پارس ناز پورتال

ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

مجموعه : اخبار سینما
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند 

کمک ستاره های مشهور سینما و تلویزیون و ورزش ایران در کرمانشاه حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت. از سلفی گرفته تا عدم تظاهر. زمین لرزه هفته قبل در مناطق غربی کشور انعکاس گسترده‌اي در رسانه‌هاي داخلی و خارجی داشت. با انتشار آمار کشته‌ها و حجم بالای خسارات شوک عجیبی به کشور وارد شد.

 

به گزارش پارس ناز, از همان ابتدا مردم و نیروهای امدادی به کمک صدمه دیدگان زمین لرزه شتافتند. در این میان حضور چهره‌هاي معروف از جمله سلبریتی‌ها نقش مهم در کمک‌رسانی داشت, اما بدبختانه رفتارهای برخی چهره‌ها انتقادات زیادی را در پی داشت. در این مقاله به برخی از این رفتارها اشاره میکنیم. در کنار ما بمانید.

ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

حضور بازیگران در زمین لرزه کرمانشاه

 

حرکت خیرخواهانه کاروان هنرمندان یا مراسم شوآف سلبریتی‌ ها

برخی از هنرمندان در قالب کاروانی به مناطق زمین لرزه زده رهسپار شدند.این موضوع باعث انتقاد برخی از افراد شد که معتقد بودند چه لزومی دارد در این چالش عده‌ اي که هیچ تخصصی در اساس امدادرسانی ندارند به این نواحی سفر کنند.زهرا اویسی, بازیگر سریالهای نظیر منزل ما و خط قرمز, در این باره نوشت:

 

انشاالله همکارانم از من خورده نگیرن ولی, بردن گروه گروه هنرمند به اون ویرانه چه دردیاز اون طفلکی ها دوا میکنه, آیا اون مصیبت زده طفلک که منزل اش بر سر عزیزانش خراب شده حال و حوصله یا شوق و ذوق مشاهده سوپر استار ها رو داره…؟؟

 

نه…!اون اکثر از کشیدن دست سوپراستار بر سرش نیاز به منزل گرم, نیاز به مدرسه وخیلی چیزهای دیگه داره… این خرج ایاب و ذهاب و پذیرایی هنرمندان رو اگر جمع کنیمخودش مبلغ چشم گیری میشه, اما دریغا…..!!!!!
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندبازیگران در زلزله غرب ایران

 

وقتی پای سیاست به همۀ چیز باز می شود
ساعاتی بعد از زمین لرزه عکسهای شمار زیادی از خرابی مسکن مهر منتشر شد.خیلی زود این مساله بعنوان مساله اصلی تر از زمین لرزه در برخی رسانه ها مطرح گردید.برخی سلبریتی‌ها هم در زمان وقوع زمین لرزه به جای کمک و همدردی با زمین لرزه زدگان,مسکن مهر را هدف قرار دادند و انتقادات تندی به این پروژه کردند. محسن تنابنده, هومن سیدی,

 

مهراب قاسمخانی, جواد خیابانی, علی ضیا, مهدی صبایی, اندیشه فولادونداز جمله این افراد بودند. پافشاری بسیار چندان این افراد به این موضوع صدای برخی از همکارانشان را هم درآورد.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

فرهاد اصلانی در این باره نوشت: چهل و هشت ساعت از فاجعه زمین لرزه در غرب کشور گذشتمصیبتی دیگر برای مردمی که پیشتر جزو نخستین قربانیان جنگ نیز بودندبسیاریخانه هایشان ویران و بسیاری عزیزانشان را با دستان خویش به خاک سپردند اما متاسفانهدیگرانی این فاجعه را دستاویزی قرار دادند برای دعواهای کثیف سیاسی

 

چه در داخل و چه در خارج کشور و همین طور عده اي هم در لباس دین در تریبون هاي رسمیدر حال جعل احادیثی میباشند برای توجیه این فاجعه و بی کفایتی مدیران در حال و قبل اما درود به شرف افرادی که دراین بزنگاه به داد این مردم درد کشیده رسیدند آن چنان کردند که باید چرا که زمستان نزدیک هست و این عزیزان بی پناه.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

بازیگران ایرانی در زمین لرزه کرمانشاه

 

حضور بازیگران در زمین لرزه غرب ایران
منوچهر هادی هم نوشت: حالا نوک پیکان به سمت مسکن مهر رفته و رئیس ارجمند جمهوربجای این که از خزانه دولت فوری دوهزار میلیارد اختصاص بده به کمک و امداد رسانیه مردم مسکن مهردولت قبلی رو محکوم میکنه. حتماً میگید دو هزار میلیآرد تومن پول زیادیه؟ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

عیادت یکتا ناصر از مصدومان زمین لرزه

 

تهیه‌کننده برنامه «پایش» هم در واکنش به پست محسن تنابنده نوشت:جناب اقای محسن تنابنده, ساکنان مسکن مهر بخاطر بی پولی در این ساختمانها زندگی میکنندو مثل شما از بیت المال پول هاي بی حساب نمی‌گیرند تا در شمال شهر تهران منزل لوکس بخرند.توصیف طویله از محل زندگی آن ها نهایت بیشرمی و بی تربیتی شما تازه به دوران رسیده را می‌رساند.

