پارس ناز پورتال

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

روش های رزرو هتل های 5 ستاره 

امروز روشهای رزرواسیون هتل هاي پنج ستاره و سوپر لوکس رابه شما می آموزیم، هتل هاي 5 ستاره در بالاترین رتبه امکانات و رفاه قراردارند و البته هزینه هاي سنگینی را هم می طلبند. 

 

هتل هاي 5 ستاره «LUXURY HOTELS»، بالاترین سطح خدمات در صنعت گردشگری و میزبانی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و طبق معمول استاندارد هاي بین المللی که توسط سازمان ها و موسسات دولتی و نهادهای مرجع تعیین می‌شود را رعایت میکنند.

 

اگرچه هتل 5 ستاره در تهران با شرایتون کوالالامپور یا هیلتون آنتالیا قابل مقایسه نیست، اما حداقل معیارها سبب می‌شود تا یک مرکز اقامتی بتواند گرید 5 را دریافت کرده و به لیست لاکچری اضافه شود.

 

البته فراموش نکنید که یکی از لاکچری ترین هتل هاي خاورمیانه، اسپیناس پالاس واقع در سعادت آباد تهران است که با اقامتگاه هاي PTREONAS VIEW در پایتخت لاکچری گردهای جنوب شرق آسیا نیز رقابت میکند. با سرویس گردشگری پارس ناز همراه باشید.

 

ویژگی هتل های 5 ستاره

مراکز اقامتی که موفق به دریافت 5 ستاره میشوند، حتماً الزامات و استانداردهای ۴ ستاره را رعایت کرده و شایسته دریافت ستاره پنجم خواهند شد. ممیزی سالانه به هتل هایي که 5 ستاره هستند توسط نهادهای ملی و بین المللی انجام میشود تا استاندارد خدمات در سطوح مختلف با معیارها، تطبیق داده شود. همه ی هتل هاي 5 ستاره جهان، می بایست پذیرش ۲۴ ساعته داشته باشند. کارمندان پذیرش حداقل به یک زبان مطرح بین المللی مسلط باشد.

 

خدمه و دربان برای ارائه خدمات به مسافران در طول شبانه روز در معرض باشد. دارای لابی با دکوراسیون مجلل، بزرگ و زیبا باشد. امکانات کافی شاپ را در طول روز در اختیار مسافران قرار دهد. حتماً مجهز به رستوران با امکان سرو غذا هاي مختلف بین المللی را داشته و از سرآشپزهای حرفه اي برخوردار باشد. مسائل زیست محیطی را در رستوران و کل فضای هتل رعایت کند.

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«سایت FIVE STAR ALLIANCE روشی برای رزرواسیون صدها هزار گزینه 5 ستاره در 5 قاره است»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«لاکچری ترین اقامتگاه هاي جهان را سالانه از لیست تریپ ادوایزر مشاهده کنید»

 

امکانات اطفا حریق و اعلام حریق، به روز ودر معرض باشد و آنرا سیستم برق اضطراری مجموعه، همراهی کند. اینترنت پر سرعت رایگان در کلیه فضاهای بسته هتل در اختیار مهمان قرار بگیرد. کلیه مهمانان، این امکان را داشته باشند تا وجوه و اسناد و لوازم گرانقیمت خودرا در گاو صندوق مجهز به امانت گذاشته و رسید دریافت کنند. خدمات هتیلینگ به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مهمان باشد.

 

این‌که هتلی سونا داشته باشد یا از اسپا تخصصی با رایحه گل هاي جنوب شرق آسیا برخوردار باشد یا نه یا حتی از دوش هاي آبشاری رنگی برای آرامش بخشی به مسافران سود میبرد یا خیر، مقوله اي است که در معیار های جهانی رتبه بندی مراکز اقامتی 5 ستاره جای نمیگیرد و این موارد، همچون اکسسوری، برگ برنده انها در صنعت پر رقابت و جذاب گردشگری امروز جهان به شمار میرود.

 

این‌که شما در سفر به هتل هاي UALL آنتالیا با دسته گل و بعضا کیک تولد در یخچال اتاق مواجه میشوید، معیاری نیست که کسب ستاره پنجم، این فرآیند رابه آنها تحمیل کرده باشد! بلکه این رفتار سازمانی را میتوان بخشی از راهبرد تجاری در کسب و کار لاکچری این مراکز اقامتی مشاهده کرد که الگوی خوبی برای مدیران صنعت میزبانی ایران است.

