پارس ناز پورتال

ساعت بند چرمی یا فلزی؟ کدام برای استایل شما مناسب‌تر است؟

ساعت بند چرمی یا فلزی؟ کدام برای استایل شما مناسب‌تر است؟

وقتی نوبت به انتخاب ساعت مچی می‌رسد، ممکن است در برندها، ویژگی‌ها، طرح‌ها و عملکردهای متفاوتی که در بازار وجود دارد، غرق شوید. تمامی این‌ها موارد مهمی هستند که باید در نظر بگیرید؛ با این حال، ما معتقدیم که هیچ چیز به اندازه بند ساعت شما بر جذابیت و زیبایی آن تاثیر ندارد.

 

مقایسه بند چرمی و بند فلزی؛ کدام یک را باید انتخاب کنید؟

 

همانطور که گفتیم، بند یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در هر ساعتی است. بند ساعت اولین چیزی است که مردم قبل از برند یا سایر ویژگی‌های مربوط به این اکسسوری متوجه آن می‌شوند و بیشترین جذابیت و زیبایی ساعت را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین، درک مزایا و معایب بند چرمی یا فلزی و نحوه ست کردن آن با استایلتان مهم است.

 

بند چرمی ساعت

 

بندهای چرمی ساعت جذابیتی کلاسیک دارند که اولین بار توسط برند رولکس محبوب شدند. امروزه، چرم طبیعی که در لباس‌ها و لوازم جانبی مانند بند ساعت‌ها مشاهده می‌کنیم، معمولاً از پوست گاو ساخته می‌شوند؛ اما سبک‌هایی از بند ساعت چرم از جنس‌های دیگر نیز موجود است؛ مانند پوست تمساح، گوساله، شترمرغ و کوسه. هر کدام از این چرم‌ها بافت، الگو و زیبایی منحصر به فرد خود را دارند.

 

فرقی ندارد چرم طبیعی باشد یا مصنوعی، در هر حال بند از جنس چرم مطمئناً به ساعت معنای خاصی می‌بخشد. امتیاز دیگر نیز این است که می‌توانید سایر لوازم جانبی مورد استفاده در استایل خود را با آن هماهنگ کنید؛ مانند کمربند، کفش و کیف. از دیگر مزایای بند چرمی، این است که معمولاً با یک سگک محکم همراه می‌شوند تا از باز شدن غیرمنتظره پین ​​ساعت جلوگیری کنند.

 

با این حال، باید در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از ترک خوردن و کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی چرم، مراقبت و تمیز کردن درست چرم ضروری است. علاوه بر این، به طور طبیعی چرم در طول زمان فرسوده می‌شود. همچنین، باید به این موضوع نیز توجه کنید که اگرچه بند‌های چرمی در طیف متنوعی از رنگ‌ها در دسترس هستند، اما ممکن است به خوبی با همه لباس‌ها و استایل‌ها ست نشده و در برخی مواقع بسیار آزار دهنده باشند.

 

مراقبت از بند ساعت چرمی

شما می‌توانید به راحتی یک بند ساعت چرمی را بیش از یک بار در طول عمر ساعت خود تعویض کنید؛ اما با مراقبت و نگهداری درست از آن، می‌توانید تعداد دفعات تعویض را کاهش دهید. به این منظور، توصیه می‌کنیم مراقب خیس شدن ساعت خود باشید؛ زیرا به دلیل ماهیت آن، چرم در معرض آب لکه‌دار شده و بو می‌گیرد.

 

همچنین توصیه می‌کنیم هنگام شستن ظروف یا شنا ساعت خود را در بیاورید. به خاطر داشته باشید که خیس شدن بند چرمی ساعت مردانه می‌تواند در اثر تعریق نیز ایجاد شود؛ بنابراین بهتر است هنگام انجام هر ورزش و فعالیتی که باعث تعریق می‌شود، ساعت را از روی مچتان بردارید. اگر بند چرمی ساعت خود را خیس کردید، بلافاصله آن را صاف در نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

 

بند فلزی ساعت

 

بندهای فلزی، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بندهای ساعت در بازار هستند. آن‌ها برای ست کردن با یک استایل رسمی یا ورزشی بسیار مناسب می‌باشند. ماهیت سخت و بادوام بندهای فلزی حس اطمینان از پایداری ساعت را به شما می‌دهند. همچنین بندهای فلزی نسبت به بندهای چرمی در زیر آب بسیار خوب عمل می‌کنند و مانند چرم، در معرض آب و عرق آسیب نمی‌بینند.

 

با این حال، ممکن است احساس کنید که بندهای فلزی برای استفاده روزمره بسیار سنگین هستند. علاوه بر این، به دلیل حساسیت فلز به دما، ممکن است در روزهای گرم‌تر به دلیل گیر افتادن عرق زیر فلز، احساس خارش کنید که این موضوع می‌تواند ناخوشایند باشد.

