پارس ناز پورتال

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

سفر به سریلانکا

سریلانکا توسط مارکو پولو به عنوان یکی از بهترین جزایر جهان توصیف شده است و دارای تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد. اگرچه کوچک است، اما در این کشور تاریخ، طبیعت و زیبایی بسیاری مشاهده شده است. سواحل، جنگل ها، مزارع چای، معابد و … گردشگران را به خود جذب می کند. برای آشنایی با بهترین جاذبه گردشگری در بهترین شهرها و مکان های سریلانکا با ما همراه باشید.

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

طبیعت سریلانکا

قله آدم سریلانکا

قله آدم واقع در یک سایت بیولوژیکی متنوع، کوهی بلند و با شکوه در مرکز سریلانکا است. صعود 2،243 متری یک مسیر زیارتی مشترک در آیین بودایی است، زیرا گفته می شود اثری از ردپای خود بودا در نزدیکی قله وجود دارد. گردشگران با هدف رسیدن به بالای کوه در حوالی سپیده دم، طلوع خورشید فراموش نشدنی را مشاهده خواهند کرد.

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

آرامش در گال

گال، شهری پر از آرامش

برای استراحت و رسیدن به آرامشی بی نظیر از شهر خوب گال دیدن کنید. این شهر مملو از ویلاهای جذاب هلندی و منظره ساحلی دلپذیر است. از قلعه گال، قلعه ساخته هلندی بازدید کنید که هم اکنون یک میراث جهانی و بزرگترین قلعه دریایی باقیمانده در آسیا می باشد که توسط اشغالگران اروپایی ساخته شده است. از دیگر مکان های خوب می توان به بندر طبیعی، کلیسای جامع سنت ماری و استادیوم بین المللی گال اشاره کرد که به طور گسترده به عنوان دیدنی ترین زمین کریکت در نظر گرفته شده است.

 

تفریحات لاکچری در بنتوتا

این شهر ساحلی دارای سواحل باشکوه، هتل های مجلل و زیبایی های دست نخورده است. یک روز را در آفتاب در ساحل بنتوتا غوطه ور شوید، از لاک پشت Kosgoda دیدن کنید، یا در معبد بودایی Galapatha Raja Maha Vihara آرامش پیدا کنید. بنتوتا یک منطقه داغ توریستی برای گردشگران تور سریلانکا است، بنابراین می توانید در فعالیت هایی مانند سوار شدن بر بالگرد و ورزش های آبی بی نظیر نیز شرکت کنید.

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

شهر ساحلی بنتوتا

کندی، شهر دندان بودا

این شهر بزرگ در یک فلات واقع شده که توسط کوه های مرتفع مرکزی احاطه شده است. میراث جهانی کندی، مکانی است که در آن می توانید برای گرفتن طعم و مزه فرهنگ سینالهی و به خصوص شرکت در جشنواره Esala Perahera در تابستان، از آن بازدید کنید. از معبد دندان که در قرن چهارم ساخته شده است و یک یادگار بسیار مقدس – دندان بودا – در آن نگهداری می شود، بازدید کنید.

 

خلیج آروگام

خلیج آروگام در سواحل جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است. این شهر دور افتاده در سریلانکا، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می کند. ساحل آروگام مکان مناسبی برای گذراندن یک روز آرامش بخش و یا تفریح های بسیار عالی است.

 

بهترین مکان برای گشت و گذار Main Point می باشد که در قسمت جنوبی خلیج واقع شده است. هنگامی که نیاز به استراحت و استفاده از خورشید و هوای دریا را برطرف کردید، از معابد تاریخی شهر یا پارک ملی Kumana در این نزدیکی بازدید کنید.

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

موج سواری در خلیح آروگام

میریسا، زیباترین سواحل سریلانکا

در زیر آفتاب میریسا دراز بکشید یا در آب روشن و فیروزه ای این روستای کوچک ساحلی شناور شوید. سواحل زیبای مخفی و یک صحنه زندگی پر رونق شبانه، میریسا را به یک مکان عالی برای گردشگران تبدیل می کند. میریسا همچنین به خاطر مناطق فوق العاده برای تماشای نهنگ و دلفین ها مشهور است.

سفر به جنوب شرق آسیا با الفبای سفر

ساحل زیبای میریسا

سفر به هند

هند سرزمین پر جنب و جوش و متفاوتی از تضادهای شگفت انگیز است که در آن هر دو جهان سنتی و مدرن با یکدیگر ملاقات می کنند. هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر منطقه و دومین کشور از نظر جمعیت هند است و دارای میراث غنی می باشد.

 

نکات مهم برای گردشگران تور هند، فرصتی برای تجربه بازدید از مجموعه اماکن مقدس و برخوردهای معنوی است، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل زیبا، پارک های سرسبز آن و پناهگاه های حیات وحش لذت می برند. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا اماکن مقدس هارمندیر صاحب (که قبلا معبد طلایی بوده است) در امریتسار تا مسجد مکه در حیدرآباد، بازدید کنندگان از این کشور عجیب و غریب یک گنجینه معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف می کنند.

