پارس ناز پورتال

معرفی روغن های گیاهی پرخاصیت برای رشد مو

مجموعه : نکات سلامت مو
معرفی روغن های گیاهی پرخاصیت برای رشد مو

معرفی روغن های گیاهی پرخاصیت برای رشد مو 

روغن های گیاهی می توانند برای موها بسیار خوب باشند و به منظور رشد موها بسیار کارساز واقع گردند. به شما این روغن ها را معرفی میکنیم. شمار کمی از مردم در مورد انواع روغن که رشد موها را بهبود می‌بخشند مطلع میباشند. روغن نارگیل یک محصول خوب برای مراقبت از مو هست و به حفظ درخشش و سلامت مو کمک میکند. با این حال, هنگامی که مثل برخی روغن‌هاي خاص دیگر تاثیرگذار نیست.

 

برخی روغن‌هاي اساسی وجود دارند که باعث تحریک فولیکول‌هاي مو می شوند و این فرمایش به نوبه خود چرخه رشد مو را بهبود می‌بخشد.

 

رزماری

روغن رزماری نه تنها برای رشد مو خوب هست, بلکه تسکین دهنده خارش پوست نیز می باشد. باعث بهبود گردش خون در پوست سر میشود که این فرمایش باعث تغذیه مو شده و هم زمان با شوره سر نیز مبارزه میکند. با این حال, روغن رزماری معمولاً برای زنان آبستن و افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرند پیشنهاد نمیشود.

 

مناسب برای: همۀ نوع مو

 

اسطوخودوس
جدای از این‌که یک عامل ضدباکتری هست, روغن اسطوخودوس دارای چند خاصیت احیاکننده هست که برای درمان دشواری های پوست و دشواری های پوست سر مثل شوره, خارش و ریزش موها ایده‌آل هست. هنگامی که با روغن‌هاي اساسی دیگر ترکیب می شود, گفته می شود که باعث نتایج قابل توجهی در رشد مو میشود.

 

مناسب برای: موی چرب

 

جوجوبا
احتمالاً روغن جوجوبا یکی از روغن‌هاي بسیار پرطرفدار و شناخته شده‌اي برای درمان طبیعی ریزش مو هست. علت محبوبیت آن این هست که بسهولت می تواند با روغن‌هاي اساسی دیگر «مثل روغن نارگیل» ترکیب شود و می تواند دارای نتایج حیرت آور برای کسانی باشد که ریزش مو را به علت خشکی یا صدمه مو تجربه میکنند.

 

روغن جوجوبا خودش یک روغن حامل خوبی هست که سایر روغن‌هاي اساسی می توانند با آن ترکیب شوند. روغن جوجوبا اغلب در ترکیب با روغن رزماری در محصولات گوناگون درمان مو بهره گیری می شود. ترکیب حاصل از این دو روغن میتواند یک کاندیشنر بسیار کارساز برای مو باشد.

 

مناسب برای: مو هاي خشک و صدمه‌دیده

 

ریحان
این یک روغن اساسی دیگر برای درمان و رشد مو هست. هنگامی که در ترکیب با شنبلیله بهره گیری می شود باعث بهبود گردش خون در بافت مو میشود که رشد مو را بهبود می‌بخشد. خواص آنتی‌اکسیدان این گیاه برای پوست سر و فولیکول‌هاي مو خوب هست. بعنوان یک نمناک‌کننده عمل می کند و باعث درخشش مو هاي خشک میشود.

 

مناسب برای: پوست سر چرب

 

روغن درخت چای
این روغن دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد ویروسی هست, روغن درخت چای به صورت گسترده برای درمان تعدادی از دشواری های مثل آنفولانزا, زگیل, بریدگی‌ها و کبودی و هم‌چنین برای درمان دشواری های پوست و پوست سر بهره گیری میشود. در درمان شوره بسیار کارساز هست و هنگامی که با روغن جوجوبا یا هر روغن حامل دیگر بهره گیری شود یک محلول بسیار کارساز برای درمان ریزش مو محسوب میشود.

 

مناسب برای: مو هاي خشک

 

اضافه بر روغن‌هاي ذکر شده در بالا, شمار دیگری از روغن‌هاي اساسی و گیاهی دیگر وجود دارند که برای رشد مو خوب میباشند:

 

چوب سدر ~ نعناع بیابانی
بابونه ~ گل مریم
لیمو ~ آویشن
باباآدم ~ گریپ فروت
برگ بو ~ هویچ
زیتون ~ آرنیکا

 

چند نکته راحت برای بهره گیری از روغن‌هاي اساسی
برای شروع, به 10 میلی‌لیتر روغن حامل «روغن‌هاي اساسی پرطرفدار مثل روغن حامل عمل می کنند» برای رقیق کردن هر روغن اساسی که می خواهید بهره گیری کنید نیاز دارید.4 تا 5 قطره روغن اساسی گزینه شده را با روغن حامل به خوبی مخلوط کنید.اندکی از ترکیب را بر کف دستتان قرار دهید و سپس در تمام قسمت‌هاي پوست سر به آرامی ماساژ دهید.

 

حال با حرکت دایره‌اي و ماساژ ملایم بر روی پوست سر کار کنید.از حرکت شدید دست‌ها امتناع کنید چون میتواند باعث ضعیف شدن و حتی صدمه به ریشه موها شود.مخلوط را بر روی پوست سر تا جاییکه امکان دارد نگه دارید. شب هنگام برای اینکار مناسب‌ترین زمان هست.برای کسب نتایج بهتر, از شامپوی بدون بو برای شستن موها بهره گیری کنید.

 

هرچند همۀ این روغن‌ها دارای فواید دارویی فراوانی میباشند, اما برخی از آن‌ها ممکن هست دارای عوارض جانبی باشند. بنابراین, پیشنهاد میشود که گذشته از شروع به بهره گیری از آن‌ها با یک دکتر متخصص مو مشورت کنید.

 

رفع مسئولیت: مطالب موجود در این مطلب صرفا جهت تعلیم میباشند و نمیتوانند جایگزینی برای پیشنهاد‌هاي دکتر متخصص باشند.