پارس ناز پورتال

سه تور ارزان؛ تور گرجستان، تور استانبول و تور ارمنستان

سه تور ارزان؛ تور گرجستان، تور استانبول و تور ارمنستان

فصل تابستان بهترین فرصت سال برای سفر به نقاط مختلف دنیا مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند محصل است. حالا تصورش را بکنید که با وجود پاندومی و منع سفر در سراسر دنیا به مدت 2 سال، تا چه اندازه امسال تابستان را می‌توان خوش گذراند.

 

البته تورهای تابستانی به خاطر فصل اوج گردشگری همیشه گران‌تر از دیگر مواقع سال هستند و این یعنی شما باید هزینه‌های زیادی را برای سفرتان کنار بگذارید اما همیشه هم اینطور نیست ما در این مقاله شما را با 3 تور خارجی اقتصادی فوق‌العاده آشنا می‌کنیم که تعیلات خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زنند.

 

تور گرجستان؛ سفری در طول زمان

تور گرجستان سفر به کشوری بسیار زیبا اما کوچک است که در منطقه قفقاز واقع شده است. اگرچه گرجستان به نسبت دیگر مقاصد برجسته دنیا کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد اما از هر لحاظ حرفی برای گفتن دارد.

 

از زیبایی‌های طبیعی بکرش بگوییم که می‌توانید در همان تابستان هم چهار فصل را پیدا کنید، در حالی که جایی مثل تفلیس و باتومی آب و هوایی گرم و آفتابی را تجربه می‌کنند نواحی مرتفع‌تری همچون سوانتی یا زوگدیدی خنک و بهاری هستند و اگر همچنان به بالا رفتن ادامه دهید حتی می‌توانید یخچال‌های چندصد ساله را کشف کنید؛ بنابراین اول باید از خودتان بپرسید دنبال چه چیزی هستید زیرا گرجستان دقیقا همان را برای شما آماده دارد!

 

برای سفری تابستانی تفلیس انتخابی عالی است که بیشتر توریست‌های خارجی اول به آن سر می‌زنند. این شهر مثل ماشین زمان در حالی که دارای نواحی مدرن و دیدنی است شما را به موزه زنده‌ای از یادگارهای دوران شوروی هم می‌برد.

 

به علاوه با تلفیقی از هنر و فرهنگ شما می‌توانید در رستوران‌های آن غذاهای گرجستان را امتحان کنید و یا به کاوش موزه‌ها و گالری‌های هنری بروید. البته تفلیس در تابستان دارای آب و هوایی گرم و آفتابی است که فرصتی خوبی برای گشت و گذار فراهم می‌کند.

 

به پارک‌ها بروید و قدم بزنید و برای فرار از آفتاب زیر سایه درختان بنشینید و از نوازش نسیم ملایم تابستانی لذت ببرید، یا روزی را با خانواده به کاوش در باغ گیاه‌شناسی تفلیس بگذرانید. پل صلح به عنوان یکی از مشخصه‌های مدرن این شهر جایی است که می‌توانید با همسرتان قدم بزنید و به زیبایی غروب خیره شوید.

سه تور ارزان؛ تور گرجستان، تور استانبول و تور ارمنستان

وقتی حرف از تور تابستانی گرجستان به میان میاید هیچ کس نمی‌تواند باتومی باشکوه، این شهر ساحلی در حاشیه دریاه سیاه را از قلم بیاندازد. خوشبختانه گرجستان با تنوع جغرافیایی مورد پسند اکثر گردشگران قرار می‌گیرد.

 

باتومی شهری مناسب برای همه است یعنی اگر با فرزندان خود به سفر می‌روید هتل‌های ساحلی و حوالی آن نه تنها امکان دسترسی به ساحل را فراهم می‌کنند بلکه با امکانات ویژه‌ای مثل زمین بازی و استخر کودکان از خانواده‌ها استقبال می‌کنند در حالی که زندگی شبانه در این شهر به شدت فعال بوده و گروه‌های بزرگسال را مجذوب خود می‌کند.

