پارس ناز پورتال

“سها کلینیک” راهی آسان برای دریافت مشاوره های روانشناسی

“سها کلینیک” راهی آسان برای دریافت مشاوره های روانشناسی

معرفی بهترین کلینیک روانشناسی در تهران

ممکن است به دلیل مشکلات روحی و روانی خود بارها به مراکز روانشناسی مراجعه کرده باشید، اما به نتیجه ی دلخواه دست پیدا نکرده باشید.در این گونه مواقع ممکن است یک مرکز معتبر را انتخاب نکرده باشید. در صورت انتخاب یک کلینیک روانشناسی نامعتبر و دریافت مشاوره نامناسب و غیر اصولی ممکن است بر شدت مشکل بیافزایید.

 

اما یک کلینیک روانشناسی مناسب می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند تا مسائل و مشکلاتی که با آن رو در رو هستید را حل کنید. برای انتخاب یک کلینیک روانشناسی معتبر باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از این فاکتورها اشاره می کنیم.

"سها کلینیک" راهی آسان برای دریافت مشاوره های روانشناسی

یک کلینیک روانشناسی مناسب با بهره گیری از روانشناسان و مشاوران دارای سطح علمی بالا و متخصص و حرفه ای به مراجعین خود خدمت رسانی می کند. از آن جایی که تجربه و سابقه کاری یکی از اصول مهم در امر روانشناسی است، انتخاب یک کلینیک روانشناسی با سابقه می تواند بسیار موثر باشد. یک مرکز روانشناسی باید توانایی پاسخگویی و ارائه راهکارهای مناسب به مراجعین خود باشد.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات بسیار زیادی به منظور درمان بیماری ها و اختلالات روحی و روانی فراهم شده اند. لازم به ذکر است که برخی از مشکلات و اختلالات روحی و روانی مانند بیش فعالی، بیوفیدبک و نوروفیدبک، نیازمند استفاده از تجهیزات مشخصی است، از این رو یک کلینیک روانشناسی باید به این تجهیزات مجهز باشد.

 

وجود تست های روانشناسی که به منظور تشخیص و درمان اختلالات روانی و… به کار برده می شوند نیز یکی از ضروریاتی است که یک کلینیک روانشناسی باید داشته باشد. وجود هر نوع تجهیزات و امکانات در کلینیک های روانشناسی نشان دهنده مجهز بودن و به روز بودن آن است.

 

سها کلینیک یکی از کلینیک های معتبر و با سابقه روانشناسی بوده که با استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن و به روز می تواند در تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات روانی به افراد کمک کند.

 

خانواده درمانی

 

خانواده درمانی در حقیقت به جای تمرکز بر یک فرد از خانواده بر روی همه ی اعضای خانواده متمرکز می شود. از خانواده درمانی اغلب در مواقعی که کودکان و نوجوانان و یا افراد بزرگسال خانواده دچار مسائل و مشکلات شدیدی شده اند پیشنهاد می کنند. از جمله این مشکلات می توان به افسردگی، اعتیاد مزمن و … اشاره کرد.

 

این نوع مشاوره در واقع نوعی از روان درمانی و یا به عبارتی مشاوره روانشناسی است که می تواند به خانواده ها در بهبود روابط اعضای خانواده، برطرف سازی تنش ها و مشکلات آنان و … تاثیر گذار باشد. خانواده درمانی اغلب نیازمند مدت زمان کوتاهی بوده که تمامی اعضای خانواده در جلسات آن حضور دارند.

 

خانواده درمانی و مشاوره خانواده را بر اساس شرایط و وضعیت هر خانواده با یکدیگر متفاوت است. در خانواده درمانی تمرکز بر روی آموزش مهارت هایی است که به بهبود و درمان روابط بین اعضای خانواده و عبور از مشکلات و تنش های موجود در بین اعضا در مواقع سخت دارد.

