پارس ناز پورتال

سیاهی دور چشم را رفع کنیم

سیاهی دور چشم را رفع کنیم

سیاهی دور چشم را رفع کنیم 

برخی افراد را دیده اید که دور چشمان آن ها هاله ای سیاه رنگ بوجود آمده است.این هاله ها را می توان رفع کرد و از بین برد. تیرگی و حلقه سیاهی که دور چشم ایجاد می‌شود علت‌های گوناگونی دارد.گاهی این اتفاق به دلیل کم خوابی می‌افتد و بعضی وقت‌ها هم استرس را عامل آن می‌دانند

 

اما هر چه که هست نتیجه یکسان است: صورتی نازیبا و خسته! گاهی اوقات این تیرگی به حدی است که حتی نمی‌توان با کانسیلر و آرایش غلیظ آن را محو کرد. به همین دلیل بهتر است به دنبال راه‌حل بهتری برای آن باشید

 

کلاژن تزریق کنید

وقتی کلاژن و الاستین پوست اطراف چشم کم میشود زیر چشم حالت کیسه‌ای و افتاده پیدا میکند. برخی که استعداد تیرگی یا پف زیر چشم را دارند که کنار بگذارید، با افزایش سن هم  پوست به‌طور طبیعی تضعیف شده و الاستیسیته آن کاهش می‌یابد و همین عاملی برای تیرگی و پف چشم میشود.

 

 برای رفع این مشکل از پرکننده‌ها میتوان استفاده کرد. البته در نهایت اینها توصیه‌هایی است که متخصصان می‌کنند اما شما باید کاری را انجام دهید که دلتان می‌خواهد!

 

اول از همه علت را مشخص کنید!

وجود تیرگی در دور چشم‌ها علل متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند افزایش ملانین در آن منطقه پوست، کمبود بافت چربی در پلک پایین و آسیب عروق خونی، استفاده بیش از حد قهوه، تنباکو و کم‌خوابی‌های پیاپی اشاره کرد.

 

یک درمان بی هزینه

یکی از راه‌های ساده و البته بی‌هزینه برای رها شدن از شر حلقه‌های تیره دور چشم این است که خواب کافی و به موقع داشته باشید. خواب خوب پوست زیر چشم را شفاف می‌کند و به بدن کمک می‌کند سلولهای پوست آسیب دیده را ترمیم کند.

 

کمتر قهوه بخورید

خیلی‌ها قهوه را برای داشتن کافئین و اینکه آنها را سرحال می‌کند، مصرف می‌کنند. درست است که کافئین در مدت کوتاهی شما را سرحال می‌کند، اما تاثیر در دراز مدت آن بر پوست چندان خوشایند نیست چون با کم آب کردن پوست، حلقه‌های سیاهی دور چشم ایجاد می‌کند.

 

از روشن کننده استفاده می‌کنید؟
همانطور که گفته شد گاهی اوقات تیرگی زیر چشم به دلیل تجمع ملانین اتفاق می‌افتد. کرم‌های سفید کننده دور چشم اغلب موادی مانند هیدروکینون، رتینول، چای سبز، سویا و حتی  ویتامین C دارند که در کمرنگ کردن این هاله بسیار موثر هستند. اگر از این کرم‌ها استفاده میکنید یادتان باشد مصرف ضدآفتابهایی که اکسید روی دارند و SPFشان دست کم ۳۰ است، الزامی و واجب است.

 

جای خالی را پر کنید

در صورتی که علت تیرگی زیر چشم آسیبی باشد که به عروق خونی رسیده است راه حل درمانی استفاده از فیلرها یا همان پرکننده‌هاست تا بافت چربی از بین رفته جایگزین شود و این کیسه‌های زیر چشم پر شوند.

 

لیزر هم جواب می‌دهد 

یک راه حل دیگر برای افرادی که علت تیرگی زیر چشمشان آسیب عروق خونی است، لیزردرمانی است. اگر از محصولات بهداشتی حاوی ویتامین K هم استفاده کنید، در صورتی که علت تیرگی آسیب عروق خونی باشد، موثر بوده و این سیاهی را کم میکند.

 

کانسیلر بزنید

یک راه حل دیگر پیش روی خانم ها است.  اگر دلیل تیرگی زیر چشمتان به خاطر پوست تیره تری است که دارید بهتر است از یک کانسیلر که یک درجه روشن‌تر از صورت‌تان است استفاده کنید. برای این کار باید کانسیلری که دست کم SPF آن ۱۵ باشد به کار ببرید. اگر پوست‌تان چرب است یا مرتب آکنه میزنید باید کانسیلری انتخاب کنید که به هیچ عنوان چربی نداشته باشد.

 

فکری برای پف بکنید

علاوه بر تیرگی، پف زیر چشم هم از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن درگیر باشند. علت این مشکل خواب زیاد یا کم، رژیم بد غذایی و بالا رفتن سن باشد. اما راه‌حل‌های مناسبی برای کاهش یا رفع آن وجود دارد.