پارس ناز پورتال

رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه دارد

رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه دارد

رکورد شکنی مسی همچنان ادامه دارد

مسی اسطوره فوتبال آرژانتینی همچنان در حال رکودشکنی در دنیای فوتبال است.مطمئنا در زمان های آینده از این ستاره تیم بارسلونا بسیار یاد خواهد شد.گابریل باتیستوتا پس از اینکه لیونل مسی رکورد تعداد گلش را در تیم ملی آرژانتین زد، گفت: «من می خواهم به مسی تبریک بگویم. او سزاوار این رکورد است.

 

ناراحت نیستم چون او نه یک فوتبالیست معمولی بلکه یک فرازمینی است. بدون شک و تردیدی، استعداد او ذاتی است. ضربات ایستگاهی مسی با تمرین بهتر شده است. قبلا چندان تخصص نداشت اما حالا کشنده است.»

 

ضربه کاشته ای که می گویند بعید نیست بهترین ضربه ایستگاهی قرن لقب گیرد، لیونل مسی را به پنجاه و پنجمین گلش برای تیم ملی آرژانتین رساند تا او از گابریل باتیستوتا عبور کند و بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور لقب بگیرد.

 

حالا با این گل وی در کنار پله، تیری هانری و زلاتان ابراهیموویچ قرار گرفته است؛ همان هایی که بهترین گلزنان فوتبال ملی کشورشان هستند.این رکورد بعد تازه ای به او بخشیده و این تصور را بیش از گذشته تقویت می کند که مسی را به عنوان بهترین بازیکن تمام تاریخ بشناسیم.

 

اگرچه او در به دست آوردن برخی عناوین ناکام بوده اما بسیاری بر این باورند که این استاد 28 ساله با 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان، هشت قهرمانی لالیگا و پنج عنوان توپ طلای جهان، این کمبودها را جبران کرده است.

 

میان پله و مارادونا

یکی از اصلی ترین مشکلات لیونل مسی در همه این سال ها، مقایسه اش با دیه گو مارادونا و پله بوده و هنوز هم بسیاری از مردم این مقایسه ناخوشایند را انجام می دهد.حالا که مسی توانسته خودش را به عنوان بهترین گلزن ملی کشورش معرفی کند، کفه ترازو به سمت پله سنگینی می کند؛

 

کسی که سه قهرمانی جهان را به دست آورد و با 77 گل زده بهترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل است اما در طرف دیگر مارادونا مرد باشگاه است و اصلا او را به عنوان یک بازیکن افسانه ای در باشگاه می شناسند؛ دقیقا مانند مسی.

 

او در بوکا، بارسلونا و ناپولی درخشید و یک بار در سال 1986 به قهرمانی جهان رسید و بسیاری از گل های شگفت آوری که تاکنون دیده شده را به ثمر رساند.

 

همچون دو گلی که دقیقا 30 سال قبل مقابل انگلیس در جام جهانی مکزیک زد و دست خدا را به دنیای فوتبال معرفی کرد. هر دوی آنها جام جهانی را به خانه برده اند، چیزی که مسی هنوز در به دست آوردن آن ناکام بوده و تنها تا یک قدمی اش پیش رفته است.

 

اکنون فرضیه منتقدان مسی این گونه است که می گویند اگر شما برای تیم ملی تان در بازی های بزرگ به میدان می روید و هنوز نتوانسته اید قهرمانی جهان را به دست آورید و کسب این مدال را به خصوص در دورانی که مهاجمان بیش از زمان پله و مارادونا محافظت می شوند،

 

از قلم انداخته اید، نمی توانید با این دو بازیکن بزرگ مقایسه شوید. فرضیه مشابهی که برای رونالدو هم به کار می رود. این نقطه بحث برانگیز است و بحث همچنان ادامه خواهد داشت.

رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه دارد

عبور از باتیستوتا

با گلزنی مقابل آمریکا در نیمه نهایی کوپا آمه ریکا، مسی در صد و دوازدهمین بازی ملی اش توانست تعداد گل هایش را از 54 به 55 برساند و از گابریل باتیستوتا عبور کند و حالا بهترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین باشد.

 

البته باتیستوتا 54 گل در 77 بازی ملی به ثمر رسانده بود که به طور میانگین در هر بازی 0.71 گل وارد دروازه حریفان کرده بود. این در حالی است که این میانگین برای مسی 0.49 گل است.با این وجود با نگاه کردن به لیست بهترین گلزنان تاریخ فوتبال آرژانتین، می توان به اهمیت کاری که مسی انجام داده پی برد.

 

پس از باتی گل و رکورد فوق العاده اش، هرنان کرسپو با 35 گل، مارادونا با 34 گل و سرخیو آگوئرو با 33 گل در رده های بعدی قرار دارند و اکنون مسی بالاتر از همه این مهاجمان سرشناس فوتبال دنیا، بهترین گلزنی است که پیراهن آرژانتین را بر تن دارد.رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه دارد

فاصله با علی دایی

در سطح جهانی مسی برای رسیدن به رکورد بهترین گلزن تاریخ فوتبال، فاصله زیادی با علی دایی دارد. بازیکنی که در 150 بازی ملی توانست 109 گل برای تیم ملی کشورش بزند.

 

علاوه بر این او با بهترین گلزنان کشورهای صاحب نام فوتبال هم فاصله دارد و برای رسیدن به رکورد 77 گل پله برای برزیل، 71 گل میروسلاو کلوزه برای آلمان و 59 گل داوید ویا برای اسپانیا که هر سه آنها توانسته اند جام جهانی را بالای سر ببرند، باید بیش از اینها در تیم ملی کشورش بازی کند.رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه داردرقبای همیشگی

مسی در شرایطی به این عنوان رسیده که دو تن از رقیبان همیشگی اش در عصر مدرن فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ پیش تر خودشان را به عنوان بهترین گلزنان ملی معرفی کرده بودند.

 

اگرچه زلاتان با پایان کار سوئد در یورو برای همیشه با فوتبال ملی خداحافظی کرد و بعید نیست رونالدو هم در همین مسیر قرار بگیرد. آنها به ترتیب 64 و 59 گل ملی برای کشورشان زده اند و از این حیث نسبت به مسی برتری دارند.رکورد شکنی فوتبالیست معروف مسی همچنان ادامه دارد

در عین حال مسی با گل فوق العاده اش توانست در کنار بازیکنان هم دوره اش از جمله رونالدو، ابراهیموویچ، ویا، کلوزه، رابی کین، دیدیه دروگبا، وین رونی، تیری هانری و رابین فن پرسی قرار بگیرد که همگی طی یک دهه گذشته توانسته بودند خودشان را به عنوان بهترین گلزنان کشورشان معرف5ی کنند.

 

این در حالی است که در ایتالیا همچنان لوئیجی ریوا که در سال 1974 از فوتبال ملی خداحافظی کرد، با 35 گل بهترین گلزن آتزوری است.اکنون بازیکنی چون گرت بیل که تاکنون 22 گل ملی برای ولز به ثمر رسانده و هنوز فرصت زیادی برای بازی در تیم ملی دارد، محتمل ترین بازیکنی است که می تواند به این لیست اضافه شود.