پارس ناز پورتال

زیورآلات لباس عروس و نحوه ست کردن آنها

مجموعه : مدل لباس عروس
زیورآلات لباس عروس و نحوه ست کردن آنها

زیورآلات لباس عروس و نحوه ست کردن آنها 

در این مطلب، درمورد زیورآلات لباس عروس و نحوه ست کردن آنها صحبت می کنیم. آیا زنی را می شناسید که از زمان کودکی آرزوی پوشیدن لباس عروس را نداشته باشد؟ عروسی روز بسیار مهمی در زندگی هر دو طرف است. اما باید بدانید که زنان کمی بیشتر به آن اهمیت می دهند. آنها هستند که دوست دارند همه چیز در روز عروسی شان کامل باشد.

 

با این حال، آنچه که بیشتر از همه به چشم می خورد، ظاهر عروس در آن روز بزرگ است. ما اینجا در مورد لباس عروس صحبت می کنیم. جستجو برای خرید لباس عروس از ماه‌ها قبل شروع می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی برای انتخاب مدل مو، آرایش، کفش و هر چیز دیگری هم از مدت ها قبل از عروسی آغاز می شود.

 

اما چیزی که قطعا به عنوان مهم ترین مورد و در بالای لیست قرار می گیرد جواهرات عروس است. ولی نه هر جواهری، بلکه جواهری که با دقت انتخاب شده و کاملاً با لباس عروسی که انتخاب کرده اید مطابقت دارد. شما می توانید نحوه انتخاب جواهرات عالی و اینکه به چه مواردی باید توجه ویژه داشته باشید را در زیر بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی لباس سنتی عروس در کشورهای مختلف | از ژاپن تا نروژ + عکس

 

نحوه ست کردن جواهرات لباس عروس

همیشه تصور می شود که لباس عروس سفید است، اما امروزه تنوع زیادی در رنگ های لباس عروس وجود دارد. به عنوان مثال، لباس عروس های رنگی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. طلای زرد با لباس های شامپاینی و همچنین با لباس های توری کاملاً ست می شود. البته، اجزای ضروری یک لباس عروسی زیرکن و مروارید هستند.

زیورآلات لباس عروس و نحوه ست کردن آنها 

اگر لباس عروسی شما آغشته به زیرکن است، جواهرات نیز باید همینطور باشند، اما در یک مدل متوسط. مرواریدها به طور ایده آل با لباس های عروس به خوبی ست ترکیب می شوند و بر شیک بودن آنها تأکید می کنند. اگر جزئیات و زیرکن های لباس خیلی زیاد است، بهتر است جواهرات ساده تری انتخاب کنید تا زیاده روی نکنید.

 

بیشتر بخوانید: مدل لباس عروس پوشیده (بهترین مدل ها + راهنمای انتخاب لباس عروس اسلامی)

 

مدل مو عروس مهم است

مدل مو نقش بسیار مهمی در ظاهر کلی دارد. حتما جواهراتی را که انتخاب کرده اید را با خودتان به آرایشگاه ببرید. اگر قصد دارید موهای خود را با زیورآلاتی مانند منجوق، گل یا مروارید تزئین کنید، زیورآلاتی که به دور گردن یا روی بازو خود می زنید باید محتاطانه تر باشد. و برعکس: اگر انتخاب شما یک مدل موی ساده و بدون تزئینات اضافی است، می توانید از جواهرات بیشتری استفاده کنید.

نحوه ست کردن جواهرات لباس عروس

به نوع یقه لباس عروس دقت کنید

توجه به یقه لباس عروس در انتخاب جواهرات بسیار مهم است. اگر یه در قسمت سینه کوچکتر است، گردنبند را نازک و بلندتر انتخاب کنید و جزئیات را در قسمت میانی بالاتنه قرار دهید. برای کسانی که لباس عروس با «گردن برهنه» را دوست ندارند، گردنبندهایی وجود دارند که همیشه باید بر شکل طبیعی گردن با جزئیات/آویزهایی که باید یک اینچ بالاتر از لبه گردن باشد تأکید کنند.