 

شهر طلایی جایسالمر

شهر طلایی جایسالمر به خاطر ماسه سنگ های زرد که در بیشتر ساختمانهای آن به کار رفته است، با این اسم نامگذاری شده است. این شهر واحه ای از معماری باشکوه می باشد که از تپه های ماسه ای کویر تار ساخته شده است. شهر طلایی جایسالمر که یک پایگاه استراتژیک است، مملو از عمارتهای قدیمی پر زرق و برق و دروازه های باشکوه می باشد.

 

قلعه جایسالمرعلاوه بر کاخ ها، معابد و خانه های خوب قدیمی خود، دارای 99 زیرزمین به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که در آن کاخ هفت طبقه بلند ماهاراجا را خواهید دید. ساخت این کاخ از اوایل سال 1500 میلادی آغاز شده و تا 19 قرن توسط حاکمان پی در پی به آن افزوده شده است.

 

پارک ملی پرییار و پناهگاه حیات وحش

 پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش در حوالی دریاچه ای قرار دارد که توسط مهندسان انگلیسی در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب شهر مادورای ساخته شده است. این پارک زیبا که در سال 1934 تاسیس شده، زیستگاه تعداد زیادی از حیوانات از جمله فیل های پرخطر هندی، گراز وحشی، شیر و بیش از 20 ببر بنگال می باشد.

 

غار الورا، یادبود هایی از بودا

غار یادبود معروف الورا در بین سده های 5 تا 10 توسط راهبان بودایی، چین و هندو ساخته شده اند و جاذبه گردشگری بسیار خوبی را از بمبئی و در حدود 300 کیلومتری غرب ساخته اند. این مجموعه جالب از 34 صومعه حکاکی شده، کلیساها و معابد تشکیل شده است.

 

معبد بودگایا مقدس

بودگایا که مقدس ترین سایت بودایی جهان به شمار می رود، هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. این معبد باشکوه در قرن ششم ساخته شده و بارها احیا شده است و یک مجسمه بزرگ طلاکاری شده از بودا را در خود جای داده است.

 

کاخ میسور

شهر میسور به لطف ترکیبی از معماری استعماری و قدیمی، بسیار جاذبه پرطرفداری است. کاخهای هندی و باغ های سرسبز و مرتب از جذابیت های اصلی کاخ با شکوه میسور می باشند. این کاخ زیبا دارای سه طبقه است که در سال 1897 پس از آتش سوزی ویرانگر، کاملا بازسازی شد. سقف ها و ستون های بسیار تزئینی در تالار، کاشی های لعاب دار کف، شیشه های رنگی خیره کننده، آثار هنری و نمایشگاه جواهرات این کاخ بسیار شگفت انگیز اند.

 

سفر به تایلند

تایلند جادوی تصاویری از فیل ها، سواحل، معابد و البته غذاهای لذیذ است. تایلند منطقه بزرگی در جنوب شرقی آسیاست و یک مقصد محبوب برای گردشگری می باشد. جنگل های سرسبز و باشکوه در مناطق شمالی تایلند گسترده شده اند. فیل ها در اینجا پرسه می زنند و میمون های چابک خوراکی توریست های غافل را می دزدند.

 

معابد بانکوک در روشنایی روز و تفریگاه های آن در زیر نور شب و شب زنده داری می درخشند. در جنوب آن، خطوط بی وقفه سواحل شگفت انگیز با ماسه های سفید در امتداد خلیج تایلند کشیده شده است. به راستی که تنوع و سخاوت غنی این کشور، مقصد درخشنده ای برای توریست ها ساخته است.

 

پوکت، بهشت گرمسیری

مقصدی پر رفت و آمد در جنوب تایلند است و در سراسر دنیا با هتل های لوکس، سواحل بکر با ماسه های سفید و آب های کبود و زمرد مانند شناخته شده است. پوکت جزیره ای در دریای آندامان و بهشتی گرمسیری است. بهترین زمان برای پیدا کردن آرامش در ساحل، ماساژ در بسیاری از چشمه های آب گرم و شنا با snorkel در زیر آب های جزیره، الان می باشد و این آن چیزی است که یک تعطیلات رویایی را به وجود می آورد.

 

جزیره پوکت در تایلند

تایلند مسافران زیادی از سراسر جهان دارد. فرهنگ خوش آمد گویی و مناظری با زیبایی های طبیعی، آن را به یک مقصد فراموش نشدنی تبدیل می کند. برای دیدن یک بوکس تایلندی نیز زمانی را صرف کنید. در فصل بهار و در جشن سال نو تایلند، تمام کشور تایلند به یک پارک آبی تبدیل می شود و همه با آب به مبارزه با یکدیگر می روند. اگر هم می خواهید می توانید تمام زمان خود را در ساحل بگذرانید ولی برای تجربه و دیدن، پیشنهادات بیشتری هست. چرا منتظر هستید؟!

 

سخن پایانی

هرچقدر که اروپا و دبی نیز ارزش دیدن دارند مطمئنا جنوب و جنوبشرقی آسیا نیز همان ارزش را دارد مطمئنا می توانید لذت فراوانی از سفرتان به این کشورها ببرید.با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید.

 

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com)  مراجعه کنید