پارس ناز پورتال

زندگی کردن در کنار همسر گیاهخوار

زندگی کردن در کنار همسر گیاهخوار

زندگی کردن در کنار همسر گیاهخوار 

اگر از بین زن و شوهر یکی از آن ها گیاهخوار باشد زندگی با چالش هایی مواجه خواهد شد،می دانیم که غذا خوردن همسران همیشه مشترک است. گاهی اوقات پیش می‌آید که از میان همسران، یکی از آنها گیاهخوار است، در حالی که دیگری غیرگیاهخوار می‌باشد. این تفاوت در انتخاب غذایی افراد بدون شک زندگی را سخت می‌کند

 

اگر دو نفر که یکی گیاهخوار است و دیگری گوشتخوار، می خواهند با یکدیگر زندگی کنند، باید سبک زندگی همدیگر را بپذیرند و همچنین در مورد احساس شان صادقانه صحبت کنند.آنها نباید تصور کنند که می توانند شرایط دیگری را تغییر دهند و به راه خود آورند، بلکه با پذیرفتن اینکه هر کس سبک زندگی خود را خواهد داشت، باید وارد زندگی مشترک شوند.

 

در این مقاله 7 روش برای زندگی در کنار یک گیاهخوار آورده شده است.

 

1- گفتگو
آنها باید در مورد جزئیات روش های آماده سازی غذاهای شان و چه چیزی را ترجیح می دهند صحبت کنند.این گفتگو، آنها را مطمئن می کند که نسبت به انتخاب نوع غذای شان به آنها احترام گذاشته می شود.برخی از گیاهخواران دوست ندارند غذای خود را در ماهیتابه ای که در آن محصولات حیوانی آماده شده است، بپزند.بنابراین آنها قبل از ازدواج باید در مورد این مسائل با هم حرف بزنند.

 

2- قدردانی
اگر آنها توانستند نسبت به یکدیگر و نوع انتخاب رژیم غذایی شان احترام بگذارند و به دلیل این تفاهم از یکدیگر قدردانی هم کنند، می توانند باقی زندگی شان کنار هم بوده و از این نظر با هم مشکلی نداشته باشند.در غیر اینصورت بهتر است، هرگز به اینکه زیر یک سقف زندگی کنند، فکر نکنند.

 

3- بودجه ماهانه تهیه غذا
تهیه مواد غذایی بر اساس رژیم غذایی گوشتی، اغلب گران تر از نوع گیاهی است.اما گاهی اوقات برخی از انتخاب های محصولات گیاهی، بودجه مربوط به آن را گران تر از حیوانی می کند.به جای اینکه بر سر هزینه ها با یکدیگر جر و بحث کنید، در ماه، بودجه ای مشخص برای مواد غذایی از دو نوع رژیم غذایی تعیین کنید و بر مبنای آن محصولات غذایی تان را تهیه کنید.استفاده از محصولات ارگانیک به جای محصولات پرهزینه تر هم، ایده خوبی است.

 

4- انتخاب هوشمندانه غذا
به جای اینکه دو نوع وعده غذایی متفاوت درنظر بگیرید، سعی کنید غذاهایی انتخاب کنید که هر دو به راحتی بتوانید از آن مصرف نمایید.به طور مثال برخی از غذاها را می توان ابتدا بخش سبزیجات آن را آماده کرد و سپس گوشت به آن اضافه نمود.بدین ترتیب در مرحله اول که غذا پخت، مخصوص فرد گیاهخوار باشد و ادامه آن گوشت اضافه کرد و آن را برای دیگری آماده نمود.با این روش، یک نوع غذا با دو ویژگی خواهید داشت.

 

البته غذاهای بسیاری هم وجود دارند که گیاهی و بسیار خوشمزه هستند. می توانید هراز گاهی از این نوع غذاها درست کنید.

 

5- انتخاب دیگر محصولات
گیاهخواران معمولا از محصولات دیگری که مواد اولیه آنها برپایه حیوانی باشد، خریداری نمی کنند.بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده شود که برای هر دو طرف مناسب و قابل استفاده باشد.در غیر اینصورت باید بودجه ای برای خرید دو نوع محصول تعیین کرد.البته کار سختی نیست و برای هر یک از آنها، محصولاتی که چندان گران نباشد نیز وجود دارد.

 

6- صرف غذا در رستوران
بیرون از خانه و در رستوران غذا خوردن، یکی از کارهایی است که بیشتر مردم و به ویژه همسران دوست دارند انجام دهند.هیچ یک از آنها نباید نوع رژیم غذایی خود را به دیگری تحمیل کنند.به جای این کار، باید به رستورانی که از هر نوع رژیم غذایی دارد، بروند و بدین ترتیب لحظات خوبی کنار هم بگذرانند.

 

7- تمرکز روی موارد مشترک
روش دیگری که باعث می شود آنها از بودن کنار هم لذت ببرند، تمرکز روی موارد مشترک شان است.آنها ممکن است یک نوع رژیم غذایی را دوست نداشته باشند، اما شاید از تماشای تلویزیون، به سینما و تئاتر و یا پارک رفتن لذت ببرند. یا در فضاهای باز، به ورزش هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و غیره بپردازند.بنابراین با پیدا کردن نقاط مشترک می توانند، زندگی شادی را تجربه کنند.