پارس ناز پورتال

شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناک

مجموعه : اخبار سینما
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناک

شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناک 

شما می توانید شخصیت های مشهور دنیای فیلم های ترسناک را در زیر مشاهده کنید که گیشه را حسابی به نفع فیلم پر کردند. 31 اکتبر با برگزاری مراسم هالووین در کشورهای خارجی همراه است و به همین دلیل در این روزها فیلم هایی با ژانر وحشت بیشتر از هر فیلمی در تمامی این کشورها

 

مورد توجه قرار می گیرند. به همین دلیل به معرفی ده تن از شخصیت های معروف و به یادماندنی سینمای وحشت جهان می پردازیم.

 

کنت دراکولا (خون آشام)
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناککنت دراکولا شخصیتی داستانی و به یادماندنی در ژانر وحشت است. “برام استوکر” در سال 1897 اولین دراکولا را نوشت و پایه گذار یکی از تاثیر گذارترین شخصیت های سینمای جهان شد.دارکولا به عنوان خون‌آشام توصیف شده است و برخی از حالات و نمودهای این شخصیت از شاهزادهٔ قرن پانزدهمی “ولاد سوم” از والاچیا گرفته شده است…

 

مایکل مایرز (قاتل هالووین)
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناکمایکل مایرز شخصیت خیالی و آدمکش سینما و مجموعه فیلم‌های هالووین است. بازیگرانی همچون نیک کسل، آنتونی مور، دیک وارلاک و دن شنکس در این نقش بازی کرده اند.اولین فیلم “هالووین” به کارگردانی “جان کارپنتر” در سال 1978 به نمایش در آمد. مایکل از بچگی در یک خانواده خلافکار بزرگ شده‌است و زمانی که 6 سالش است خواهرش را به قتل می‌رساند. در ضمن لقب مایکل The Shape است.

 

فرانکشتاین (مرد هزار تکه)
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناکفرانکنشتاین؛ معروف‌ترین اثر نویسنده انگلیسی “مری شلی” است. ایده اولیه نوشتن این کتاب را “لرد بایرون” شاعر رمانتیک انگلیسی و از دوستان خانواده شری‌ها پیشنهاد کرد. فرانکنشتاین اولین بار در سال 1818 منتشر شد.

 

فرانکنشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد.

 

اولین بار این شخصیت در سال 1910 در فیلمی به کارگردانی “جیمز داولی” پا به عرصه سینما گذاشت و بعد از آن در سالهای 1931، 1992، 1994 و سال 2004 نسخه های دیگری از آن ساخته شد.آگوستوس فیلیپس، کالین کلایو، پاتریک برگین، کنت برانا و پارکز پوزی از بازیگرانی هستند که در نقش فرانکشتاین ظاهر شده اند.

 

مرد گرگ نما
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناکمرد گرگ نما یکی دیگر از شخصیت هایی است که با ظهور و بروز خود تاثیرات زیادی در ژانر وحشت داشت و حتی پس از آن از حضور وی در بسیاری فیلم ها مثل، دنیای زیرزمین و مردان ایکس استفاده شد.اولین مرد گرگ نما در سال 1913 با بازی “شرمان برین بریج” پا به عرصه سینما گذاشت

 

و بعد از آن بازیگرانی همچون “برد هورزینچر”، “جک نیکلسون”، “استیون ریچ” و “پارکز پوزی” نقش این موجود ترسناک را ایفا کردند.

 

آقای هاید
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناکوضعیت غیرعادی دکتر جکیل و آقای هاید (به انگلیسی: Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde) عنوان یک داستان است که توسط نویسنده اسکاتلندی به نام “رابرت لوییس استیونسون” در سال 1886 در لندن منتشر شده است.

 

در این رمان دکتر جکیل، که به مبحث دوگانگی شخصیت علاقه‌مند است، دارویی برای جدا کردن جنبه‌های خوب و بد انسانیش می‌سازد. از جنبه‌های بد فردی به نام آقای هاید پدید می‌آید که دست به اعمال جنایتبار و حتی قتل می‌زند. در پایان دکتر جکیل که دیگر نه قادر به کنترل آقای هاید است و نه می‌تواند از قالب آقای هاید خارج شده، به صورت اصلی خود یعنی دکتر جکیل درآید، خودکشی می‌کند.

