پارس ناز پورتال

سریال های ماه رمضان و عید نوروز 1403 + عکس

مجموعه : اخبار سینما
سریال های ماه رمضان و عید نوروز 1403 + عکس

سریال های ماه رمضان و نوروز 1403 

دراین پست، بـه معرفی سریالهای ماه رمضان و نوروز 1403 خواهیم پرداخت. نوروز 1403 مقارن شده با ماه مبارک رمضان اسـت. این یعنی سریالهای رمضانی امسال، حکم سریالهای نوروزی را داشته و بیشتر روی آن ها کار خواهد شد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار اسـت امسال پربیننده ترین ها را برای مخاطبان تلویزیون پخش کند. مـا در ادامه بـه معرفی این سریال ها پرداخته ایم.

 

تلویزیون هر سال در عید نوروز و ماه رمضان برای مخاطبان خود پخش سریال و برنامه‌هاي متنوعی را تدارک میبیند. امسال نیز برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳ سریال‌هایي ساخته شده یا در مراحل تولید هستند. گفته میشود، سریال «نون. خ ۵»، «مهیار عیار»، «رستگاری»، «زیرخاکی ۴» گزینه‌هایي برای پخش بـه روی آنتن تلویزیون هستند.

 

1. سریال مهیار عیار شبکه 2

«مهیار عیار»مجموعه‌اي تلویزیونی اسـت کـه ساخت آن برای شبکه دو سیما از چندین ماه پیش آغاز شده و قرار اسـت نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۳ از این شبکه پخش شود. سریال ماه رمضان شبکه دو درسال 1403 این روز‌ها در شهرک غزالی در حال تصویربرداری اسـت و تا کنون ۷۰ درصد کار پیش رفته اسـت.

سریال مهیار عیار ،سریال های ماه رمضان و عید نوروز 1403

باید بگوییم کـه مهیار عیار بـه تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی ساخته میشود و قصه آن در دوران صفویه می‌گذرد. این مجموعه در ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد کـه فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو بـه نگارش درآورده اسـت. این مجموعه، یک پروژه تاریخی اسـت کـه هم لوکیشن‌هاي زیادی برای آن ساخته شده کـه حدود ۱۲۰ لوکیشن را در بر میگیرد.

 

بازیگران سریال مهیار عیار

باید بگوییم کـه این سریال از حضور بازیگران زیادی بهره می گیرد کـه بـه ۲۶۰ نفر می رسند. بخشی از این بازیگران ثابت و بخشی فرعی هستند و تغییر میکنند. متین ستوده بعنوان بازیگر نقش خاتون، بهنام تشکر نقش کلانتر شهر اصفهان، سیامک انصاری نقش داروغه و بازیگرانی هم چون صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی، آتش تقی‌پور، مهدی حاجیان و… بازیگران این سریال هستند.

 

داستان سریال مهیار عیار

کامران تفتی نقش اصلی این مجموعه را بر عهده دارد و داستان درباره راهزنی اسـت کـه بر اساس اتفاقی کـه در شهر یزد برایش می‌افتد، پای چوبه‌دار، خواهشی راکه دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده اسـت، مطرح می کند. جوانمردی برای این کـه راهزن بـه خواسته‌اش برسد وساطت میکند و این اقدام باعث می شود راهزن دچار تحول شود و بـه سمت عیاری بیاید.

سریال های ماه رمضان و نوروز 1403 

مهیار یا همان راهزن از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار اسـت و بـه مرور با مشکلاتی کـه در شهر اصفهان برای مردم و داروغه و … اتفاق می‌افتد، درگیر میشود و هر بار درگیر داستان جدیدی می شود. مجموعه تلویزیونی «رستگاری» بـه تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تمام بازیگران سریال مهیار عیار + عکس های بازیگران سریال مهیار عیار

 


 

2. سریال رستگاری مسعود ده نمکی

در سریال «رستگاری» کـه در ۳۰ قسمت تهیه شده اسـت، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش میکنند. یکی از نکات قابل تامل در سریال «رستگاری» این اسـت کـه ده‌نمکی برای ساخت این سریال سراغ چهره‌هاي جدید رفته کـه قبلا ایفای نقش‌هاي کوتاه داشتند، اما دراین سریال نقش‌هاي بلند رابه‌عهده دارند.

سریال رستگاری ،سریال های ماه رمضان و عید نوروز 1403

ده‌نمکی کـه تهیه کننده و کارگردان این سریال رابه عهده دارد تا امروز سریال‌هاي «دارا و ندار»، «معراجی‌ها»، «دادستان» و «آزادی مشروط» را برای تلویزیون ساخته و قرار اسـت اینبار با یک اثر ماورایی مهمان خانه‌ها شود. چندی پیش تصویربرداری این سریال بـه اتمام رسیده و گروه سازنده مشغول انجام کارهای فنی پروژه هستند.

 

بازیگران سریال رستگاری

از بازیگران این سریال میتوان بـه حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا… شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، و… اشاره کرد.

 

داستان سریال رستگاری

تولید این سریال از اردیبهشت امسال آغاز شد و اول آذر تصویربرداری سریال بـه اتمام رسید. ممکن اسـت برای مخاطبان این سؤال پیش بیاید کـه گروه سازنده سریال رستگاری برای ضبط این اثر بـه کجا رفته‌اند؟ پیگیری‌هاي مـا نشان می دهد تصویربرداری این سریال در تهران و اطراف آن رخ داده اسـت. از روستای وردیج گرفته تا چهاردانگه و… لوکیشن‌هاي سریال رستگاری بودند.

