پارس ناز پورتال

قبل از ساعت 9 شام بخورید

قبل از ساعت 9 شام بخورید

قبل از ساعت 9 شام بخورید 

اگر به سلامت و تغذیه خود اهمیت می دهید پس این نکته مهم را رعایت کنید:حتما قبل از ساعت 9 شام را میل کنید. وعده شام نیز جزء وعده ‏های مهم در برنامه غذایی انسان است حذف وعده شام از برنامه غذایی کار درستی نیست. افرادی که شام نمی ‏خورند، به مدت طولانی بدن خود را از مواد مغذی محروم می‏ کنند.

 

با توجه به ریتم‌های زیستی و فعالیت‌های هورمون‌های مختلف بدن توصیه می‌شود برای جلوگیری از اخلال در روند سوخت چربی‌ها باید شام باید قبل از ساعت ۹ شب مصرف شود و از میل کردن شام‌های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود و به میل کردن سبزیهای پخته یا خام با مقداری غذاهای پروتئینی در وعده شام قناعت شود.

 

شام یکی از وعده‌های غذایی است که بهتر است با دقت بیشتر و رعایت نکات خاصی صرف شود. باید از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد برای وعده شام خودداری شود.حذف شام جهت لاغری كاری كاملا اشتباه است در حقیقت تنها راهكار موثر برای كاهش وزن، كم كردن میزان دریافت انرژی است نه قطع كامل آن.

 

حال این انرژی هم از طریق میوه می تواند تامین شود و هم از غذاهای سرد یا گرم. مهم كم كردن كالری یا سوزاندن آن است نه نوع ماده غذایی خورده شده.کسانی که دچار ناراحتی‌های گوارشی نظیر زخم معده یا ترش کردن هستند باید شام بسیار سبک و با فاصله طولانی در زمان خواب مصرف کنند.

 

مصرف غذاهای پرچرب و سنگین نه تنها در وضعیت سلامت بلکه در خواب فرد نیز در هنگام شب تداخل خواهد داشت.نکته: زمان صرف یك وعده غذا بهترین فرصت است تا افراد خانواده با یكدیگر ارتباط برقرار كنند.