 

ضمنا محض آگاهی تان در سرپل ذهاب ویرانی بنا و تلفات مسکن مهر بسیار کمتر از سایرنقاط شهر بوده هست. نباید فراموش کرد اغلب ساکنان فعلی مسکن مهر قبلا در بافت هاي فرسودهو بناهای ضعیف سکونت داشته اند و مسکن مهر در واقع فرشته نجات انها بوده هست.خدا به سلبریتی هاي ما معرفت و تربیت عنایت فرماید.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

نوشته محسن تنابنده , رفتار بازیگران در زمین لرزه و پس از آن

 

جواب «محسن تنابنده» به تهیه کننده برنامه پایش
درود و عرض تسلیت دوباره چند روز پیش ودر پی پیشامد وخیم اقلیم دلیران کرمانشاهان پستی منتشر کردمکه دلواپسان کج اندیش بجای جان کلام تعابیری از آن استنتاج کردند که به هـیچ وجهمورد نظر من نبوده وبافته ذهن مسموم خودشان هست . هم‌چنین جمله معترضه من جانبداریاز هیچ دولتی نیست

 

نه بر مسندان نشینان قبلی نه فعلی بلکه این جان و مال وناموس ملتم هست که از هر دولتی برایم مهمتر هست ومشکل اینجاست که نگهبانی از این مهم به عهده دولت هاست.نقد من به مسکن مهر نقد سازه اس نقد بازرسی هست وگرنه ایده مسکن مهر از مبنا فکری بکر بودالبت چنانچه اصولی پیش میرفت.

 

سخن کوتاه. پوزش مرا بپذیرید اگر فرصت طلبان به قصد نیل به مقصود سیاسی شان دلیل خطیرتان را مکدر کردند وعبارت بنده را با ترجمان خودشان تحویلتان دادند.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

واکنش هاي بازیگران در زمین لرزه کرمانشاه

در اتمام باید از اقدامات تحسین برانگیز هنرمندانی مثل نوید محمدزاده, الهام پاوه نژاد و… در گردآوری کمک هاي مردمی و تسریع در این فرمایش تمجید کرد.امیداواریم هیچ وقت رویدادها دردناکی از این قبیل در کشور رخ ندهد.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندلیلا بلوکات

 

گزارشی از همه ي سلبریتی‌هایي که برای کرمانشاه آستین بالا زدند

نیکی کریمی؛ در فکر کارهای زیربنایی
سوپراستار دهه هفتاد سینمای کشور ایران با تاسیس یک کمپین به پیشباز زمین لرزه زدگان رفت. این بازیگر طی هفته قبل در لندن اقامت داشت و کارها را از راه دور رتق و فتق میکرد. از مهدی اصلانی فیلمبردار کرمانشاهی سینمای کشور ایران خواست که جنس‌هاي گردآوری شده را بار بزند و به روستاهای زمین لرزه زده برساند.

ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

نیکی کریمی با انتشار فیلم و عکس از بارگیری و تخلیه کالاها کوشش در جلب اعتماد مردم داشت.او عکس کامیون‌هایي را نشان داد که جلویش عکس نیکی کریمی نقش بسته بود.کمک رسانی نیکی کریمی حاشیه‌هایي هم داشت.او در حالیکه در پیاده روهای پاییزی لندن قدم می‌زد اعلام کرد که میخواهد بخشی از پول‌ها را خرج کارهای زیربنایی زمین لرزه زده‌ها کند

 

و برای کودکان سرپناه و مدرسه بسازد.عده اي در کامنت‌ها به او اعتراض کردند که چرا قبل از گردآوری کمک این نکات را نگفتی.

