پارس ناز پورتال

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی میتواند یک تفریح فوق العاده را برای همه گردشگران فراهم کند. شاید بارها تصاویر سواحل و جزایر زیبایی که توسط آب های اقیانوسی آبی رنگ احاطه شده اند را تماشا کرده باشید.

 

و به این فکر کرده که کاش می توانستید برای یک بار هم که شده، به یکی از این سواحل خارجی سفر کرده و آن را از نزدیک ببینید. شهرهای ساحلی ، مخصوصا آنهایی که در مناطق گرمسیری هستند، واقعاً مثال زدنی هستند.

 

فصل بهار و تعطیلات نوروزی میتواند از نظر آب و هوایی نیز زمان مناسبی برای سفر به شهر های ساحلی باشد ، زیرا در این فصل دمای هوا در اکثر مناطق نسبت به فصل زمستان کاهش یافته و برای گشت گذار در شهرها و حمام آفتاب در سواحل مناسب است.

 

در این مقاله قصد داریم با برخی از شهر های ساحلی در کشورهای ترکیه، روسیه و تایلند آشنا شویم که مقاصد گردشگری مناسبی برای سفر در فصل بهار و ایام نوروز به شمار می آیند.

 

شهرهای ساحلی در ترکیه

سواحل آنتالیا در سفرهای نوروزی

شهر آنتالیا در خط ساحلی مدیترانه واقع شده است. با رزرو تور ترکیه شما میتوانید سفری خاطره انگیز به شهری ساحلی و تفریحی داشته باشید. در این شهر مراکز خرید، سواحل تفریحی، رستوران ها، هتل ها و اقامتگاه های بسیاری وجود دارد که پذیرای گردشگران در تعطیلات نوروزی است زیرا در فصل بهار و نوروز، ترکیه با سیل عظیمی از گردشگران ایرانی روبروست. سواحلی زیبا همراه با کوه های پوشیده از درختان سر سبز و هم چنین آثاری تاریخی، از جاذبه های چشم نواز آنتالیا است.

 

در سراسر این شهر هتل های لوکس و پارک های آبی با امکانات ویژه و سواحل مجهزی برای تفریحات خانوادگی مانند قایق سواری، شنا، غواصی، حمام آفتاب در نظر گرفته شده است. کوه نوردی و گشت و گذار در مراکز خرید، بازارها نیز از جمله جذابیت های این شهر است.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

هنگام قدم زدن در خیابان های آنتالیا، محله های قدیمی، خیابان های تو در تو و سازه هایی مثل برج ساعت، کلیساهای قدیمی با نمای زیبا، دروازه های رومی و مساجد را خواهید دید. میدان جمهوریت یکی از مشهورترین میادین در کشور ترکیه است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

انواع حمام های ترکی، مغازه های سنتی و مدرن و هنرمندان خیابانی که نوازندگی و خوانندگی میکنند، در این محله گرد هم آمده اند و حال و هوای شهر را دلپذیر میکنند. آنتالیا یکی از شناخته شده ترین شهرهای ساحلی در ترکیه است که تفریحات آبی آن محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دارند.

 

این شهر به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه، سواحل و مناظر طبیعی شگفت انگیزی را به وجود آورده است. کنیالتی و لارا از جمله سواحل محبوب آنتالیا هستند که انواع تفریحات ساحلی از قبیل شنا، حمام آفتاب و قایق سواری و جت اسکی را دارا هستند.

 

همچنین اقامتگاه‌های مجهزی نیز در اطراف سواحل ساخته شده‌اند تا گردشگران برای رسیدن به ساحل زمان کمتری را سپری کنند و با مشکل مواجه نشوند.شهر آنتالیا به غیر از سواحل زیبا، آثار تاریخی بسیاری هم دارد. مسجد محمد پاشا ، مناره کوتاه و تونک تپه از سایر جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به شمار می‌روند. به طور کلی آنتالیا میتواند از بهترین مقاصد گردشگری در نوروز باشد.

