پارس ناز پورتال

شبکه های انتقال ارز چه تاثیری بر سرعت و کارمزد تراکنش دارند؟

شبکه های انتقال ارز چه تاثیری بر سرعت و کارمزد تراکنش دارند؟

طی سال های گذشته شبکه های انتقال ارز زیادی به وجود آمده اند؛ به شکلی که هر کاربر فعال در فضای ارز دیجیتال، بهتر است که با تمامی این شبکه ها آشنایی داشته باشد. فعالیت در هر بازاری نیازمند داشتن دانش اولیه و مهم است؛ آشنایی با شبکه بلاکچین هر ارز دیجیتال نیز از این ملزومات محسوب می شود.

 

در هر صرافی ارز دیجیتال نیز از برخی شبکه های بلاکچین پشتیبانی می شود. به طور مثال در صرافی ایرانی او ام پی فینکس برای انتقال ارز دیجیتال، شبکه های بلاکچین مختلفی وجود دارند. در ادامه شما را با این شبکه ها و تفاوت هر کدام آشنا می کنیم.

شبکه های انتقال ارز چه تاثیری بر سرعت و کارمزد تراکنش دارند؟

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

درک مفهوم شبکه های انتقال ارز دیجیتال اصلا سخت نیست. به طور کلی هر ارز دیجیتال از یک شبکه بلاکچین استفاده می کند. هر شبکه بلاکچین در دنیای ارز های دیجیتال، دارای قوانین و پروتکل های خاص خود است؛ لذا هیچ ارز دیجیتالی نمی تواند درون شبکه بلاکچین غیر اختصاصی خود منتقل شود. این موضوع درباره توکن ها هم صدق می کند.

 

فرض کنید یک توکن بر پایه شبکه بلاکچین اتریوم به وجود آمده است؛ در این صورت توکن به وجود آمده تنها باید از قوانین شبکه بلاکچین اتریوم پشتیبانی و تبعیت کند. هیچ کاربری نمی تواند این توکن را در هر گونه شبکه بلاکچین به غیر از اتریوم انتقال دهد.

 

دلیل وجود شبکه های بلاکچین مختلف، وجود کاربرد ها و همچنین استاندارد های متفاوت است. هر شبکه بلاکچین کاربرد متفاوتی نسبت به دیگر شبکه ها دارد؛ همین موضوع باعث شده که امکان انتقال یک ارز دیجیتال از طریق تمامی شبکه های بلاکچین وجود نداشته باشد.

 

معرفی شبکه های بلاکچین انتقال ارز دیجیتال

امکان دارد در صرافی های ارز دیجیتال مانند صرافی OMPFinexدر هنگام انتقال ارز یا دریافت آدرس شبکه ارز دیجیتال، با یک سری از نماد ها یا اعداد رو به رو شوید؛ این نماد ها هنگام دریافت آدرس، دقیقا نشانگر نوع شبکه بلاکچینی هستند که می خواهید برای انتقال از آنها استفاده کنید.

 

 آشنایی با این شبکه ها امری بسیار مهم است. شبکه انتخابی شما هنگام انتقال ارز دیجیتال، باید با شبکه متعلق به آدرسی که به صرافی ارائه می دهید یکسان باشد؛ در غیر این صورت دارایی از بین می رود و قابل پیگیری نیست. در ادامه به معروف ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال می پردازیم.

 

شبکه انتقال ارز ERC-20

اولین شبکه انتقال ارز دیجیتال که در صرافی OMPFinex نیز می توان از آن استفاده کرد، ERC-20 است. ERC-20 جزو شبکه های انتقال ارز اتریوم و توکن های مربوط به شبکه اتریوم می باشد. این شبکه را شخصی به نام فابین ووگلستلار که یکی از توسعه دهنده های اترویم بود، در سال 2015 به وجود آورد.

 

استاندارد هایی که در شبکه بلاکچین ERC-20 وجود دارند، نحوه دریافت و ارسال توکن، میزان عرضه توکن و بروزرسانی ها را تعیین می کنند.حتما در چند وقت گذشته نام قرارداد های هوشمند به گوشتان خورده است؛ تعداد زیادی از این قرارداد ها تحت شبکه ERC-20 ایجاد شده اند؛

 

حتی توکن های کاربردی و معروف زیادی تحت شبکه ERC20 به وجود آمده اند. دلیل این همه کاربرد را می توان سهولت قوانین برای توسعه دهندگان دانست. از مزیت های شبکه ERC-20 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

امکان ایجاد سریع توکن در این شبکه

سرعت مناسب تراکنش ها

کمترین خطای موجود در انتقال هر ارز دیجیتال

شبکه های انتقال ارز چه تاثیری بر سرعت و کارمزد تراکنش دارند؟

شبکه انتقال ارز BEP-2

BEP-2 نیز از دیگر شبکه های انتقال ارز دیجیتال است. شبکه انتقال ارز BEP-2 از لحاظ کاربرد، شبیه به شبکه ERC-20 است که البته، روی زنجیره هوشمند بایننس عرضه شده است. با استفاده از این شبکه می توان انتقال توکن های اتریومی را بر بستر بایننس انجام داد.

 

استاندارد شبکه بلاکچین BEP-2 یک سری از معاملات خاص را در بر می گیرد که می توانند بین دو فرد انجام شوند.در این معاملات باید از ارز دیجیتال بومی در صرافی بایننس یعنی BNB استفاده کرد. علاوه بر صرافی OMPFinex، می توانید از کیف پول های نرم افزاری محبوب مانند تراست والت هم برای بهره مندی از این شبکه استفاده کنید. از مزایای شبکه بلاکچین BEP-2 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

امکان تعیین نوع عملکرد توکن بر روی زنجیره بایننس

امکان ارائه اطلاعات رمز ارز هایی که روی زنجیره بایننس قرار دارند.