 

چگونه هتل های پنج ستاره را تشخیص دهیم؟

این سوال تعداد زیادی از گردشگرانی است که قصد انتخاب و رزرو یک هتل 5 ستاره در داخل و بيرون از کشور برای گذران سفر کوتاه مدت یا میان مدت دارند. مکانی 5 ستاره را می‌توان با ورود به سایت اینترنتی رسمی آن و مشاهده بخش خدمات بررسی کرد. اگر معیارهایی که در بالا به آن اشاره شد را دارا باشد، می‌توان به صحت 5 ستاره بودن آن خاطرجمعی پیدا کرد.

 

راه دیگر آن است که شما به سایت هاي مرجع گردشگری جهان مراجعه کنید. مثل اکسپدیا، مثل بوکینگ متل هتلز تا متوجه شوید که نظر سایر مسافران استفاده کننده از خدمات هتل مزبور شما چیست. آیا آنها هم خدمات لاکچری را تایید میکنند؟ آیا مسافران پیشین، خدمات ارائه شده لوکس را در سطح و تراز بین المللی تایید می‌کنند؟ آیا مهمانان قبلی نیز از خدمات دریافت شده در طول مدت اقامت راضی هستند؟ آیا کیفیت خدمات، انتظارت را براورد کرد؟

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«در هتلز دات کام، صدها هزار مجموعه اقامتی لوکس در سراسر جهان ارائه شده است. این سایت، گزینه اول رزرواسیون جهانی است که به ازای هر ۱۰ شب اقامت، ۱ شب اقامت رایگان میدهد»

 

سیستم REVIEW و رتبه بندی که کاربران برای امتیاز دهی به مجموعه هاي اقامتی لوکس در سراسر جهان از طریق سایت هاي مرجع استفاده میکنند، سبب می‌شود تا شما بعنوان مشتری آینده هتل خاص، از کیفیت و کمیت خدمات میزبانی به صورت شفاف و واقعی مطلع شده و انتخاب خودرا جهت دهید و اشراف اطلاعاتی شما افزایش یابد.

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«TRIVAGO دستیار هوشمند رزرواسیون آنلاین است»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«برج العرب ۷ ستاره»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«امکانات اتاق هاي لاکچری»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«لابی مجلل و RECEPTION چند زبانه یکی از معیار های هتل هاي لوکس است»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«استخر روباز، در معیار های اصلی اعطای استار به هتل ها نیست»

 

گاهی ستاره هایي که مسافران قبلی یک مرکز خدماتی به کیفیت خدمات لاکچری می‌دهند، در پذیرش یا عدم پذیرش این اقامتگاه به عنون مقصد نهایی مسافران بالفعل، تاثیر مثبت یا منفی می‌گذارد. اگر هتلی، صدها نظر مثبت با چندین ستاره را دریافت کرده است و این نظرات در طول چند سال اخیر است، قطعا می‌توانید به کیفیت خدمات خاطرجمعی کرده و آنرا در لیست گزینه ها قرار دهید.

 

حتی اگر شک دارید، میتوانید با چند تن از کاربران نظر داده تعامل کرده و اطلاعات تکمیلی دریافت کنید. بعید است شما مجموعه 5 ستاره اي در ایران یا جهان را انتخاب کنید که در سایت های مرجع گردشگری مثل TRIPADVISOR، صفحه مختص بخود برای دریافت نظرات مشتریان و به اشتراک گذاری اطلاعات نداشته باشد. این راه مهم را فراموش نکنید.

 

چگونه هتل های 5 ستاره ارزان رزرو کنیم؟

رزرو کردن هتل 5 ستاره که ارزان هم برای ما تمام شود، کار بسیار مهمی است که تاثیر زیادی در کاهش هزینه هاي سفر به خصوص برای افرادی که گروهی سفر میکنند خواهد داشت. این‌که شما فکر کنید که گزینه هاي لوکس، فقط مختص لاکچری گردها است، تصور اشتباهی بنظر میرسد! چرا که تعداد زیادی از اقامتگاه هاي مجلل و فاخر جهان را می‌توان در عده اي از فصول، به قیمت هتل هاي ۴ ستاره رزرو کرد!

