پارس ناز پورتال

درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانید

مجموعه : رژیم و تغذیه
درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانید

درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانید 

درباره رژیم گیاه خواری هیچ شکی درمورد سالم بودن آن نیست اما باید توجه داشته باشیم که مواد پروتئینی لازم بـه بدن برسد. اگر انتخاب خود را کرده اید و می خواهید بـه جمعیت گیاهخواران بپیوندید، باید بدانید که کدام نوع گیاهخواری را انتخاب کنید. انتخاب هر نوع گیاهخواری مساوی است

 

با پرهیز از یک ماده غذایی، پس نفس عمیق بکشید، قرص هـای قلب و فشارتان را بخورید، با دقت، با چشمانی باز و با شجاع، یکی از انواع گیاهخواری را انتخاب کنید.

درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانیدوگن «وگنیسم»

وگن شدن، انتخاب آسانی نیست. وگن در واقع یک سبک زندگی است؛ سبکی که در آن استفاده از مواد غذایی و پوشش حیوانی حذف می شود. با وگن شدن شـما دور تمامی محصولات گوشتی مثل گوشت قرمز، مرغ، آبزیان و ماکیان، لبنیات، تخم مرغ، عسل، ابریشم، چرم، خز، ژله و ژلاتین را خط قرمز کشیده اید.

 

پس اگر دست و دل‌تان برای گوشت می لرزد و اگر دو روز گوشت و مرغ نخورید، آدم هـای دور و برتان را مرغ سوخاری متحرک میبینید، بی خیال وگن شدن بشوید.

 

خام گیاهخواری

با انتخاب خام گیاهخواری بـه جز این‌که باید انواع گوشت، لبنیات و تخم مرغ را از سبد خریدتان حذف کنید، یک تابلوی ورود ممنوع هم باید برای مواد محرک مانند قهوه، چای و سیگار بـه دهان تان آویزان کنید. پس اگر اعتیاد شدید بـه چای دارید و یکی از اشتراکات شیر سماور خانه را بـه دهان شـما وصل کرده اند،

 

بی خیال خام گیاهخواری شوید. با انتخاب خام گیاهخواری، انواع سبزیجات، میوه ها، آجیل و خشکبار، انواع جوانه ها و انواع مواد قندی جزو وعده هـای غذایی شـما میشوند که باید بـه صورت خام استفاده کنید.

 

میوه خوار «فروتیرینیسم»

در واقع یک نوع خام گیاهخواری است. شـما با انتخاب میوه خواری فقط میتوانید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. پس اگر بـه آجیل و خشکبار حساسیت دارید، میتوانید این رژیم غذایی را انتخاب کنید.

 

فروگن «فروگنیسم»

اوج روزه غذایی در این نوع گیاهخواری وجود دارد. اگر نگران انقراض موز هستید، اگر دلتان برای گیلاس هـای گرد و قرمزی که از هسته شان جدا می شوند می سوزد، پیشنهاد ما فروگن شدن است. با انتخاب فروگنسیم، بـه جز مخالفت با کشتار حیوانی، بـه از بین بردن میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و خوشمزه هم اعتراض کرده اید.

 

فروگن شدن البته بـه معنی نخوردن میوه ها و سبزیجات نیست. شعار فروگنیسم استفاده بهینه و بـه اندازه از سبزیجات است.
درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانیدشیر گیاهخوار

 بـه گزارش پارس ناز اگر عاشق شیر، پنیر، سرشیر، کره و ماست هستید و اگر یکی از انها را نخورید روزتان شب نمیشود، شیر گیاهخواری را انتخاب کنید؛ انتخابی که بـه شـما این اجازه را می دهد تا از لبنیات استفاده کنید. با انتخاب شیرگیاهخواری بـه معشوق تان یعنی لبنیات می رسید ولی همچنان باید روزه گوشتی خود را ادامه دهید.

 

زرده گیاهخوار «Ovo vegetarian»

انتخاب زرده گیاهخواری، مساوی است با منوی پروپیمان غذایی. با زرده گیاهخوار شدن خیال تان از طرف جمله «ناهار چی درست کنیم» راحت میشود. شـما حق انتخاب هـای زیادی در درست کردن انواع کوکوها و املت هـای رنگارنگ دارید. البته بـه یاد داشته باشید که این انتخاب ها شامل کوکوها و املت هـای گوشتی نمیشود.

 

شیر زرده گیاهخوار

با شیر زرده گیاهخوار شدن بـه جز انواع سبزیجات، لبنیات و تخم مرغ را هم می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید. انتخاب شیرزرده گیاهخوار شدن مساوی است با چیدن سفره هـای رنگارنگی که با انواع دسر، کیک و کلوچه رنگ و بوی دیگری گرفته اند.
درباره رژیم غذایی گیاه خواری بیشتر بدانیدنیمه گیاهخوار «Semi Vegetarian»

این نوع گیاهخواری ساده ترین نوع است. اگر انتخاب تان نیمه گیاهخوار شدن است، خیال تان راحت باشد. شـما می توانید از گوشت سفید یعنی مرغ و ماهی هم استفاده کنید. پس اگر از طرفداران سرسخت مرغ سوخاری هستید و هیچ جوره نمی توانید آن را ترک کنید، می توانید با خیال راحت نیمه گیاهخوار شوید هر چند که با نیمه گیاهخوار شدن باید همچنان دور خوردن گوشت قرمز را خط بکشید.