 

شبکه انتقال ارز BEP-20

BEP-20 از دیگر شبکه های انتقال ارز دیجیتال می باشد. نماد شبکه بلاکچین BEP-20 در هنگام معاملات BSC است. معمولا شبکه انتقال ارز BEP-20 به شبکه زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) معروف است. هدف از ساخت شبکه BEP-20، ارائه یک شبکه برای سازگاری بیشتر با شبکه اتریوم است.

 

در هنگام انتخاب آدرس شبکه انتقال ارز BEP-20، باید دقت داشته باشید تا آدرس را با آدرس های شبکه ERC-20 اشتباه نگیرید؛ چرا که آدرس هر دو این شبکه ها با 0X شروع می شوند. موارد زیر بهترین مزیت های شبکه BEP-20 هستند.

 

شبکه BEP-20 کارمزد کمی برای انتقال ارز دارد.

در این شبکه می توان بدون ازدحام اقدام به ایجاد قرارداد های هوشمند کرد.

با دیگر قرارداد های هوشمند سازگاری دارد.

تراکنش های خود را در شبکه BEP-20 با سرعت بالایی می توانید انجام دهید.

با BEP-20 می توان بین شبکه های بلاکچین ارتباط برقرار کرد.

شبکه های انتقال ارز چه تاثیری بر سرعت و کارمزد تراکنش دارند؟

شبکه انتقال ارز TRC-20

یکی دیگر از شبکه های انتقال ارز دیجیتال که بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد TRC-20 است. این شبکه بلاکچین برای ارز دیجیتال ترون است و توکن های مربوطه را بر بستر TRC-20 می توان انتقال داد. هر گونه فعالیتی که از سوی توسعه دهندگان بر روش شبکه TRC-20 بخواهد صورت گیرد، باید از ارز ترون (TRX) به عنوان ارز قابل پرداخت استفاده شود.

 

در صرافی OMPFinex می توانید ارز های ترون، بیت تورنت، وین لینک و چندین ارز دیجیتال دیگر را بر بستر شبکه TRC-20 انتقال دهید. موارد زیر را می توان به عنوان مزایای TRC-20 دانست.

 

امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و قرارداد های هوشمند بر روی TRC-20 وجود دارد.

انجام هر گونه تراکنش بر بستر TRC-20 رایگان است.

TRC-20 سرعت بالایی دارد.

 

شبکه انتقال ارز KCC

صرافی ارز دیجیتال کوکوین ارز بومی خود را با نماد KCS بر پایه شبکه بلاکچین اتریوم به وجود آورد؛ اما پس از گذشته مدتی به دلیل کارمزد های زیادی که در شبکه اتریوم وجود داشت، شبکه KCC ایجاد شد. KCC به عنوان یکی از شبکه های انتقال ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فاینکس وجود دارد. می توانید ارز های دیجیتال معروف و پرکاربردی نظیر بیت کوین و اتریوم را بر پایه شبکه KCC انتقال دهید. از مزایای این شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

هزینه پایین کارمزد

افزایش سرعت در انتقال ارز

امکان توسعه قرارداد های هوشمند

 

از کدام شبکه انتقال ارز استفاده کنیم؟

هیچ پاسخ ثابتی برای این سوال وجود ندارد؛ چرا که استفاده از نوع شبکه انتقال ارز، بستگی به نوع ارز دیجیتال و شرایط شما دارد. برخی از افراد در بازار ارز های دیجیتال، در طول روز تراکنش های زیادی را انجام می دهند.

 

انجام ترکنش ها با شبکه انتقال ارز ERC-20 هزینه کارمزد زیادی دارد. همچنین دیگر شبکه های انتقال ارز ویژگی های خاص خود را دارند. انتقال برخی از توکن ها تنها بر روی شبکه بلاکچینی که ایجاد شده اند امکان پذیر است؛ همچنین برخی از صرافی ها و کیف پول ها، امکان دارد از برخی شبکه ها برای دریافت یا انتقال ارز پشتیبانی نکنند.

 

ثبت نام و احراز هویت در صرافی OMPFinex

با توجه به تمام شرایط موجود، امکان دارد شما به عنوان یک فعال بازار ارز های دیجیتال، در طول روز نیازمند استفاده از شبکه های بلاکچین مختلفی باشید؛ در این صورت باید بستری را برای تراکنش های خود انتخاب کنید که از تمامی شبکه های انتقال ارز پشتیبانی می کند.

 

ما به شما برای این منظور صرافی ایرانی OMPFinex را پیشنهاد می کنیم. در این صرافی تمامی شبکه های معرفی شده برای انتقال ارز های دیجیتال مربوطه وجود دارند. همچنین شما می توانید در تمام ساعات شبانه روز با امنیت و سرعت زیاد تمامی تراکنش های خود را انجام دهید.

 

جمع بندی

افراد زیادی وجود دارند که در طول روز به دلیل ناهماهنگی شبکه های انتقال ارز دیجیتال، در هنگام دریافت یا برداشت، دارایی خود را از دست می دهند؛ لذا از کنار اهمیت انتخاب شبکه های بلاکچین هنگام انجام تراکنش ها، نباید به سادگی گذشت. طبق توضیحات ارائه شده، در هنگام انتخاب شبکه انتقال ارز باید به نوع ارز دیجیتال، کارمزد شبکه و سرعت آن دقت کنید.