پارس ناز پورتال

سریال پایتخت 7 کی ساخته می شود؟

مجموعه : اخبار سینما
سریال پایتخت 7 کی ساخته می شود؟

سریال پایتخت 7 کی ساخته می شود؟ 

سریال پایتخت 7 کی ساخته می شود؟ در این مطلب، به بررس حواشی مربوط به تولید فصل هفتم سریال پایتخت می پردازیم. چندی پیش خبرهای مبتنی بر ساخت فصل 7 سریال پایتخت در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود. به همین دلیل هم مرکز سیما فیلم به این حواشی واکنش نشان داده و بیانیه ای را منتشر کرده است. ما در ادامه به بررسی بیانیه سیما فیلم درمورد ساخت سری جدید سریال پایتخت پرداخته ایم.

 

خبرهایی مبنی بر ساخت سریال «پایتخت ۷» در صورت به توافق رسیدن مدیران سیما با کارگردان و تهیه‌کننده به گوش می‌رسد. بر این اساس در شرایطی که از هم‌اینک پخش سریال «نون خ ۵» را در نوروز سال آینده می‌توان قطعی دانست، با اضافه شدن مجموعه پربیننده‌ای همچون «پایتخت»، می‌توان مناسبتی موفق همراه با رقابت پروژه‌ها برای کسب بیننده بیشتر را پیش‌بینی کرد.

 

باید بگوییم که مرکز سیمافیلم ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت ساخت مجموعه‌های نمایشی در سازمان صداوسیما اعلام کرد که شکل‌گیری شایعاتی پیرامون ساخت فصل جدید سریال «پایتخت» در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود شخصی و مذاکره مستقیم رئیس رسانه ملی با یکی از عوامل این سریال صحیح نیست.

 

بیشتر بخوانید: عکس های بازیگران سریال پایتخت و همسرانشان + جدیدترین تصاویر

 

بیانیه صدا و سیما درباره ساخت سریال پایتخت 7

بدین وسیله اعلام می‌کنیم که ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد. در توضیح مرکز سیمافیلم آمده است: سازمان صداوسیما در راستای مأموریت‌های تحولی‌اش نگاه ویژه‌ای به ساخت مجموعه‌های نمایشی دارد.

سریال پایتخت 7 کی ساخته می شود

در همین راستا و چندی پیش چرخش‌های تحولی به سمت «یکپارچگی راهبردی؛ فرماندهی واحد و الزام به هم‌افزایی» و «تقویت نقش قرارگاهی رسانه ملی» را با یکپارچه‌سازی و حذف گروه‌های تولید شبکه‌ها و تجمیع آن‌ها در سیمافیلم رقم زد. از همین رو سیر تولید مجموعه‌های نمایشی با مدیریت واحد مرکز سیمافیلم با قوت بیشتری نسبت به گذشته پیش می‌رود.

 

به گونه‌ای که می‌توان گفت در حال حاضر تولید بیش از ۱۶ مجموعه نمایشی و نگارش بیش از ۲۰ فیلمنامه در حال انجام است. همچنین برنامه‌ریزی منظمی جهت تولید و پخش آثار نمایشی برای مخاطبان عزیز رسانه ملی در نقاط مختلف کشور صورت پذیرفته و رایزنی‌ها و مذاکرات مستمری با تهیه‌کنندگان و هنرمندان متعهد کشور در مسیر تولید مجموعه‌های نمایشی در مرکز سیمافیلم در جریان است.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تمام بازیگران سریال پایتخت 6 + عکس های بازیگران سریال پایتخت 6

 

ساخت فصل 7 پایتخت در حال مذاکره است

باید بگوییم که رئیس رسانه ملی نیز اخیراً در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها بر سیر طبیعی تولید در رسانه ملی صحه گذاشته و در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار عوامل سریال «زیرخاکی» و «پایتخت» با مدیران تلویزیون برای ساخت فصل جدید این سریال‌ها اینگونه پاسخ داده است که:

 

«کارگردان و تهیه‌کننده خیلی از این کارها به‌صورت طبیعی با سیمافیلم و عوامل کارهای ما در حوزه‌های مختلف از دفتر فیلمنامه گرفته تا شبکه‌ها صحبت می‌کنند. آنها درباره جزئیات کار مذاکره دارند. این روند دائمی در زمان حاضر برای بیشتر مجموعه‌ها، جاری است. و این اسم‌هایی («پایتخت» و «زیرخاکی») را که گفتید در حال مذاکره‌اند برای اینکه کار انجام شود.»