 

راستگو زیباکلام؛ مسافر سیاسی کرمانشاه
همانطور که در اخبار خواندید بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی گردآوری کردو به همراه دخترش عازم کرمانشاه شد.زیباکلام تنها چهره سیاسی هست که برای گردآوری کمک شخصا وارد میدان شده.این استاد دانشگاه در کانال تلگرامی‌اش توضیح داد که قصد ندارد پول‌هاي گردآوری شده را به هلال احمر بدهد و می خواهد خودش امانت مردم را به دست هموطنان غرب کشور برساند.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندنوید محمدزاده؛ اعتراض به دولت
بازیگر سیمرغ‌گرفته سینمای ایران صحبت‌هایش را با یک جمله جنجالی آغاز کرد:«ما یاد گرفته‌ایم که از دولت انتظار نداشته باشیم.» او هم شماره حساب شخصی‌اش رابرای دریافت کمک نقدی اعلام کرد و هم از مردم خواست کمک‌های غیرنقدی‌شان را ارسال کنند.همچنین جایزه‌اش از جشنواره فیلم براتسیلاوا را به بازماندگان زلزله کرمانشاه تقدیم کرد.محمدزاده خودش زاده شهرستان مهران «استان ایلام» است.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتند

نوید محمدزاده , حضور بازیگران در زمین لرزه ایران

 

علی دایی؛ انباری که پُر شد
او هم جزو افرادی هست که عدد حساب شخصی اعلام کرد. انباری که برای دریافت کمک‌هاي نقدی در نظر گرفته بود پُر شد و به همین دلیل سراغ انباری اخیر رفت. علی دایی نخستین محموله کمک‌ها را به کمک کامیون رایگان شرکت تیپاکس به کرمانشاه ارسال کرد. چند روز بعد نیز خودش به مناطق زمین لرزه‌زده رفت

 

و بر نحوه پخش کمک‌ها کنترل کرد. مردم در اینستاگرام علی دایی زیر یکی از پست‌هایش بیش از ۲۹ هزار کامنت گذاشته‌اند که اکثر حاوی پیام قدردانی هست. یکی از کاربران نوشته‌هست: «ورزشکاران الکی اسطوره نمیشوند!»
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندعلی دایی

 

رامبد جوان؛ بازرسی از تورنتو
مجری برنامه خندوانه مثل نیکی کریمی در هنگام زمین لرزه در ایران حضور نداشت و از آن طرف جهان موضوع یاری‌گری را هدایت می کرد. رامبد به دلیل حضور فیلم «نگار» در یک جشنواره خارجی به تورنتو «کانادا» رفته بود. او این بار هم سراغ اسپانسر برنامه «خندوانه» رفت و از درگاه بانکی #۷۸۰* کمک گرفت.

 

رامبد جوان یکی از بازیگران خنده دار را مامور کرد که کمک‌هاي گردآوری شده را به کرمانشاه برساند. سیدعلی صالحی به نمایندگی از رامبد جوان با ارسال فیلم و عکس در اینستاگرام به مردم اطمینان داد که تیرشان به هدف خواهد خورد.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندرامبد جوان

 

مسعود و پولاد کیمیایی؛ پول و کارت به کارت ممنوع!
پدر و پسر در ویدیویی از مردم خواهش کمک کردند. وجه تمایز اقدامشان این هست که از مردم خواسته‌اند پول نقد ندهند و کمک‌هایشان فقط و فقط غیر نقدی باشد. در کامنت‌ها یکی از طرفداران کیمیایی وی را «خدای مردونگی و کمک» خطاب کرده هست.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندمسعود و پولاد کیمیایی

 

الهام پاوه نژاد؛ بازیگر خستگی ناپذیر
این بازیگر اصالتا پاوه‌اي محسوب می شود و تعصب خاصی روی هموطنان کُرد دارد. سیمرغ بلورین فعال‌ترین چهره در فرمایش کمک‌رسانی را باید به این بازیگر اهدا کنیم. او تا ساعت سه و چهار نیمه شب بیدار بود و از محل انبار و بارگیری کالاها فیلم زنده روی اینستاگرامش می‌فرستاد. در کانال تلگرامی‌اش حدود

 

سی عکس و فیلم از نحوه کمک‌رسانی خیریه ققنوس منتشر شده هست. گروه این بازیگر تاکنون سه کامیون جنس و کالا به غرب کشور اعزام کرده‌اند. همین طور اعضای گروه در دو کمپ مستقر شده و از آنجا کمک رسانی می کنند. او از برخی بازیگران مثل گوهر خیراندیش و سیاوش خیرابی دعوت کرده که به محل گردآوری کالاها بیایند و مردم را تشویق به کمک کنند.
ستاره های مشهور ایرانی که به کمک زلزله زده ها رفتندالهام پاوه نژاد

 

لیلا بلوکات, انتقال مهر لیلا
او چند سالی هست که موسسه خیریه مهر لیلا را تاسیس کرده به بیماران سندرم دان, کودکان بی سرپرست, معلول و … کمک می کند. مثل خیلی از بازیگران شخصا به کرمانشاه رفت تا مرهمی بر زخم زمین لرزه‌زدگان بگذارد. در صفحه اینستاگرامش عدد حساب موسسه «مهر لیلا» را اعلام کرده هست.

 

او نوشته هست توسط گروهی از رفقا تعدادی از روستاهای اطراف کرمانشاه که هنوز بهشون رسیدگی نشده رو شناسایی کردیم