پارس ناز پورتال

سرور برای حسابداری

سرور برای حسابداری

اگر شما هم به دنبال راهکاری برای مدیریت مالی کسب‌وکار خود هستید یا می‌خواهید از نرم افزارهای حسابداری به روز استفاده کنید اما سیستم‌های شرکت پاسخگوی این نرم افزارها نیستند؛ باید به فکر خریدن سرور مخصوص حسابداری باشید.

 

سرور مناسب حسابداری ضمن حفظ امنیت اطلاعات، مدیریت مالی کسب‌و‌کار که یکی از چالش‌های مهم مدیران و صاحبان مشاغل است را رفع می‌کند. همچنین با سرعت و دقت بیشتری می‌توانید پردازش اطلاعات مالی را انجام و گزارش‌های حرفه‌ای ارائه دهید.

 

در ادامه قصد داریم ضمن بررسی ویژگی‌های مهم سرور مناسب حسابداری، بهترین مدل‌ را نیز معرفی کنیم تا هنگام خرید سرور برای حسابداری بتوانید در کوتاه‌ترین زمان بهترین گزینه را برای حرفه خود انتخاب کنید.

 

ویژگی های مهم سرور مخصوص حسابداری

سرور یک کامپیوتر پیشرفته است که توانایی پشتیبانی از سخت‌افزارهای سطح بالا را دارد. همین مسئله باعث شده تا سرورها برای انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بسته به الزامات تجاری از انواع مختلفی از سرورها استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها سرور مخصوص حسابداری است. اما پرسش مهم اینجاست که سرور مخصوص حسابداری و امور مالی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ برخی از ویژگی‌های مهم را در ادامه بیان می‌کنیم:

 

  • توانایی پشتیبانی از حجم بالای اطلاعات

اولین ویژگی سرور مناسب حسابداری، توانایی پشتیبانی از حجم بالای داده‌های مالی با هدف ذخیره‌سازی و پردازش آنهاست. با این حال سرور برای حسابداری باید برخی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز داشته باشد تا بتواند به الزامات تجاری پاسخ دهد.

 

  • پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند

سرور حسابداری باید توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند را داشته باشد تا بتواند کارهای سنگین پردازشی مثل محاسبات مالی، گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را بدون مشکل انجام دهد. پردازنده‌های نسل اول، دوم و سوم اینتل زئون یا AMD EPYC گزینه‌های مناسبی در این زمینه هستند.

 

  • حافظه رم کافی

حافظه رم کافی برای ذخیره داده‌های جاری و داده‌های موقت یکی از ملزومات مهمی است که باید به آن دقت کنید. با توجه به این‌که آماده‌سازی برخی از گزارش‌ها و نمودارهای مصورسازی به حافظه بالایی نیاز دارند، پیشنهاد می‌شود سروری را خریداری کنید که حداقل از 128 گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی کند تا مشکلی از بابت استقرار حافظه‌ها در سرور وجود نداشته باشد.

 

  • فضای ذخیره سازی بالا

فضای ذخیره‌سازی کافی نکته مهم دیگری است که باید به آن دقت کنید. در شرایطی که یک سرور حسابداری حداقل باید دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشد، اما باید توانایی پشتیبانی از رسانه‌های مختلف ذخیره‌سازی را نیز داشته باشد. سرور مخصوص حسابداری باید بتواند از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های SSD با اندازه‌های 2.5 و 3.5 اینچی پشتیبانی کند تا مشکلی از بابت ذخیره‌سازی یا دسترسی به اطلاعات وجود نداشته باشد.

ویژگی های مهم سرور مخصوص حسابداری

بهترین مدل های سرور حسابداری و امور مالی

 

هنگامی که صحبت از بهترین مدل‌های سرور حسابداری و امور مالی به میان می‌آید با طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها روبرو هستیم که هر یک ویژگی‌های فنی شاخصی در اختیار ما قرار می‌دهند. برخی از بهترین مدل‌های سرور حسابداری و امور مالی به شرح زیر هستند:

 

1- سرور HPE ProLiant DL380 G10: این سرور قدرتمند توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل زئون مدل پلاتینیوم، گلد، سیلور و برنز را دارد و اجازه می‌دهد تا چند ترابایت حافظه جانبی و حافظه اصلی را روی سرور نصب کنید. این سرور به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهد نرم‌افزارهای امنیتی مثل دیوار آتش و راه‌حل‌های امنیتی را روی آن نصب کنند تا امنیت اطلاعات در بالاترین سطح قرار بگیرد.

