پارس ناز پورتال

سیر تا پیاز پرتخفیف ترین روز جهان، بلک فرایدی

سیر تا پیاز پرتخفیف ترین روز جهان، بلک فرایدی

فکر کنید حدود دو هفته دیگر به یک فستیوال یا رویداد به شدت جذاب، هیجان‌انگیز و البته پر از تخفیف دعوت شده‌اید‌‌. اولین کاری که می‌کنید چیست؟ در اولین قدم، حتما همه کارهایتان را برای آن روز خاص کنسل می‌کنید و تلاش می‌کنید که هر چقدر می‌توانید آماده‌تر شوید تا عملکرد درخشانی هم داشته باشید!!

 

قطعا تابه‌حال درباره بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیزهایی شنیده‌اید. اتفاق هیجان‌انگیزی که خیلی از افراد در سراسر جهان هفته‌ها برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و منتظر می‌مانند‌.یک رویداد جذاب و بی‌نظیر که به یک ماراتن می‌ماند و هر کسی سعی می‌کند از آن پیروز بیرون بیاید. اینبار می‌خواهیم درباره تاریخچه ی جمعه سیاه در جهان و ایران صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

بلک فرایدی چیست؟

جمعه سیاه یا بلک فرایدی یک روز خاص در فرهنگ آمریکایی است که در چند سال اخیر به کمک رسانه‌ها و اینترنت، تقریبا در همه جای جهان و از جمله ایران رواج پیدا کرده است. یک روز پس از روز شکرگزاری در ایالات متحده، به نام جمعه ی سیاه نام‌گذاری شده است. جشن شکرگزاری در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر اجرا می‌شود و فردای این روز را که جمعه است، بلک فرایدی می‌نامند.

 

در این روز بزرگ‌ترین حراجی‌ها در انواع فروشگاه‌ها برگزار می‌شود و هر کسی تلاش می‌کند بیشترین اجناس را با تخفیف‌های استثنائی بخرد! بلک فرایدی آنقدر رویداد هیجان‌انگیز و جذابی است که بسیاری از فروشگاه‌ها و خریداران از هفته‌ها قبل برای این روز خاص تدارک می‌بینند.

 

چرا جمعه سیاه؟

 

سیر تا پیاز پرتخفیف ترین روز جهان، بلک فرایدی

به کار بردن اصطلاح جمعه سیاه برای این روز بی‌نظیر اندکی تعجب‌آور است. اما باید بدانید که این نام‌گذاری کاملا اتفاقی و طی رخدادهای گوناگونی انجام شده است. به همین دلیل خواندن تاریخچه جمعه سیاه در جهان و ایران اطلاعات بسیاری را درباره این روز به شما می‌دهد.

 

معمولا واژه سیاه را برای یک اتفاق ناخوشایند به کار می‌برند و چندان تناسبی با خرید و حراج و جذابیت آن ندارد. اما این اصطلاح برای اولین بار در روز 24 نوامبر 1869 و در پی یک رسوایی بزرگ در بازار طلا در آمریکا به‌کار برده شد. این رسوایی به نابودی زندگی عده زیادی منجر شد و از آن پس، این روز را بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامگذاری کردند.

 

برخی از افراد هم معتقدند که تاریخچه جمعه سیاه در جهان و ایران از نظر نامگذاری آن به سال نو و خریدهای مناسبتی این فصل از سال برمی‌گردد.در سال 1961 پلیس فیلادلفیا، پنسیلوانیا و راچستر نیویورک به دلیل ازدحام مردم و شلوغی و ترافیک سنگین در خیابان‌های این منطقه در این روز خاص، آن را به نام بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامگذاری کردند.

 

در سال 1975 هم این عبارت توسط نیویورک تایمز در واکنش به شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین روز سال به دلیل خرید مردم استفاده شد.به هر حال هر چه باشد، امروزه بلک فرایدی یادآور یک رویداد جذاب و بسیار پرشور است که در آن می‌توان انواع و اقسام اجناس را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی آن‌ها خریداری کرد.

 

جمعه سیاه چگونه برگزار می‌شود؟

این روز شلوغ‌ترین روز برای خرید و انتخاب وسایلی است که در روزهای عادی سال، به دلیل گرانی، امکان خرید آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل یک بازار به شدت رقابتی بین خریداران و فروشندگان به وجود می‌آید. هر فروشگاهی تلاش می‌کند شرایط بهتر و خلاقیت بیشتری را برای فروش محصولات خودش به کار بگیرد و در فروش محصولاتش موفق‌تر عمل کند!

 

در گذشته فروشگاه‌ها راس ساعت 12 بامداد درهای خود را برای ورود خریداران باز می‌کردند تا اینکه یکی از فروشگاه‌ها در ساعت 10 شب عید شکرگزاری این کار را انجام داد! از آن پس هر فروشگاهی تلاش می‌کند در زمان مناسب خودش این کار را انجام دهد تا در این بازار رقابتی خریداران بیشتری را به خود جذب کنند!

 

جمعه سیاه در ایران

 

سیر تا پیاز پرتخفیف ترین روز جهان، بلک فرایدی

اگر در تاریخچه جمعه سیاه در جهان و ایران جست‌وجو کنید، می‌بینید که این سنت آمریکایی امروزه تقریبا در اکثر کشورها و مناطق جهان برگزار می‌شود. این رسم خاص که خاستگاه آن آمریکای شمالی است، چند سالی است که در ایران هم برگزار می‌شود.

 

با وجود سخت‌گیری‌ها و مشکلاتی که در ایران برای خرید از فروشگاه‌های بزرگی مانند آمازون وجود داشت، خیلی از کاربران ایرانی به دنبال دوست یا آشنایی می‌گشتند که در روز جمعه سیاه خریدهای تخفیف‌دار آن‌ها را از این سایت انجام دهند. به همین دلیل فروشگاه‌های داخلی هم به این فکر افتادند که این رسم را در ایران برگزار کنند.

 

بامیلو به عنوان اولین فروشگاه در ایران بلک فرایدی را با نام حراجمعه در ایران برگزار کرد. از آن پس فروشگاه‌های بزرگ و کوچکی این رسم هیجان‌انگیز را برگزار می‌کنند و محصولات خود را با تخفیفات شگفت‌انگیز به حراج می‌گذارند.

 

جمعه سیاه در خانومی

خانومی از جمله فروشگاه‌هایی است که هر ساله سنت بلک فرایدی را با تخفیف‌های بی‌نظیر برگزار می‌کند. این روز تقریبا با فرا رسیدن اوایل ماه آذر برگزار می‌شود.با ورود به سایت خانومی می‌توانید چند روز پیش از جمعه سیاه محصولات مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و در روز رویداد، راحت‌تر خرید کنید.

 

خانومی انواع اجناس باکیفیت لوازم آرایشی و حتی محصولات مراقبت از پوست مثل انواع انواع تونر، ضد آفتاب، سرم تقویت مژه و … را با بهترین تخفیف‌ها در اختیارتان می‌گذارد و با انتخاب آن می‌توانید یک بلک فرایدی جذاب و متفاوت را تجربه کنید.

 

کلام آخرمم

فروشگاه اینترنتی خانومی با ارائه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با برندهای متنوع، بهترین گزینه برای شرکت در رویداد بزرگ جمعه سیاه است. اگر دوست دارید این تجربه هیجان‌انگیز را داشته باشید، همین حالا وارد سایت خانومی شوید و محصولات مورد نظرتان را انتخاب کنید. مطمئن باشید بلک فرایدی خانومی طعم دیگری دارد!