 

درباره سریال پایتخت

پایتخت، یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک، پخش شده‌ است. فصل اول سریال ماجرای خانوادهٔ «نقی معمولی» را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از على آباد به تهران کوچ کنند؛ اما پس از ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و…

زمان پخش سریال پایتخت 7

مقدم با اشاره به علت نامگذاری این مجموعه به نام «پایتخت» و نحوهٔ دنباله‌دار کردن داستان گفت: به‌دلیل این‌که خانواده ی داستان ما از یک شهر دیگری وارد تهران، پایتخت ایران می‌شوند و دچار یک‌سری معضلات می‌شوند پایتخت نام گرفت و این اسم هم روی آن ماند، حتی در سری چهارم که ممکنه قصه‌اش به تهران هم کشیده نشود، ولی به هرحال مردم این مجموعه را به نام پایتخت می‌شناسند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ابوالفضل رجبی | با بهروز سریال پایتخت 6 بیشتر آشنا شوید

 

مکان های فیلم برداری سریال پایتخت

این سریال اکثراً در شیرگاه فیلم‌بردای شده‌است. تهران، ساری و قائم‌شهر از دیگر نقاطی‌است که این سریال در آن فیلم‌بردای شده. همچنین قسمتی از فصل پنجم در آدانا (ترکیه) فیلم‌برداری شده. همچنین قسمت‌های سوریه در فصل پنجم در شهرک دفاع مقدس فیلم‌برداری شده‌اند. فصل اول پایتخت در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شده‌است.

فصل 7 پایتخت کی پخش می شود

در نوروز سال ۱۳۹۲ فصل دوم این مجموعه پخش شد. پایتخت ۳ در نوروز ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴، پایتخت ۵ در نوروز سال ۱۳۹۷ و پایتخت ۶ در نوروز سال ۱۳۹۹ پخش شد. پخش قسمت های پایانی پایتخت ۶ به دلیل همه گیری کووید-۱۹ در ایران به تعویق افتاد و در روز های پایانی اسفند ۱۳۹۹ پخش شد.

 

تقدیر مقامات از سریال پایتخت

سید علی خامنه‌ای (رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران) خطاب به سیروس مقدک گفت: یک تکه‌هایی از این کار شما را دیدم. … «پایتخت». خیلی خوب بود. یک فیلم ایرانی. من همیشه اعتراضم به هنرمندان این است که حتی دیالوگ‌ها را از روی کپی‌های فرنگی انتخاب می‌کنید. این، خب خیلی غلط و بد است. این نه، یک فیلم ایرانیِ کامل و درست است.

فصل هفتم سریال پایتخت

عزت‌الله ضرغامی در گفتگویی ضمن حمایت کامل از سریال پایتخت، بر ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت قوم‌های مختلف ایرانی تأکید نمود. همچنین، استاندار مازندران نیز روز ۱۲ فروردین در ارتباط زنده تلفنی با رادیو ساری، از صدا وسیما به‌خاطر پخش برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده در نوروز و ایجاد نشاط و تزریق روحیهٔ شادی جمعی قدردانی کرد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سارا و نیکا فرقانی اصل + عکس های داغ سارا و نیکا + حواشی و اینستاگرام

 

حواشی سریال پایتخت

این سریال بارها در شبکه‌های مختلف صدا و سیما بازپخش شده‌است. جالب است بدانید که سانسورهایی در این سریال وجود داشت که مورد اعتراض عوامل سریال قرار گرفت. اوج سانسورها در فصل پنجم و به خصوص فصل ششم بود. محسن تنابنده پس از سانسور فصل ششم گفت: میان پایتخت ما و پایتختی که شما می‌بینید از زمین تا آسمان فاصله است.

حواشی سریال پایتخت

یکی از سکانس‌های جنجالی در فصل ششم پایتخت نمایش داده شد. این صحنه بازخورد گسترده‌ای در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت و به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته و هم‌رسانی شد. در این صحنه که بهبود فریبا بر کتاره یا نرده صفه خانه نشسته و نیم‌رخ او به دوربین است؛ دست بی‌قرارش در حال لرزش و تکان خوردن تداعی‌کننده خودارضایی بوده است.