 

اولین بار “آقای هاید” در فیلمی کوتاه 1912 به سینما وارد شد و بعدها در سالهای 1931، 1941 تولید شد و فیلمبرداری نسخه تازه آن برای سال 2017 آغاز شده است.

 

جیسون ورهیز (قاتل دریاچه کریستال)
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناک به گزارش پارس ناز “جیسون ورهیز” شخصیت خیالی در سری فیلم “جمعه سیزدهم” است. این شخصیت معمولاً با ماسک مخوفی شبیه ماسک هاکی و قد و قامتی بلند در سری فیلمهای جمعه سیزدهم دیده می‌شود.جیسون همواره سلاح سردی شبیه شمشیر و یا قمه در دست دارد و معمولاً اورکت سبز یا خاکی رنگ به تن می‌کند.

 

بر اساس خط داستانی این سری فیلمها او در کودکی به جهت چهره عجیب و نامتعارف توسط کودکان هم سن خود مورد تمسخر قرار می‌گیرد و در یک روز جمعه که مطابق با سیزدهم ماه میلادی بوده بر اثر تمسخر و بازی بیش از حد بچه‌ها به طور اتفاقی درون دریاچه کریستال افتاده و غرق می‌شود.

 

مادر او به اشتباه به عنوان قاتل دستگیر و اعدام می‌شود. جیسون که در واقع غرق شده و طبیعتاً باید مرده باشد، هر باره در جمعه سیزدهم هر سال به ندای مادرش دوباره از دریاچه کریستال برخاسته و به دستور مادرش بچه‌های بد را تنبیه می‌کند.اری لهمن، وارینگتون ژیلت، ریچارد بروکرو درک میرس از جمله بازیگران نقش “جیسون” هستند.

 

فردی کروگر (The Springwood Slasher)
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناک“فردی کروگر” نام شخصیت ساختگی و شرور اصلی فیلم مشهور “کابوس در خیابان الم” است. “رابرت انگلاند” و “جکی ارل هالی” تا به حال در نقش فردی حاضر شده اند.فردی کروگر یک روانی است که سعی داشته تعدادی بچه مدرسه‌ای را شکنجه و حتی نابود کند. والدین این کودکان وقتی متوجه این امر می‌شوند،

 

ابتدا از او شکایت می‌کنند؛ ولی بعد که قانون نمی‌تواند او را محکوم کند، آن‌ها که احساس خطر می‌کنند، فِردی را زنده‌زنده می‌سوزانند.بعد از چندین سال، وقتی کودکان کذایی بزرگ می‌شوند، روح فردی در خواب به سراغ آن‌ها می‌آید و آن‌ها را در کابوس مشترکی که دارند، نابود می‌کند. پس از کشته‌شدن

 

دو تن از این افراد، باقی‌مانده‌ها تلاش می‌کنند تا راز فردی کروگر را بفهمند، و او را به جهنم بازگردانند. فردی که در کارخانه متروکه سوخته در کابوس‌ها هم مکان کارخانه را برای کودکان بازسازی می‌کند آنها را تک تک می‌کشد و معمولاً بازمانده‌ها سعی در نابودی او می‌کنند. او در هر قسمت از این سری فیلمها (کابوس در خیابان الم) به جهنم بازمی‌گردد و مجدداً در قسمت بعد زنده و سلامت است.

 

هانیبال لکتر
شخصیت های مشهور و پولساز فیلم های ترسناکهانیبال لکتر شخصیتی داستانی در سری رمان‌های دلهره‌آور توماس هریس است. شخصیت وی تا کنون در چندین فیلم بازنمایی شده که از جملهٔ آنها می‌توان به فیلم شکارچی انسان، سکوت بره‌ها، هانیبال و تعدادی فیلم دیگر اشاره کرد.از جمله بازیگرانی که در نقش دکتر لکتر ایفای نقش کرده‌آند، می‌توان به آنتونی هاپکینز، برایان کاکس، مدس مایکلسن و گاسپارد اولیل اشاره کرد.

 

دکتر لکتر اولین بار در سال ۱۹۸۱ رمان اژدهای سرخ به عنوان یک روانپزشک جنایی و همینطور یک قاتل سریالی آدم‌خوار معرفی شد…