 

اقامت در سواحل بدروم در نوروز

 

این استراحتگاه مجلل که خط ساحلی دریای اژه در ساحل شمالی و شبه جزیره بدروم را در آغوش گرفته است، اقامتگاهی مناسب برای سفر در تعطیلات و ماه عسل است. تراس های بزرگ در فضای باز با چشم اندازهای وسیع در سراسر خط ساحلی ، منظره ای بینظیر را برای گردشگران به ارمغان می آورد و اقامت در استراحت گاه های مجهز طراحی شده در سوال این شهر خاطره ای ماندگار از سفر را به جای میگذارد.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

مهمانان می توانند پس از گذراندن یک روز استراحت در ساحل شنی سفید که حاشیه هتل های ساحلی را در برگرفته اند، یا از حمام های آفتاب و ماساژ در آبگرم بدروم لذت ببرند.ماهیگیری در تورهای مخصوص و در روستای تورباکو یکی از تفریحات ساحلی است که با توجه به گرمتر شدن هوا در فصل بهار از جمله تفریحات مناسب در شهر ساحلی بدروم است.

 

تفریحات شبانه ،همراه با موسیقی زنده و رقص و خوشگذرانی، خرید از مراکز خرید با برندهای بین المللی و بازدید از آثار تاریخی ، از جمله دیگر تفریحات در شهر ساحلی بدروم در تعطیلات نوروزی است.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

شهرهای ساحلی در روسیه

 

روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا از نظر موقعیت قرارگیری در کنار اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک قرار گرفته است و به همین دلیل شهرهای ساحلی بسیاری دارد که از مهم ترین آنها میتوان به شهر سوچی اشاره کرد.

 

سوچی

از اوایل قرن بیست، سوچی به عنوان یک شهر ساحلی و تفریحی خوش آب و هوا شناخته شد، و بعد از اینکه شوروی تجزیه شد این شهر، به محل اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور روسیه تبدیل شد، سوچی به قدری خوش آب و هوا و زیباست که افراد شناخته شده ی زیادی به آن سفر کرده اند.شهر سوچی یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی روسیه  است و در کنار دریای سیاه و رشته ‌کوه قفقاز واقع شده است.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

این شهر ساحلی آب و هوای کوهستانی دارد و چشمه های آب معدنی آن که خواص درمانی دارند ،تفریحگاهی بی نظیر در این شهر به حساب می آیند.در فصل زمستان منطقه ی کراسیانا پوئلیانا با زمین های پوشیده از برف ،برای تفریحات و ورزش های زمستانی آماده می شود و در فصل بهار به علت آب و هوای مناسب تری که نسبت به زمستان دارد شهر گردشگر پذیریست.

 

ساختمان‌ها در این ساحل زیبا توسط درختان نخل، افرا، ماموت و بلوط احاطه شده‌اند و چشم‌اندازهایی شگفت انگیز به وجود آورده‌اند. اگر کمی به درختان نخل دقت کنید متوجه تنوع گونه‌های آن در سواحل سوچی خواهید شد زیرا این درختان بومی منطقه نیستند اما در طول سال‌های مختلف به این منطقه آورده شده و در آنجا پرورش یافته‌اند.

 

پیاده روی بر روی شن‌های سواحل تمیز در آب و هوای مناسب و بهاری ساحل سوچی، استراحت در چشم‌اندازها و مناظر مشرف به ساحل و نوشیدن چای و قهوه و منظره نمای هتل‌های ساحلی مانند برج هایت، فانوس اسکندر، پولمن و ماریتایم جذابیت ویژه‌ای به شهر سوچی داده است.

 

سوچی ساحلی به طول 145 کیلومتر دارد و امکانات تفریحی بسیاری در طول این ساحل برای گردشگران در نظر گرفته شده است.پارک دلفین ها و پارک آبی آکوا لو از زیباترین مراکز تفریحی و گردشگری در سوچی هستند که پذیرای گردشگران بسیاری در فصل بهار هستند.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

شبه جزیره کولا در شمال غربی روسیه قرار دارد که به دریای سفید منتهی می شود و از زیباترین شهرهای ساحلی روسیه محسوب می شود.کولا یکی از سواحل ناهموار است که در آن می توانید سنگ های قیمتی کشف کنید.