 

همچنین بندهای فلزی در صورت وارد شدن ضربه شدید مستعد خراش هستند و ممکن است گیره آن‌ها نیز به طور غیر منتظره باز شود؛ اما بسته به بودجه مورد نظر، می‌توانید ساعت‌هایی بخرید که با این مشکل مقابله کنند. به عنوان مثال، ساعت‌های لوکس بیشتر بندهایی فلزی با گیره‌هایی محکم‌تر و ایمن‌تر تولید می‌کنند. علاوه بر این‌ها، خراش‌های کوچکی که ممکن است روی بندهای فلزی ایجاد شود را می‌توانید با جلا دادن از بین ببرید.

 

مزایا و معایب ساعت بند چرمی و فلزی

ساعت بند چرمی یا فلزی؟ کدام برای استایل شما مناسب‌تر است؟

به منظور خلاصه کردن موارد بالا و صرفه جویی در وقت شما، در اینجا یک مرور سریع از تمام جوانب مثبت و منفی ساعت‌های بند چرمی و فلزی آورده شده است:

 

مزایای ساعت بند چرمی

* بندهای چرمی اغلب با لباس‌ها و استایل‌های رسمی بهتر هماهنگ می‌شوند؛ مخصوصاً با کمربند و کفش.

 

* با وجود سوراخ‌های متعدد در بند، راحت‌تر می‌توانید اندازه آن را طبق اندازه مچ خود تنظیم کنید.

 

* به طور کلی بندهای چرمی نرم‌تر و خوش پوش‌تر هستند.

 

معایب ساعت بند چرمی

* در برابر خیس شدن یا عرق کردن بسیار آسیب پذیرند.

* به مرور زمان فرسوده می‌شوند.

* رنگ بند ممکن است با همه استایل‌ها ست نشود.

 

مزایای ساعت بند فلزی

* ماندگاری طولانی دارد و بعید است که در طول عمر ساعت فرسوده شود.

* در برابر خیس شدن مقاوم هستند و می‌توان در حین ورزش بدون مشکل از آن‌ها استفاده کرد.

* تمیز کردن و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.

* نسبت به بندهای چرمی، ظاهری لوکس‌تر دارد.

 

معایب ساعت بند فلزی

* تنظیم اندازه آن مطابق اندازه مچ خود، آسان نیست.

* دما را در خود حفظ می‌کند؛ بنابراین می‌تواند بسیار گرم یا سرد باشد شود.

 

استایل‌های مناسب ساعت بند چرمی

 

ساعت بند چرمی یا فلزی؟ کدام برای استایل شما مناسب‌تر است؟

هنگام استفاده از ساعت با بند چرمی، جنس و رنگ کفش شما مرجع مناسبی برای انتخاب بند ساعت است. برای شروع باید کمربندتان را با کفش‌هایتان هماهنگ و سپس ساعت خود را با هر دو مطابقت دهید.

 

بند ساعت مشکی بهتر است با کفش و کمربند مشکی پوشیده شود و بند چرمی قهوه‌ای با کمربند و کفش قهوه‌ای.‌ توجه داشته باشید که لازم نیست بند ساعت دقیقاً همرنگ اکسسوری‌های دیگرتان باشد؛ اما بهتر است رنگی مشابه داشته باشد.

 

استایل‌های ساعت بند فلزی

 

فلزات مورد استفاده برای ساخت قاب ساعت و یا بند آن عبارتند از فولاد، طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم. رنگ بند فلزی ساعت بهتر است مکمل رنگ فلز به کار رفته در سایر لوازم جانبی شما باشد. اما در مورد بندهای فلزی نیز مانند بندهای چرمی، رنگ‌ها نباید دقیقاً با سایر اکسسوری‌هایتان مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، ساعت رزگلد را می‌توان با سگک کمربند طلایی پوشید.

 

با ساعت‌های بند فلزی می‌توانید کفش‌های قهوه‌ای یا مشکی نیز بپوشید. برای مثال، ساعت‌های نقره‌ای با لباس‌ها و کفش‎هایی در طیف‌های رنگی مشکی، خاکستری و آبی بهترین هماهنگی را دارند. ساعت‌های طلایی نیز با رنگ‌های قهوه‌ای، بژ، برنز و دیگر رنگ‌های خاکی به بهترین وجه ست می‌شوند.

ساعت بند چرمی یا فلزی؟ کدام برای استایل شما مناسب‌تر است؟

نتیجه: بند چرمی بهتر است یا فلزی؟

 

هر دو بند ساعت چرمی و فلزی نقاط قوت و ضعف خود را دارند. از آنجایی که این انتخاب یک تصمیم شخصی است، هنوز هم بهتر است بعد از مطالعه نکات مهم خرید ساعت، تعدادی از ساعت‌ها با بندهای مختلف را امتحان کنید تا بدانید که روی مچتان چگونه به نظر می‌رسند و چه حسی به شما می‌دهند.

 

برای این کار می‌توانید بهترین فروشگاه آنلاین ساعت، یعنی ساعت اوبلاک را انتخاب کنید. این فروشگاه که شعبه مرکزی آن در مشهد قرار دارد، یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید ساعت‌های مختلف را در آن امتحان کنید. همچنین امکان خرید آنلاین و مشاهده مدل ها در وب سایت رسمی این مجموعه نیز وجود دارد که کار شما را بسیار ساده تر می‌کند.