 

خانواده درمانی دارای روش های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به خانواده درمانی ساختاری، خانواده درمانی سیستمی، خانواده درمانی بین نسلی، خانواده درمانی راهبردی و یا استراتژیک، روایت درمانی، ارتباط درمانی، آموزش روانشناختی اشاره کرد. از آن جایی که برخی از مسائل و مشکلات به وجود آمده در خانواده به مرور زمان پیچیده تر و خطرناک تر شده و دیگر اعضا و اطرافیان را درگیر می کند، باید هر چه سریع تر نسبت به تشخیص و درمان آن ها پرداخت.

 

به عنوان مثال یک فرد معتاد و یا یکی که دچار افسردگی مزمن است ممکن است بر سلامت روانی تمامی اعضای خانواده تاثیر بگذارد. همان طور که پیش تر نیز بیان کردیم یکی از اهداف خانواده درمانی بهبود ارتباطات و حل معضلات و مشکلات خانواده و مدیریت موقعیت های خاص در خانواده بوده و به ایجاد یک خانواده سالم کمک می کند. از جمله دیگر اهداف خانواده درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

"سها کلینیک" راهی آسان برای دریافت مشاوره های روانشناسی

بالا بردن توانایی حل مشکلات در خانواده

بالا بردن تعاملات در بین اعضای خانواده

بالا بردن توان داخلی خانواده و همچنین منابع عملکردی

 

هر کدام از جلسات خانواده درمانی ممکن است حدود 50 دقیقه و یا 1 ساعت به طول بیانجامد. تعداد جلسات را مشاور خانواده و یا روانشناسی که در این زمینه فعالیت می کند تعیین می کند. از جمله مزیت های این جلسات می توان به بهبود پویایی در خانواده، بهبود توانایی حل مشکل در خانواده، ایجاد مرزهای سالم در رابطه های خانوادگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

مشاور زناشویی

 

وقتی که از مشاوره زناشویی نام برده می شود، روابط جنسی اولین موردی است که به ذهن بسیاری از افراد می رسد. اما باید گفت که مشاوره زناشویی تنها مربوط به روابط جنسی نبوده و می تواند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در بین زوج ها وجود دارد را حل و فصل کند.

 

مشکلات زناشویی را می توان به چند گروه مشکلات جنسی، مشکلات عاطفی، مشکلات اخلاقی، مشکلات خانوادگی، مشکلات رفتاری تقسیم کرد. یک مشاور زناشویی متخصص و با سابقه قادر است که این مشکلات را تشخیص و ریشه یابی کرده و نسبت به درمان آن راهکارهای مختلفی را ارائه دهد.

 

یکی از بیشترین مشکلاتی که بعد از مشکلات جنسی برای زوجین اتفاق می افتد طلاق عاطفی است. طلاق عاطفی در واقع به این معناست که روابط بین زوجین به حدی سرد شده است که این دو فقط از لحاظ جسمی در کنار یکدیگر قرار دارند.

 

در این جور مواقع صحبت کردن، رابطه جنسی، محبت کردن و … در بین آن ها بسیار کم و یا از بین رفته است. از مهمترین دلایلی که ممکن است منجر به طلاق عاطفی شوند می توان به عدم توجه به نیازهای فرد مقابل، فشار اقتصادی، عدم درک موقعیت فرد مقابل، دعواهای مکرر و عدم توانایی در حل مسائل، ناسازگاری بیش از حد، نادیده گرفتن تلاش های فرد مقابل و… اشاره کرد.

 

اکثر افرادی که در این شرایط به سر می برند بهتر است که به جای تصمیم به طلاق و جدایی  از علم و مشاوره یک مشاور زناشویی استفاده کرده و نسبت به حل کردن آن بکوشند.   

 

“سها کلینیک” کلینیک روانشناسی و خانواده در تهران

 

مرکز مشاوره و مرکز روانشناسی سها کلینیک یکی از تخصصی ترین و معتبرترین مراکز روانشناسی و کلینیک روانشناسی در تهران است که خدمات ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، نوجوان و بزرگسال و همچنین مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و شغلی، و فردی را در بالاترین کیفیت ممکن زیر نظر دکترهای روانشناس باتجربه و متخصص در همان حیطه کاری ارائه می دهد. منتظر حضور گرم شما در کلینیک روانشناسی سها کلینیک هستیم.