 

در طول تابستان آفتاب در جزیره کولا تقریبا همه ی 24 ساعت  روز را می درخشد و شب در این شبه جزیره معنا ندارد. فصل بهار در این جزیره آب و هوای مناسبی برای گشت و گذار در شهر و تفریحات ساحلی دارد.

 

شبه جزیره کولا علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، فضایی جادویی با پدیده شفق قطبی دارد و بخش عمده ای از قلمرو مورمانسک را تشکیل می‌دهد.تور روسیه و سفر به شهر های هیجان انگیزش ، میتواند تبدیل به خاطره انگیز ترین و رویایی ترین سفر برای بازدیدکنندگانش شود.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

تایلند قطعه ای از بهشت است و نظر هر گردشگری را برای سفر در تعطیلات نوروز به خود جلب می کند. شهرهای ساحلی تایلند بسیار زیاد هستند، زیرا این کشور از طریق خطوط ساحلی زیادی با دریا در ارتباط است.

 

آب و هوای تایلند در فصل بهار مناسب تر از زمستان است و گردشگران در روزهای آفتابی فرصت مناسبی برای اقامت در سواحل زیبای تایلند و استفاده از امکانات در نظر گرفته شده در آنها دارند، دمای هوا در فصل بهار در کشور تایلند گاهی تا بالای 40 درجه سانتیگراد نیز میرسد و میزان رطوبت هوا نیز در بیشترین حالت خود است.

 

از شهرهای ساحلی مهم در تایلند می توان به پوکت، پاتایا ، کرابی، جزیره فی فی، سامویی و بانکوک اشاره کرد. این شهرها هر کدام ویژگی خاص و متفاوتی دارند و این ویژگی های منحصر به فردشان سبب افزایش گردشگران و بازدید کنندگان از شهرهای ساحلی می شود.

 

مردم بومی و ساکن در این شهرها به کارهایی از قبیل ، ماهی گیری، شنا، کاشت نارگیل، قایق سواری و … می پردازند. استقبال زیاد از شهرهای ساحلی تایلند در تعطیلات و فصل بهار باعث شده رستوران ها و هتل ها در این شهرها بسیار رونق بگیرند و جذب توریست به یکی از منابع و شاخه های سرمایه گذاری های اقتصادی این کشور تبدیل شده است.

سفر نوروزی به مقصد شهرهای ساحلی

کرابی یکی از زیباترین مقاصد ساحلی در تایلند است و هرساله در فصل های بهار و تابستان از گردشگران زیادی استقبال میکند. سواحل شنی تمیز و زیبا  با وسیعت زیاد، آب های شفاف و فیروزه ای، کوه های پوشیده از درخت و زیست جانوران دریایی ،کرابی را دیدنی تر کرده اند.

 

مانند مناطق دیگر تایلند،کرابی هم آب و هوای گرمسیری دارد و میانگین دمای هوا، ۲۷ درجه یا بالاتر است. کرابی دو فصل گرم و خشک و خنک و مرطوب را دارد اما حتی در فصل گرم و خشک آن هم باید انتظار بارش باران را داشته باشیم. هوای گرم و خشک در ماه مارس و آپریل و هوای خنک و مرطوب در سپتامبر و اکتبر است که به دلیل بارش زیاد مناسب سفر نیست.

 

تور تایلند و سفر به شهرهای ساحلی آن در بهار و تعطیلات نوروزی از بهترین تجربه های سفر برای افرادی که تا به حال به این کشور سفر نکرده اند خواهد بود.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تورهای خارجی به صورت نقد و اقساط از طریق تماس با شماره 02145128 با کارشناسان آرزوی سفر پارسیان در ارتباط باشید .