پارس ناز پورتال

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری 

تعداد زیادی از سلبریتی ها هستند که کلکسیونر می باشند، انها خرج هاي بسیار سنگینی بابت گرد آوری کلکسیون خود می‌کنند.  عده اي از بزرگترین کلکسیون دارهای آثار هنری، معروفترین ستاره هاي جهان هستند. مسلما با قدرت و ثروتی که آنها دارند، میتوانند بهترین آثار هنری را ازآن خود کنند. ستاره هایي که به هنر علاقمندند، هزینه هاي زیادی را برای آثار هنری می‌پردازند، بعنوان مثال قیمت عده اي از آثار خریداری شده توسط آنها از قیمت یک خانه هم گران تر است.

 

عده اي از ستاره هم آثار خریداری شده خودرا پس از مدتی به حراج می گذارند و پول آنرا وقف خیریه ها میکنند. اگر دوست دارید با ستاره هایي که دارای بزرگترین کلکسیون هاي آثار هنری هستند آشنا شوید، در ادامه این پست با ما همراه باشید.

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

لئوناردو دی کاپریو: گرد آوری آثار مدرن
لئوناردو دی کاپریو در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ستاره هاي جهان است. او از دوران نوجوانی فعالیت هاي حرفه اي خودرا در صنعت سینما آغاز کرد، درکنار آن نیز به فعالیت هاي مختلف دیگری مانند حفاظت از محیط زیست و آثار هنری دست می زد.

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنرییکی از بزرگترین اقدامات او، گرد آوری کلکسیون آثار هنری بود. او معروفترین آثار هنری، در سبکهای مختلف، را از نقاط مختلف جهان خریداری کرده ودر خانه اش نگه می دارد. بعنوان مثال «Takashi Murakami» و «Ed Ruscha» از جمله هنرمندان معروفی هستند که میتوانید آثارشان را در کلکسیون این ستاره مشاهده کنید. او طبق معمول پول حراج عده اي از آثارش را وقف خیریه ها می‌کند.

 

اپرا وینفری: حمایت از هنرمندان آفریقایی- آمریکایی

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

یکی از قدرتمندترین زنان جهان، اپرا وینفری است. او همیشه از عشق اش به هنر و آثار هنری حرف می‌زند و سعی می‌کند که تا جای ممکن از هنرمندان حمایت کند. بعنوان مثال عده اي از خیریه هاي او تنها برای حمایت از هنرمندان مختلف جهان تاسیس شده است.

 

علاوه بر حمایت هنرمندان، او خود به گرد آوری کلکسیون هاي هنری علاقه زیادی دارد. بعنوان مثال او آثار هنرمندان مشهوری چون «Hovsep Pushman» و «Richard Edward Miller» را خریداری کرده و حتی برای عده اي از آن آثار تا 150 میلیون دلار هم پول داده است. هدف او از خرید آثار، بیشتر حمایت از هنرمندان آفریقایی- آمریکایی و زنان است.

 

نیل پاتریک هریس: علاقمند به هنر مدرن

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

ستاره سریال «آشنایی با مادر» یکی از ستاره هاي فعال در عرصه هنر است. علاوه بر سینما، او با گرد آوری کلکسیونی از آثار هنرمندان معروف جهان، عشق و علاقه خود رابه هنر ثابت کرد. گرچه آثار کلاسیک در جامعه طرفداران بیشتری دارد اما علاقه نیل پاتریک به هنر مدرن بیشتر است.

 

در کلکسیون او می‌توان آثار هنرمندانی چون « Ahemd Alsoudani»، «David Wojnarowicz» و «Annie Lapin» را مشاهده کرد. در واقع او آن قدر در خرید آثار هنری افراط کرده که خانه اش دیگر جایی برای آثار هنری جدید ندارد.

