پارس ناز پورتال

ساده ترین روش های درمان آفتاب سوختگی

ساده ترین روش های درمان آفتاب سوختگی

ساده ترین روش های درمان آفتاب سوختگی

در فصل تابستان معمولا پوست ها بیشتر آسیب می بینند در این پست روش های خانگی برای درمان آفتاب سوختگی برایتان بیان کرده ایم که خیلی بهتر از روش های شیمیایی است.

 

بهترین راه‌های طبیعی برای بهبود آفتاب سوختگی را بخوانید:

 

خیار که یکی از میوه های پر مصرف در درمان ماسک های طبیعی میباشد در درمان سوختگی ناشی از آفتاب نیز موثر است,خیار را در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس از وسط برش های متوسط بزنید و روی ناحیه مورد نظرتان قرار دهید,پس از چند دقیقه پوستتان خنک میشود,با آب سرد بشویید.

 

ماست یکی از محصولات طبیعی مفید برای درمان آفتاب سوختگی است,ماست خیلی سرد را بوسیله یک قاشق کوچک روی ناحیه سوخته شده توسط آفتاب قرار دهید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.

 

اگر به گوجه فرنگی حساسیت ندارید از معجزه آن در درمان آفتاب سوختگی بهره ببرید.یک عدد گوجه فرنگی را رنده کنید تا پوره و یکدست شود سپس یک لایه نازک از آن روی ناحیه سوخته شده بمالید دانه های گوجه فرنگی در درمان پوست موثر است,پس از اینکه پوره گوجه روی پوستتان خشک شد آن را بشویید.

 

آرد نخود را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و خامه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. حالا این خمیر را به طور مساوی بر روی پوستتان بمالید، پس از اینکه خشک شد آنرا با آب سرد بشویید.

 

تعدادی توت فرنگی را له کنید و پوره ی بدست آمده را بر روی ناحیه ی آفتاب سوخته بمالید. زمانی که خشک شد، آنرا با آب سرد بشویید.

 

یک عدد تخم مرغ بردارید و سفیده را از زرده جدا کنید,سفیده را به کمک انگشتان خود روی محل مورد نظر بزنید و اجازه دهید خشک شود سپس آبکشی کنید.

 

باز هم عسل! همان ماده پر خاصیت و مفیدی که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی به کمک شما می آید.این بار باید عسل را با آبلیمو مخلوط کنید,نسبت آبلیمو به عسل در این مخلوط 1 به 5 است,آن را روی محل سوختگی بزنید و پس از 8 دقیقه بشویید.

 

گیاه آلوئه ورا دارای ژل سفید رنگی است ,ژل آلوئه ورا را به محل آفتاب سوخته شده بمالید، اجازه دهید خشک شود سپس آنرا بشویید.این کار سوزش و تورم ناشی از سوختگی پوستتان را التیام میبخشد و جای سوختگی را بهبود میدهد.

 

خردل را به پوستتان بمالید و پس از خشک شدن آبکشی کنید.

 

بلغور جو دوسر را با سفیده ی تخم مرغ خام مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید,این خمیر را روی ناحیه سوخته قرار دهید و پس از خشک شدن پوست خود را به آرامی بشویید.

 

حوله ای را در شیر فرو ببرید و آنرا به پوستتان بمالید.یا عسل و شیر را به میزان نصف نصف مخلوط نمایید و آنرا به ناحیه ی آفتاب سوخته ی پوستتان بمالید.

 

حوله ی کوچکی را با سرکه خیس کنید و به پوستتان بمالید تا سریعا سوزش پوستتان برطرف شود و بهبود یابد.