پارس ناز پورتال

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینید

مجموعه : اخبار سینما
ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینید

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینید

بازیگری که در فیلم آواتار به خوبی درخشید و در فیلم نابودگر توانست جای آرنولد را بگیرد و بازی کند.او سم ورثینگتون است. بازیگر استرالیایی نقش جیک سالی در فیلم موفق علمی-تخیلی ماجرایی «آواتار» ساخته جیمز کمرون در سال 2009، در روز دوم اوت 1976 در گادلمینگ انگلستان به دنیا آمد.

 

مادرش جین جی. خانه دار و پدرش رونالد در نیروگاه برق کار می کرد. او از سال 2004 تا 2007 با میو درمودی بود و در سال 2014 با لارا بینگل ازدواج کرد که این زوج در مارس 2015 پسردار شدند و نامش را راکت گذاشتند.

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینید

ساخت فیلمی مانند «آواتار» باعث شد که ورثینگتون به عنوان جدیدترین ستاره فیلم های اکشن هالیوود شناخته شود، ولی در واقع او در استرالیا از همان آغاز بازیگری، ستاره بود.سم پس از ترک تحصیل و خروج از کالج، به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار شد و این زمانی بود که وی ساکن کوئینزلند بود.

 

مؤسسه ملی هنرهای دراماتیک در دوران کارگری به او بورس تحصیلی داد و به همین ترتیب بود که او وارد دنیای بازیگری شد.پس از فارغ التحصیلی از مدرسه درام، در فیلم های «بوتمن» (2000)، «کارهای کثیف» (2002) و «پشتک» (2004) بازی کرد و توجه طرفداران و منتقدین را به خود جلب کرد و بعد در سریال هایی مانند «راهم را دوست دارم» (2004) و «جراح» (2005) حضور پیدا کرد.

 

ورثینگتون به خاطر نقش آفرینی در فیلم مستقل «پشتک» در سال 2004، جایزه بهترین فیلم استرالیا را برد.

 

وی مانند هنرپیشه پیشگامی مانند راسل کرو که هموطنش است، پس از حدود ده سال در این بیزنس توانست ستاره بزرگی در سینما شود. کمرون در سال 2006 او را نقش اول فیلم «آواتار» کرد و فقط چند ماه مانده به اکران این فیلم در سال 2009، ورثینگتون در فیلم اکشن پرخرج «نابودگر: رستگاری» در نقش مارکوس رایت، در مقابل کریستین بیل بازی کرد.

 

سپس توانست نقش پرسیوس را در فیلم «برخورد تایتان ها» (2010) بدست آورد و در فیلم درام بریتانیایی «قرض» با هلن میرن همبازی شود.به مناسبت زادروز سم ورثینگتون، در اینجا از پنج فیلم سینمایی او که ارزش تماشا کردن در آخر هفته دارند نام برده ایم.

 

1. «آواتار»

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینیدبدون شک، این فیلم در صدر این لیست قرار دارد، زیرا نه تنها یکی از نقش های منحصر بفرد در کارنامه کاری ورثینگتون است، بلکه یک فیلم علمی-تخیلی موفق و تاریخی به کارگردانی جیمز کمرون است. اعلام شده که قرار است دنباله هایی برای این فیلم ساخته شود و همین موضوع این فیلم و ماجراهای بعدی اش را جذابتر می کند.

 

2. «برخورد تایتان ها»

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینیددر این فیلم افسانه ای ماجرایی که فیلمی بازخلق شده از نسخه اصلی محصول سال 1981 با همین نام است، سم نقش اصلی فیلم یعنی پرسیوس را بازی می کند که قسم یاد می کند انتقام مرگ اعضای خانواده اش را از هیدس، خدای دنیای زیرزمین بگیرد.

 

3. «نابودگر: رستگاری»

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینیداین فیلم خاص از سری فیلم های «نابودگر» مهمان ستاره همیشگی اش یعنی آرنولد نبود، ولی در عوض سم ورثینگتون را داشت که نقش مارکوس رایت را بازی می کرد که با جان کانر (با بازی کریستین بیل) همکاری می کند تا حمله ای را علیه اسکای‌نت آغاز نماید.

 

4. «مردی بر روی لبه»

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینیدفیلمی مهیج و اکشن که در آن سم نقش نیک کسیدی را بازی می کند، پلیس سابقی که حالا فراری شده و از لبه پنجره اتاقی در یک هتل قصد خودکشی دارد و می خواهد با این روش نام خود و حکم مجازات 25 سال زندان به جرم سرقت الماس هایی به ارزش 40 میلیون دلار که به گردنش انداخته شده، پاک کند.

 

5. «قرض»

ستاره فیلم آواتار سم ورثینگتون و فیلم های دیدنی او را ببینیددر این فیلم مهیج جاسوسی که هلن میرن و جسیکا چستین هم در آن بازی کرده اند، ورثینگتون نقش یک جاسوس را بازی می کند که در دستگیری یک مجری نازی در دهه شصت نقشی حیاتی دارد.