سریال های ماه رمضان 1403

باید گفت گروه سازنده با هوشمندی چنین لوکیشن‌هایي را انتخاب کردند، زیرا روستای وردیج جزو مناطق بکر اطراف تهران محسوب می شود و تپه‌هاي سنگی دراین روستا جزو مناطق خاصی اسـت کـه روی سنگ‌ها در طول سالیان طولانی، سوراخ‌هایي ایجاد شده کـه تماشای آن برای هر بیننده‌اي با هیجان همراه اسـت.

 

دراین سریال بیش از ۲۰ بازیگر سینما و تلویزیون ایفای نقش می کنند و برای ساخت این سریال از تکنیک‌هاي جدید بهره برده شده اسـت. هم چنین تیزر این سریال نیز رونمایی شد. مجموعه تلویزیونی «رستگاری» در مرکز سیمافیلم ودر ۳۰ قسمت تهیه شده اسـت کـه درسال آینده روی آنتن تلویزیون میرود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تمام بازیگران سریال رستگاری + عکس های بازیگران سریال رستگاری

 


 

3. سریال زیر خاکی 4

«زیرخاکی» بـه کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا کـه درسال‌هاي اخیر همواره نامش بعنوان یکی از گزینه‌هاي نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌هاي پرمخاطب سیما در چند سال گذشته اسـت کـه ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه بـه اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب رابه نمایش بگذارد.

سریال زیر خاکی 4 ،سریال های ماه رمضان و عید نوروز 1403

سریالی کـه تا کنون ۳ فصل آن روی آنتن رفته و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند. براساس این گزارش، تا کنون حدود ۲۰ درصد از تصویربرداری این سریال در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شده و روند تولید فصل چهارم «زیرخاکی» توسط عوامل آن دنبال میشود.

 

بازیگران سریال زیر خاکی 4

پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی‌زاده و بازیگر خردسال رایان سرلک بازیگران اصلی این سریال هستند ودر ادامه چند بازیگر دیگر بـه مجموعه اضافه خواهد شد. از دیگر کارهای موفق سامان جلیل می توان بـه سریالهای نفس، پروانه و ارمغان تاریکی اشاره کرد کـه از شبکه سوم سیما پخش شدند.

 

زمان پخش فصل چهارم سریال زیرخاکی

پیام احمدی نیا بازیگر این سریال در گفت‌وگو اخیر خود گفت: این روز‌ها درگیر تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» هستیم کـه ان‌شاءالله در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن خواهد رفت. قرار اسـت از ۲۴ اسفند پخش این سریال آغاز شود و تا شب‌هاي احیا هم ادامه داشته باشد. بعد ازآن شب‌ها هم فکر می کنم قرار اسـت فصل تازه سریال «نون. خ» روی آنتن برود.

سریال های نوروز 1403

سامان در «زیرخاکی» نیز سراغ دغدغه همیشگی خود نسبت بـه روایت تاریخ انقلاب اما برای نخستین بار در فضای طنز رفت. فضایی کـه با ریسک بالایی همراه بودو اتفاقاً سامان بـه خوبی از پس آن برآمد. فصل اول و دوم این سریال حتی انتظار مخاطب را هم از این کارگردان توانمند بالا برد و علی‌رغم این کـه فصل سوم سریال با ضعف‌هایي همراه بود هنوز هم این مجموعه می تواند با اقبال مواجه شود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تمام بازیگران سریال زیرخاکی 3 + عکس های بازیگران سریال زیرخاکی 3

 


 

4. سریال نون خ 5 شبکه یک

فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی قرار اسـت با محوریت محیط زیست در ۲۵ قسمت برای نوروز ۱۴۰۴ ساخته می شود. این روز‌ها در سیستان و بلوچستان در حال تصویربرداری هستند. سریال «نون.خ» پیش از این در چهار فصل بـه تولید رسیده اسـت و جزو آثار پرمخاطب تلویزیون بوده اسـت.

سریال نون خ 5

تهیه کننده این سریال گفته: محیط زیست، میراث فرهنگی، مسائل قومیت‌ها و اتحاد آن‌ها از جمله محورهایی اسـت کـه در سری جدید سریال «نون.خ» پیش میبریم. امیدواریم دراین فصل بجز حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی را هم داشته باشیم و هم چنین بازیگران بومی خود سیستان و بلوچستان را خواهیم داشت.

 

بازیگران سریال نون خ 5

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند. دراین سریال بازیگران مختلفی حضور داشته‌اند کـه یکی از برگ برنده‌هاي آن بهره‌گیری از بازیگران کرد بوده اسـت.

 

داستان سریال نون خ

نون خ بـه کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی اسـت کـه از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک بـه نمایش درآمد. «نون خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده اسـت. تا کنون ۴ فصل از این مجموعه ساخته شده اسـت کـه در نوروز سال‌هاي ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شدند.

معرفی سریال های ماه رمضان و نوروز 1403 تلویزیون

تهیه کننده این سریال گفته: از مسیر کرمان، سیستان و بلوچستان بـه شهر هـای چابهار و دیگر شهر هـای آن منطقه می رویم و قصه سریال همراه با کردها بـه چند قومیت می پردازد. این تهیه‌کننده درباره این کـه لوکیشن‌ها در قصه چـه زمانی از کردستان بـه سیستان تغییر میکند اظهار کرد: مـا از زمانی‌کـه کار را شروع کنیم ۳۰ تا ۴۰ روزبعد بـه چابهار میرویم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تمام بازیگران سریال نون خ 5 + عکس های بازیگران سریال نون خ 5