 

بیشتر بخوانید: 10 بهترین توصیه برای انتخاب لباس عروس + مدل های لباس عروس

 

رنگ مناسب جواهرات لباس عروس

هنگام انتخاب جواهرات عروسی، مهم است که رنگ ها را فراموش نکنید. البته از قبل در سازماندهی عروسی تان، مطمئناً یک پالت رنگ خاص را انتخاب کرده اید. برای اینکه نشان دهید کاملاً به جزئیات پایبند هستید، پالت رنگ خود را در نظر داشته باشید و هنگام انتخاب جواهرات، رنگ ها را با آن هماهنگ کنید. بنابراین حتی کوچکترین جزئیات نیز نقش مهمی در ایجاد روز عالی شما ایفا خواهند کرد.

رنگ مناسب جواهرات لباس عروس

هنر ست کردن را یاد بگیرید

جواهرات اغلب به صورت ست – گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر عرضه می شوند. اگر ست جواهرات عروس را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که هر چیز دیگری را که می پوشید را به حداقل برسانید (که می تواند دشوار باشد زیرا لباس عروس معمولاً جزئیات زیادی دارد). پس شاید بهتر باشد به قانون طلایی پایبند باشید و گردنبند و انگشتر یا دستبند و گوشواره را ست کنید.

لباس عروس مدرن

لباس عروس مدرن یا کلاسیک؟

به یاد داشته باشید که یک قانون خوب و قدیمی قانون “کمتر، بیشتر است” که در مد اعمال می شود. یک لباس ساده و ظریف با جواهرات کوچک و الماس یا مروارید می درخشد، در حالی که برش های مدرن تر را می توان به راحتی با یک قطعه جواهرات بزرگتر ست کرد. در این صورت، فقط یک قطعه را انتخاب کنید. زیرا تعداد بیشتری از آن از مرز خوش سلیقه بودن عبور می کند.

 

بیشتر بخوانید: انواع مدل لباس عروس 1402 و 2023 | کدام یک مناسب شما است؟

 

جواهراتی را انتخاب کنید که با حلقه ازدواج ست باشد

حلقه ازدواج قطعاً مهم‌ترین تزیینی است که در عروسی خواهید داشت. بنابراین ایده بدی نیست که آن را با جواهرات دیگری که می‌خواهید بپوشید سفارشی کنید. اگر حلقه ازدواج از طلای سفید است، مطمئن شوید که بقیه جواهرات از همان طلا ساخته شده است. البته ما از این واقعیت هم آگاه هستیم که: انتخاب جواهرات گاهی مثل یک ماموریت غیر ممکن است.

ست جواهرات لباس عروس

توجه به محل برگزاری عروسی

انتخاب مکان عروسی، انتخاب لباس عروس و بر این اساس انتخاب مدل مو و در نهایت خود جواهرات را تعیین می کند. اگر عروسی در کلیسا را انتخاب کنید و سپس در یک رستوران مجلل جشن بگیرید، می توانید به خود استراحت دهید و جواهرات بیشتری انتخاب کنید. اگر تصمیم به یک مراسم ساده تر دارید، لباس عروس شما، جواهرات ساده تری را دیکته می کند.

ست اکسسوری های لباس عروس

و در آخر هم باید بگوییم که شما برای انتخاب بهترین زیورآلات لباس عروس، باید به موارد خیلی زیادی توجه کنید. مهمترین چیز توجه به قانون – کمتر، بیشتر در مد است. همچنین، از ترکیب ست های قدیم و جدید نترسید. چه جواهرات خانوادگی داشته باشید و چه جواهراتی که ارزش بالایی دارند، روز عروسی فرصت مناسبی برای نشان دادن آن و تکمیل سبک عروسی شما است.

ست زیورآلات عروس

اگر قصد دارید در طول شب لباس دیگری بپوشید، جواهرات مناسب آن لباس را نیز بیاورید. و مهمتر از همه این است که همیشه هنگام انتخاب جواهرات به خود وفادار بمانید. اگر در جواهرات با تزئینات زیاد احساس راحتی نمی کنید، جواهرات مناسب تر و ساده تر را انتخاب کنید. همانطور که قبلاً گفتیم رعابت قانون کمتر، بیشتر بسیار مهم است.