 

در باتومی حتما به قدم زدن در امتداد بلوار بروید و از مجسمه عاشقانه علی و نینو دیدن کنید که روایت عشق نافرجام دو عاشق در زمان جنگ جهانی را می‌کند. بهترین زمان بازدید از این مجسمه غروب‌دم است پس کمی زودتر بروید تا فرصت قدم زدن یا دوچرخه سواری را داشته باشید سپس با روشن شدن چراغ‌ها و تاریکی هوا خودتان را به کافه‌ها و بارهای شبانه‌ی باتومی شهر برسانید.

 

باتومی در مقایسه با رقیبان خود در منطقه مقصدی ارزان است که با سواحل ماسه سیاه و امکانات و تفریحات آبی و هیجانی دست شما را برای انتخاب باز گذاشته، بنابراین می‌توانید در ساحل لم بدهید و از حمام آفتاب لذت ببرید یا به کارهای هیجانی‌تری مثل قایق سواری یا پاراسلینگ بپردازید، انتخاب با شماست!

 

تور استانبول؛ سفر به شهر هزار چهره

تور استانبول را می‌توان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین مقصد بین تورهای ایرانی قلمداد کرد که در تمام طول سال حتی آن زمستان سرد و بارانی هم طرفدار دارد. استانبول یکی از کهن‌ترین شهرهای منطقه است که همیشه برای صدها سال زندگی در آن جریان داشته و تاریخی طولانی به خود دیده است.

 

این شهر آن قدر بزرگ و دیدنی است که ما هر چقدر هم زحمت بکشیم و از مراکز خرید و پارک‌ها و موزه‌هایش بگوییم باز هم نمی‌توان همه چیز را در این مقاله جا داد! استانبول به لطف تنگه بسفر به دو نیم تقسیم شده و در دو قاره مختلف قرار گرفته است.

 

به همین خاطر شما می‌توانید با قایق سواری بین دو طرف از این قاره به قاره دیگر بروید در حالی که از شهر خارج نشده‌اید! استانبول با وجود سواحل و دریای آبی‌، کلیساها و مساجد تاریخی و مردم خونگرم محلی مقصدی به شدت دلخواه و دیدنی است که به عقیده ما همه باید حداقل یک بار در عمرشان از آن دیدن کنند.

 

اگرچه استانبول و آن جو داستانی‌اش آنقدر سحرانگیز است که هر کسی یکبار به آن سفر کرده برای سفرهای بعدی هم برنامه ریزی کرده است.اما اگر روراست باشیم این شهر و جاذبه‌هایش آنقدر وسیع هستند که شما نمی‌توانید همه را یک جا ببینید حتی اگر ماه‌ها سفرتان طول بکشد.

 

با اینهمه سلطان احمد به عنوان توریستی‌ترین منطقه شهر انتخاب اول همه گردشگران است مخصوصا اگر وقت کافی ندارید. چرا که بیشتر جاذبه‌های گردشگری استانبول در این محله واقع شده‌اند.

سه تور ارزان؛ تور گرجستان، تور استانبول و تور ارمنستان

از مسجد سلطان احمد شروع کنید و قدم زنان از ایاصوفیه دیدن کنید، به سمت بازار پشت مسجد بروید و چیزهای ارزان و متنوعی بخرید. حرف از خرید که می‌شود شهر قدیمی استانبول با مراکز مدرن و خیابان‌های خریدی مثل خیابان استقلال و یا بازار بزرگ استانبول جایی بی‌رقیب در تمام سطح شهر خواهد بود.

 

مخصوصا این که خرید و گردش و تفریح در این منطقه با هم عجین شده و انجام دادن یکی از آن‌ها به معنی انجام تمامی این کارهاست. می‌توانید در امتداد خیابان استقلال قدم بزنید و محو ویترین بوتیک‌ها و مغازه‌ها شوید و وقتی خسته شدید گوشه‌ای بنشینید و از نمایش اجرای زنده گروه‌های موسیقی خیابان لذت ببرید و از فروشندگان غذاهای خیابانی سیمیت، گزلمه یا بورک بخرید و نوش جان کنید.

