پارس ناز پورتال

سه سوته ویزای نامزدی آمریکا رو بگیر

سه سوته ویزای نامزدی آمریکا رو بگیر

ویزای نامزدی آمریکا نوعی ویزا است که دولت آمریکا شرایطی را برای شهروندان خود فراهم کرده که چنانچه نامزد غیرآمریکایی داشته باشند بتوانند او را وارد کشور آمریکا کنند. اما شرایط ورود این فرد خارجی به خاک کشور آمریکا به چه صورت است؟ آیا او می تواند برای همیشه در آمریکا بماند یا فقط بصورت موقت است؟

سه سوته ویزای نامزدی آمریکا رو بگیر

ویزای نامزدی آمریکا

ویزای نامزدی آمریکا با نام تخصصی K-1 Visa معرفی می شود. همچنین در دسته ویزای غیرمهاجرتی قرار می گیرد. نام دیگر این ویزا، ویزای فیانسه (fiancé) به معنای نامزد است.این ویزا هم برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده است تا اگر نامزد آنها در خارج از آمریکا است بتواند وارد آمریکا شود و باهم ازدواج کنند.

 

فرد خارجی پس از ورودش به آمریکا باید طی 90 روز با همسر آمریکایی خود ازدواج کند. البته شرطی در این زمینه وجود دارد که آنها باید 2 سال با یکدیگر در ارتباط باشند سپس برای درخواست ویزای نامزدی اقدام کنند.

 

اگر شهروندی که مقیم آمریکاست قبلاً ازدواج کرده باشد و همسرش فوت کرده باشد، باید گواهی فوت همسر خود را ارائه کند. یا اگر از همسرش جدا شده است باید گواهی طلاق خود را موقع ثبت نام در اختیار قرار دهد.

 

شرایط دریافت ویزای نامزدی آمریکا

1- نخستین شرط، حضور یکی از زوجین در آمریکا بعنوان شهروند است.

2- شخصی که شهروند آمریکا است باید تمکن مالی داشته باشد.

3- آنها قبل از اقدام برای دریافت ویزای نامزدی، باید 2 سال باهم در ارتباط باشند.

4- حتما ظرف 90 روز پس از مهاجرت به آمریکا، باید ازدواج کنند.

5- سن هر دو نفر باید بالای 18 سال باشد.

سه سوته ویزای نامزدی آمریکا رو بگیر

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا

 

مدارکی که برای گرفتن ویزای نامزدی آمریکا نیاز دارید، عبارتند از:

1- پاسپورت

2- عکس

3- شناسنامه و کارت شناسایی

4- گواهی تولد زوجین

5- تکمیل فرم I-134 

6- فرم DS-160

7- درصورت ازدواج قبلی، ارائه گواهی طلاق

8- در صورت فوت همسر، ارائه گواهی فوت همسر

9- پرداخت هزینه

 

مراحل دریافت ویزای نامزی آمریکا

در ابتدا فردی که شهروند آمریکا است باید اقدام اولیه برای دریافت این ویزا را انجام دهد. او باید مدارک و اسناد موردنیازی را که توسط دولت آمریکا تعیین شده، فراهم کند. هم چنین هزینه های لازم را نیز باید پرداخت کند.سپس نوبت به مصاحبه می رسد. اگر شرایط شما از جانب دولت آمریکا مورد تائید قرار گرفت وقتی را برای مصاحبه با فرد مقیم آمریکا مشخص می کنند.

 

در همان زمان مصاحبه مشخص می شود که پذیرفته یا رد شده اید. اما گاهی پیش می آید که پرونده نیاز به بررسی بیشتر دارد، در این صورت، طی چند روز کاری به اطلاع شما می رسانند که وضعیت پرونده مورد تائید قرار گرفته است یا خیر.

 

زمان موردنیاز برای دریافت مدرک نامزدی آمریکا

به طور میانگین، حدود 5 الی 7 ماه زمان می برد تا اداره خدمات شهروندی و مهاجرتی ایالات متحده (USCIS) فرم تکمیل شده و مدارک موردنیاز را بررسی کند و 3 الی 4 هفته زمان نیاز است تا دستورالعمل هایی از جانب مرکز ویزای ملی (NVC) برای تداوم روند پذیرش دریافت شود.

 

بعد از دریافت ویزای نامزدی چکار کنم؟

در صورت پذیرش و صدور ویزای K-1، افسر مربوطه کنسولگری پاسپورت را همراه با ویزای صادره و همچنین پاکتی از مدارک در اختیار نامزدتان قرار می دهد. این پاک مهر و موم شده را بهتر است تا زمان رسیدن به آمریکا نزد خود نگه دارید و آن را باز نکنید. پس از رسیدن به آمریکا این پاکت توسط افسر فرودگاه باز می شود.

 

ویزای نامزدی آمریکا برای ایرانیان

 

سه سوته ویزای نامزدی آمریکا رو بگیر

ویزایK-1  خوشبختانه برای ایرانیان هم قابل اخذ است. برخی از ایرانیان که شهروند آمریکا هم محسوب می شوند می توانند نامزد غیرآمریکایی خود را با استفاده از ویزای نامزدی وارد آمریکا کنند و الزاماً طی نود روز با او ازدواج نمایند.

 

دریافت گرین کارت بعد از ویزای نامزدی

زوج هایی که طی 90 روز ازدواج می کنند می توانند به منظور اقامت دائم در آمریکا بر اساس ازدواج خود برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کنند. در صورت طلاق نیز الزامی برای بازگشت به کشور خود وجود ندارد.

 

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/