پارس ناز پورتال

روش های عالی برای تشخیص هندوانه شیرین

روش های عالی برای تشخیص هندوانه شیرین

روش های عالی برای تشخیص هندوانه شیرین 

به شما برترین روش هایي را توصیه میکنیم که میتوانید یک هندوانه شیرین و آب دار را گزینش کنید و همه ي وقت برترین را گزینش کنید. بهار و تابستان فصل میوه هاي خوش طعمی مثل هندوانه هست. اگر میخواهید یک هندوانه شیرینی، زبر و آبدار خریداری کنید به شما توصیه میکنیم با این ترفندها هندوانه رسیده و شیرین را تشخیص دهید.

 

فصل هندوانه هاي شیرین و آبدار رسیده و همین حالا که در بازار این میوه جالیزی بعنوان نوبرانه به فروش می‌رسد، گزینه یک هندوانه شیرین کار بسیار دشواری هست و نیاز به تجربه و آگاهی دارد. اما برترین راه تشخیص هندوانه رسیده چیست؟

 

چندین راه برای تشخیص رسیدگی و شیرینی هندوانه

• معمولا برترین علامت رسیدگی هندوانه تغییر رنگ پوست آن هست. اگر دقت کرده باشید اغلب هندوانه هاي راه راه در قسمتی از پوست شان لکه بزرگ تغییر رنگ یافته اي دیده می‌شود که نشان دهنده سطح تماس پوست هندوانه با زمین هست. اگر رنگ این قسمت سفید متمایل به سبز باشد،

 

هندوانه نارس هست اما اگر به رنگ زرد روشن متمایل به کرم باشد و خطوط هندوانه موازی و صاف و تیره تر باشد نشاندهنده رسیدگی میوه هست. معمولا هندوانه هاي راه راه رسیده هرچه گردتر باشند شیرین تر و هر چه کشیده تر باشند آبدارتر میباشند و هندوانه هاي با پوست مات از انواع براق آن بهترند.

 

• در مورد هندوانه هاي بیضی با رنگ سبز کمرنگ که به هندوانه سفید معروفند هر چه رنگ میوه روشن تر و به سفیدی بزند، شیرین تر و آبدار تر میباشند. اما انواعی از هندوانه هایي که رنگ سبز پررنگ دارند خیلی خوشمزه و ترد نیستند اما تخمه هاي خوبی برای برای بو دادن دارند.

 

• روش دیگر برای تشخیص یک هندوانه مفید، دقت به دم یا همان ساقه متصل به هندوانه هست. اگر دم هندوانه خشک باشد یعنی رسیده هست اما اگر سبز باشد به این معناست که هندوانه زود چیده شده و نارس هست.

 

• هر چه هندوانه سبک تر باشد پوست نازک تری دارد و اگر در اثر ضربه زدن به هندوانه، صدای بم و خفه اي شنیدید آن هندوانه نارس و پوست کلفت یا خیلی رسیده و پوک هست که بسته به فصل عرضه آن این موضوع قابل تشخیص هست، اما اگر ارتعاشات ضربه وارده به پوست هندوانه در تمام بافت آن اکران شد نشاندهنده تردی و آبدار بودن هندوانه هست.

 

• یکی دیگر از راه هاي تشخیص هندوانه رسیده فشردن هندوانه بین دو دست هست که لزوما باید زور بازو داشته باشید تا بتوانیدبا اعمال فشار و ایجاد شکافی در داخل بافت هندوانه متوجه تردی آن شوید.