 

2- سرور PowerEdge R730: این سرور از سرورهای مقرون به صرفه دل است که برای کسب‌وکارهای متوسط طراحی شده‌است. سرور دو یونیتی PowerEdge R730 مجهز به دو سوکت پردازنده است و گزینه مناسبی برای تجزیه و تحلیل مالی به شمار می‌رود.

 

سرور فوق توانایی پشتیبانی از دیسک‌های 3.5 اینچی و چند ترابایت حافظه جانبی را دارد. این سرور مجهز به 24 اسلات DIMM است که امکان پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 را فراهم می‌کند و 7 اسلات PCIe 3.0 را برای توسعه سرور در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

 

3- سرور Lenovo Think System SR650: سرور Think System SR650 از محصولات خوب شرکت لنوو است که توانایی پشتیبانی از 24 درایو NVMe را دارد. این سرور ظرفیت جانبی موردنیاز برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

 

هنگام انتخاب سرور حسابداری، باید نیازهای خاص کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. عواملی مانند حجم داده‌های مالی، تعداد کاربران و بودجه باید در نظر گرفته شوند. اگر کسب‌وکار شما نیاز به عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی دارد، سرورهای نسل جدید مانند HPE ProLiant DL380 G10 یا Dell PowerEdge R730 یا R750 گزینه‌های خوبی هستند.

 

اگر کسب‌وکار شما نیاز به سرور ارزان‌تر یا با قابلیت‌های کمتری دارد، سرورهای نسل‌های قبل مثل سرورهای G9 گزینه‌های خوبی هستند. در مقاله راهنمای خرید سرور حسابداری + 6 مدل پیشنهادی اطلاعات کاملی را در مورد خریدن سرور مناسب حسابداری ارائه کرده‌ایم.

بهترین مدل های سرور حسابداری و امور مالی

نکته مهم در خرید سرور مناسب حسابداری

 

نکات مهم هنگام خرید سرور مناسب حسابداری را می‌توان به شکل فهرست‌وار به شرح زیر توضیح داد:

 

نیازهای سازمان: ابتدا باید نیازهای سازمان را ارزیابی کنید. بررسی کنید چه حجم داده‌های مالی باید ذخیره و پردازش شود، چه تعداد کاربران همزمان به سیستم دسترسی خواهند داشت و چه نوع عملیات حسابداری باید انجام شود. این اطلاعات کمک می‌کند تا سرور مناسب را انتخاب کنید.

 

قابلیت‌های سرور: سرور حسابداری باید قابلیت‌های مورد نیاز برای اجرای عملیات حسابداری را داشته باشد. این قابلیت‌ها می‌توانند شامل پشتیبانی از نرم‌افزارهای حسابداری معروف، قابلیت پردازش سریع و موثر، مدیریت دسترسی و امنیت، مقیاس‌پذیری و قابلیت اتصال به سایر سیستم‌ها را داشته باشد.

 

قدرت پردازش و ظرفیت ذخیره‌سازی: بررسی کنید سرور توانایی انجام تحلیل‌های پیشرفته را داشته باشد و مشکلی از بابت مصورسازی اطلاعات وجود نداشته باشد. همچنین، سرور باید توانایی پشتیبانی از رسانه‌های مختلف HDD، SSD، NVMe، EDSFF و … را داشته باشد.

 

قابلیت مقیاس‌پذیری: سرورها باید توانایی پشتیبانی از مقیاس‌پذیری در ارتباط با پردازنده‌های مرکزی، حافظه اصلی، رسانه ذخیره‌سازی جانبی و غیره را داشته باشند.

 

پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش: فروشنده باید ضمانت‌نامه‌ها و گارانتی‌های لازم را ارائه دهد تا در صورت بروز مشکلات، مسائل در زمان کوتاهی برطرف شوند.

 

هزینه: در نهایت، هزینه خرید و نگهداری سرور حسابداری باید در نظر گرفته شود. مقایسه قیمت‌ها و بودجه کمک می‌کنند تا سروری متناسب با نیازها را خریداری کنید.

 

در این مقاله ویژگی‌های مهم سرور برای حسابداری را بررسی کردیم و گفتیم سرور مخصوص حسابداری باید با توجه به تعداد کاربران و سیستم‌های حسابداری که انتخاب می‌کنید، کانفیگ شود.

 

استفاده از مشاوره متخصصین و خرید از فروشگاه‎‌های معتبر مسیر شما را برای رسیدن به بهترین گزینه تسهیل می‌کند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم، قبل از خرید سرور مناسب حسابداری بهتر است تحقیقات جامعی انجام دهید و نیازهای سازمانتان را بسنجید.