 

کریستینا آگیلرا: طرفدار هنرمندی با نام «Banksy»

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنریکریستینا آگیلرا یکی از موفق ترین خوانندگان پاپ جهان است. او از کودکی عاشق موسیقی و سینما بوده اما هر چه بزرگ‌تر شد، علاقه او به هنر خیابانی نیز افزایش یافته است. او کلکسیون باارزشی از آثار هنرمندان را برای خود جمع کرده است. در واقع به لطف همسر قبلی اش، جردن برتمن، بود که او با هنر گرافیتی آشنا شد.

 

یکی از هنرمندانی که او علاقه زیادی به آثارش دارد، « Banksy» است. کریستینا حدود 44 میلیون دلار را تنها برای خرید آثار «Banksy» هزینه کرده است. او حتی از این هنرمند تقاضای کرد تا جلد آلبوم سال 2012 خودرا با نام «Bionic»، برایش طراحی کند.

 

بیانسه و جی زی: حمایت از هنر مدرن

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

معروفترین زوج هالیوودی نیز جزو بزرگترین کلکسیون دارهای آثار هنری هستند. جی زی از سال 2008 تا کنون به گرد آوری آثار هنری مورد علاقه اش پرداخته است. او حتی یک مشاور هنری نیز دارد که قبل از خرید آثار، با او مشورت می‌کند. جی زی هم مانند نیل پاتریک هریس به آثار مدرن بیشتر از آثار کلاسیک علاقه دارد.

 

زمانی که از او پرسیدند چه چیزی تو را جذب خرید یک اثر هنری می‌کند، در جواب گفت: «من طبق معمول آثاری که به من الهام می‌دهند یا مرا یاد چیزی می‌اندازند را خریداری کنم. بعنوان مثال آثار «David Hammons» من را یاد اصالت و ریشه ام می اندازد.»

 

برد پیت: گرد آوری هنرهای نو

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنریبرد پیت جزو هفتمین کلکسیون دارهای بزرگ هالیوود است. علاقه او به آثار هنری و فعالیت هاي او دراین زمینه، تا به حال تیتر تعداد زیادی از مجلات شده است. علاوه بر گرد آوری آثار هنرمندان بزرگ، او خود نیز به خلق آثاری در زمینه دکوراسیون داخلی دست زده است که توجهات بسیاری رابه خود جلب کرد.

 

مدونا: کلکسیونی حدود 100 میلیون دلار

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنری

مدونا یکی از تاثیرگذارترین مهره هاي موسیقی جهان است. علاوه بر موسیقی، او یکی از طرفداران پر و پا قرص آثار هنری است. او از سال 1987 به گرد آوری آثار هنری پرداخته به طوری‌كه در حال حاضر یکی از بزرگترین کلکسیون هاي هنری جهان را دارد. آثار هنرمندانی چون «Tamara de Lempicka»

 

و «Frida Kahlo» را در مجموعه او میتوان مشاهده کرد. گزارشات حاکی ازآن است که ارزش کلکسیون هنری او حدود 100 میلیون دلار است که در مقایسه با بقیه کلکسیون دارها بسیار چشمگیر می باشد.

 

کانیه وست

سلبریتی ها و علاقه به کلکسیون های هنریعلاقه کانیه وست به هنر و مد برای همگان آشکار است. او پیش از آنکه وارد دنیای موسیقی شود، در دانشگاه در رشته هنر تحصیل میکرد اما آنرا برای دنبال کردن موسیقی بطور حرفه اي رها کرد. گرچه حرفه اصلی او در حال حاضر موسیقی است اما او از فعالیت هاي هنری دست نکشید، به طوریکه جزو

 

یکی از بزرگترین کلکسیون دارهای هنری در بین ستارگان محسوب میشود. او با هنرمندان مشهوری چون «تاکاشی موراکامی» و « George Condo» برای طراحی جلد آلبومش همکاری کرده است. کلکسیون شخصی آثار هنری او جزو یکی از باارزش ترین ها به حساب می‌آید.