 

یا در هزار توی بازار بزرگ گم شوید و به اکتشاف دنیایی از سوغاتی‌های ترکی بروید. استانبول که خواهر خوانده اصفهان خوانده می‌شود هر چیزی که انتظار دارید را به بهترین شکل به شما ارائه می‌دهد.

 

البته این شهر فقط مختص خرید و بازارگردی نیست، بلکه جایی زیبا با موهبت‌های طبیعی فراوانی هم هست. شما می‌توانید در بلوارهای سنگفرش شده دور بسفر قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید و یا بنشینید و به شلوغی مردم نگاه کنید و یکی از تماشایی‌ترین مناظر عمرتان را در غروب بسفر جستجو کنید. برای تجربه‌ای تکرار نشدنی به کروز بسفر بپیوندید و با سفر در دریای آبی، استانبول را از روی عرشه کشتی تماشا کنید!

 

تور ارمنستان؛ مسافرت به سرزمین دریاچه‌ها

ارمنستان همسایه شمال غربی ما یکی از مقاصد مقرون به صرفه توریستی در تور تابستان است که برخلاف وسعت کمش جاهای دیدنی بسیاری برای دیدن دارد. ارمنستان با قدمتی حدودا 3 هزار ساله به سرزمین رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شناخته می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید قرار است در این سفر فقط به بازدید از صومعه‌ها و کلیساها بروید سخت در اشتباهید!

 

ارمنستان کشوری کوچک در قفقاز جنوبی است که جای جای آن با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی زینت داده شده است. به هر سوی این کشور که بروید چیزی جز میراث فرهنگی و یادگارهای چند صد ساله در دل زیبایی‌های طبیعی‌اش پیدا نخواهید کرد. 

 

ایروان به عنوان پایتخت تور ارمنستان اصلی‌ترین قطب توریستی این کشور است اما شهرهای برجسته دیگری مثل جرموک و اشترک و دیلیجان نیز مورد توجه قرار دارند. البته هیچ جای نگرانی نیست اگر مقصد اصلی شما ایروان باشد می‌توانید با سفرهای یکی دو روزه جاهای دیگر را هم ببینید.

سه تور ارزان؛ تور گرجستان، تور استانبول و تور ارمنستان

ایروان شهری زیبا با پس زمینه کوه‌های آرارات است که سفر به آن راحت و مسیر کوتاه بوده و به همین دلیل مجموع هزینه‌ها در مقایسه با مقاصد دیگر ارزان‌تر است. البته بی انصافی است اگر تنها دلیل سفر به ایروان را نزدیکی راه و پایین بودن هزینه هایش بدانیم زیرا این شهر تاریخی با جاذبه‌های مختلفی مثل میدان جمهوری و آن حال و هوای گشت و گذارش یا باغ گیاه شناسی و انواع موزه‌ها و گالری‌ها می‌تواند به خوبی شما را سرگرم کند.

 

میدان جمهوری که منطقه‌ای وسیع با ساختمان‌های دیدنی است جای مناسبی برای قدم زنی محسوب می‌شود مخصوصا اگر بعد از غروب آفتاب در این میدان قدم بزنید می‌توانید در پس زمینه نورهای نارنجی که بر روی ساختمان‌ها افتاده اوقات آرامی را سپری کنید.

 

سپس مسیرتان را به سمت خیابان شمالی پیش بگیرید که خانه اپرای ایروان را به میدان جمهوری وصل می‌کند. این خیابان پیاده‌رو که به سمت دوره جنگ جهانی ساخته شده از جدیدترین نقاط محبوب خریداران محسوب می‌شود که در سال 2008 به بهره برداری رسیده است.

 

اگر بعد از کلی قدم زدن و خرید در ایروان به دنبال جایی برای استراحت بودید پارک لاورز را پیشنهاد می‌کنیم که معمولا میزبان جشن‌ها، رویدادها و کنسرت‌ها می‌شود، اگر خوش شانس باشید و در این تابستان مسافر تور ارمنستان شوید، احتمالا بتوانید در یکی از این رویدادهای تابستانی ایروان شرکت کنید و با چیزی از پیش تعیین نشده غافلگیر شوید.