پارس ناز پورتال

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار 

اگر میخواهید مسافرت راحتی با قطار داشته باشید باید به نکات زیر دقت کنید تا یک سفر آسان را با همراهان خود تجربه نمایید. هیچوقت به قطار تنها به چشم ماشینی که شما را از نقطه اي به نقطه اي دیگر میبرد نگاه نکنید, این وسایل اعجاب انگیز با قدمتی که دارند شاهد رویدادها فراوانی بوده اند.

 

چه جنگ هایي که در آنها با بهره گیری از قطار به سربازان و جنگجویان اسلحه یا مواد خوراکی رسانده شده, یا بدنه ي از کار افتاده ي آنها سرپناه سربازان و قربانیان جنگ بوده هست. پس اي نبار اگر پا به درون قطاری گذاشتید مقداری به سرگذشت این خودرو هاي ریلی بیاندیشید از سفر با آنها نهایت لذت راببرید.

 

حرکت نرم قطار بر روی ریل که از دل طبیعت می گذرد, با دودی که از آن خارج شده و در رقص کنان در هوا محو می‌شود هم برای بیننده عکسهایی خوشایند می سازند.اما باید بدانیم که هر قدر وسیله اي موجبات راحتی ما را فراهم کند, باز هم نکات و ترفندهایی وجود دارند که میتوانیم به وسیله ي آنها برای خود راحتی بیشتری ایجاد کنیم و در طول مسیر هم خاطرات شیرینی برای خود بسازیم.

 

سفر با قطار, اگر مفید و با کیفیت باشد می‌تواند حتی دلنازک ترین مسافران را خوشنود کند. بیشتر کسانی به علت ترس از پرواز و بلندی از هواپیما دوری میکنند, یا با شنیدن آمار بالای تصادفات جاده اي از سفر کردن با خودروی شخصی و اتوبوس وحشت دارند, قطارها را وسایلی امن می پندارند. اما چه کنیم که مطمئن باشیم برترین شرایط را درون قطار برای خود مهیا کرده ایم؟

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۱- حتماً کمی غذا همراه ببرید

کوشش کنید تا جاییکه امکان دارد برای سفرهای طولانی خود با قطار, غذای خانگی همراه ببرید, زیرا در بیشتر موارد اثبات شده هست که غذای بوفه و رستوران هاي داخل قطار از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. پس برای داشتن سفری سلامت و بی دردسر, خوراکی که بتوانید آن را مدت طولانی در قطار با خود داشته باشید پختن کنید و همراه ببرید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۲- خود را سرگرم کنید

با وجود امکان قدم زدن در راهروی قطار و تماشای مناظر در طول مسیر, اگر سفری طولانی در پیش دارید, ممکن هست از یکنواختی فضا کلافه و بی قرار شوید. برای پیشگیری از این رخداد کتاب, مجله یا روزنامه اي که به آن علاقه دارید همراه ببرید و مطالعه کنید, در تلفن همراه یا تبلتتان مشغول تماشای فیلم شوید یا خود را به حل کردن جدول مشغول کنید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۳- لوازم ضروری را فراموش نکنید

لوازم ضروری و بهداشتی مثل دستمال کاغذی, چسب زخم و مایع ضدعفونی کننده دست وسایلی میباشند که قطعا در سفر با قطار به کارتان خواهند آمد, زیرا ممکن هست در سرویس بهداشتی قطار این موارد را نیابید.اگر در طول شب میهمان قطار هاي کوپه اي هستید, بدانید که برای خواب به شما ملحفه و بالش خواهند داد, بنابر این در صورتی که عادت به بهره گیری از رختخواب هاي عمومی ندارید, بهتر هست ملحفه و روبالشی شخصیتان را همراه ببرید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۴- لباس آسان به تن کنید

به تن داشتن لباس هایي که در آنها احساس راحتی نمیکنید در ساعات طولانی سفر با قطار یکی از عذاب آورترین اتفاقاتی هست که حین سفر تجربه خواهید کرد. لباس هایي مناسب فصل و کاملا آزاد و آسان برای داخل قطار برگزینید و به یاد داشته باشید, بهتر هست که پیش از خواب کفش هایتان را از پا خارج نکنید, پس در انتخاب کفش به راحتی پاهایتان هم اهمیت دهید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۵- برای داشتن خوابی بهتر, چند وسیله با خود همراه کنید

فراموش نکنید که در وسایل حمل و نقل عمومی مثل قطار, تنظیم نور و میزان سر و صدای موجود از بازرسی شما خارج میباشند. پس اگر تاکید دارید که چند ساعتی را در قطار به خواب و استراحت اختصاص دهید, چشم بند و گوش گیر را برای به دست کم رساندن عوامل اذیت دهنده ي محیطی از یاد نبرید.