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم اول: ورود به سایت هایي مثل بوکینگ»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم دوم : پس از انتخاب شهر و تاریخ عزیمت «مثلاً ۳ شب در بارسلون»، نتایج معرفی شده را بررسی کنید. با گزینه FILTER، انها را بر اساس قیمت، کیفیت و خدمات، طبقه بندی کنید»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم سوم : رویه اي که در بالا مشاهده می‌کنید در اکثر سایت هاي رزرواسیون دیده میشود. هزاران REVIEW و امتیاز درکنار نام هتل ها قرار دارد»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم چهارم : اطلاعات REVIEW ها رابا کلیک بر روی آن درصفحه اي مجزا مشاهده کنید. یکی از روشهای بررسی کیفیت خدمات هتل هاي 5 ستاره همین است»

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم پنجم : اتاقی که قصد رزرو دارید، در صفحه پیش رزرو، اطلاعات کامل آن ارائه میشود. به دقت مطالعه کرده و سپس وارد بخش پرداخت شوید »

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«قدم ششم : در صفحه پرداخت هزینه رزرو، اطلاعات هویتی و کارت اعتباری را وارد کنید. سعی کنید انتخابی داشته باشید که FREE CANELATION باشد. »

 

مخصوصا اگر مدت اقامت شما ، از ۲ شب بیشتر باشد، میزان تخفیف در رزرواسیون افزایش پیدا می‌کند و برای کسانی که به مدت ۱ هفته و بیش تر اقامت می‌کنند و تعداد زیادی هم هستند، رقم تخفیف، قابل توجه خواهد بود.

 

= برای رزرواسیون هتل هاي 5 ستاره لوکس جهان، از سایت هاي مرجع گردشگری استفاده کنید.

 

= پیش از رزرو هتل هاي لوکس، نظرات مسافران را در شبکه هاي اجتماعی جویا شوید.

 

= به منظور رزرو مستقیم اتاق هتل، کارت اعتباری ارزی بین المللی تهیه کنید.

 

= اگر کارت اعتباری ارزی بین المللی ندارید، از شرکت هاي پرداخت مجازی ایرانی استفاده کنید.

 

= هیچ گاه نسبت به رزرو هتل هاي 5 ستاره از طریق سایت هاي ناشناس اقدام نکنید و اطلاعات کارت خودرا وارد نفرمایید.

تشخیص و روش های رزرو هتل های 5 ستاره با قیمت های مناسب

«گرانترین اتاق هاي هتل هاي 5 ستاره لوکس را گروهی رزرو کنید تا تخفیف حداکثری بگیرید»

 

= هیچ هتل 5 ستاره اي در دنیا، اطلاعات کارت اعتیاری ارزی شما رابه صورت اي میل تقاضای نمیکند. پیش از پرداخت نهایی هزینه اتاق، همواره قیمت رابه صورت هم زمان در BOOKING, EXPEDIA, HOTELS و TRIVAGO, HOTWIRE و KAYAK بررسی کنید.

 

= اگر کثیر السفر هستید، در سایت هاي مشهور فوق الذکر ثبت نام کرده ودر طول سال از PROMOTION هاي اختصاصی به اعضای سایت بهره مند شوید. قیمت را در همان بازه زمانی در هتل هاي لوکس از طریق سایت هاي مختلف چک کنید تا ارزانترین پیشنهاد رابا بهترین خدمات مشاهده کنید.

 

= گاهی ۱ هفته جابجایی در زمان عزیمت «DEPARTURE» سبب می‌شود تا قیمت به صورت قابل ملاحظه اي افزایش/کاهش یابد. عده اي از هتل هاي لوکس پاتایا تایلند، در ماه هاي خیلی گرم سال که مشتری کاهش می‌یابد، تخفیف خاص به مشتریان ارائه میکنند.

 

= بعضی از هتل هاي لوکس تفلیس و باتومی گرجستان، در فصول سرد سال، بعضا تا ۴۰ درصد تخفیف به مشتریان اعطا میکنند. هتل هاي لوکس استانبول و آنتالیا و آلانیا ترکیه، برای مسافران گروهی، تخفیف هاي باور نکردنی درنظر می‌گیرند که سفر لاکچری شما را مقرون به صرفه می‌کند.

 

= شماری از هتل هاي لوکس جهان، خدمات ترنسفر فرودگاه به هتل رابا خودرو هاي لوکس انجام میدهند. مثل بعضی از هتل هاي لوکس کوالالامپور مالزی «هیلتون-شرایتون». این موضوع را در رزرو درنظر بگیرید.

 

= اگر قصد رزرو هتل لوکس برای ارائه ووچر به سفارت خانه هاي کشور های اروپایی عضو شنگن دارید «مثلاً برای دریافت روادید گردشگری فرانسه-ایتالیا یا هلند»، توصیه می‌کنیم که از خدمات رزرواسیون FREE CANCELATION استفاده کنید که بشما برگه RESERVATION CONFIRATION با کد رهگیری بدهد.

 

= انتخاب هتل لوکس «با ۱ روز رزرو» بجای هتل ۲ ستاره سبب می‌شود که بتوانید نظر کنسول را نسبت به تمکن مالی «BANK SATAMENET» جلب کنید.