 

ضمنا همانگونه که در مورد ۳ ذکر شد, اگر دوست دارید هنگام خواب بالش شخصیتان را به زیر سر بگذارید, میتوانید آن را همراه خود به داخل قطار ببرید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۶- با همسفرانتان خوش رفتاری کنید

چه با قطارهای کوپه اي سفر کنید و چه با قطارهای سالنی, با دست کم سه مسافر دیگر همراه خواهید بود. اگر میخواهید سفری آرام و خوشحال, در تعامل با همسفرانتان داشته باشید, کمی خودخواهی و منافع شخصی را کنار بگذارید و با همراهانتان مهربان باشید. با آنها ارتباط اي دوستانه برقرار کنید تا در کمال صلح و آرامش هر دشوار یا ناسازگاری نظری که در طول سفر میانتان پیش آمد کرد, برطرف کنید و در صورت بروز دشوار به کمک یکدیگر بشتابید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۷- مراقب وسایل ارزشمندتان باشید

چنانچه وسایلی گران قیمت در قطار با خود حمل می‌کنید, بهتر هست همۀ وقت} آنها را در نزدیکی خود قرار دهید و به هیچ وجه به قسمت بار نسپاریدشان. اگر هم در کوپه با افرادی به جز رفقا و اقوام خود همسفر هستید, بهتر هست کیف کوچکی تهیه کنید و آن را از زیر لباس به گردنتان بیاویزید. پیش از خواب تمامی وسایل گرانبهایتان را درون این کیف قرار دهید و با گمان آسان به خواب فرو روید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۸- کنار پنجره بنشینید

تماشای مناظر طبیعی جاده, هنگامی که در صندلی قطار فرورفته و به صدای چرخ هایش گوش سپرده اید یا در افکار روزمره ي خود غوطه ورید, خالی از لطف نیست. این مناظر ممکن هست دشت هایي سبز و هموار باشند, یا چشم انداز کویرهای خشک و نمکین و احتمالاً هم کوهستان و جنگل هاي پوشیده از دار و درخت, که هرکدام به نوعی خوشگل میباشند.

 

پس اگر پیروز شدید, در کنار پنجره بنشینید تا چند ساعتی از جلوه هاي طبیعی خلقت خداوند بهره مند شوید. صندلی هاي کنار پنجره مزایای دیگری هم دارند, مسافران دیگر برای ورود و خروج مراحم شما نخواخند شد, هم‌چنین برای چرت کوتاه بین روز می‌توانید سر خود را به شیشه تکیه دهید!

 

به یاد داشته باشید که در روشنایی روز آفتاب از شیشه هاي قطار به درون نفوذ میکند, پس در صورتی که قصد دارید صندلی کنار پنجرا را از آن خود کنید, عینک آفتابی فراموش نشود.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۹- موبایلتان را شارژ کنید

درست هست که در بیشتر قطار ها, به ویژه قطار هاي کوپه اي پریز برق در دسترس مسافران قرار داده میشود, اما شمار انها قطعا به اندازه ي مسافران نیست. تصور کنید که در کوپه اي شش نفره هرکسی بخواهد گوشی یا تبلتش را شارژ کند! در این صورت قطعا نوبت به شما نخواهد رسید. بنابراین پیش از خروج از خانه و حرکت به سمت ایستگاه راه آهن حتماً تمام وسایل الکترونیکی همراهتان را کاملا شارژ کنید.

توصیه هایی برای سفر راحت و لذت بخش با قطار

۱۰- تمام مدت یکجا ننشینید

 به گزارش پارس ناز نشستن مداوم و طولانی اضافه بر اینکه کسل کننده هست, برای بدن‌تان به ویژه پاها بسیار زیان آور می‌باشد. کوشش کنید یک یا دوبار در طول سفر با قطار در راهرو قدم بزنید و اما اینکار را چندان تکرار نکنید تا سبب ایجاد مزاحمت برای سایرین نشوید.از دیگر نکاتی که به سلامتی بدن تان در قطار کمک میکند, همراه بردنِ بالش دور گردنی هست, تا اگر پیروز نشدید کنار پنجره بنشینید هنگام چرت نیمروزی به سر و گردنتان صدمه و فشار وارد نشود.