پارس ناز پورتال

شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل ها

شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل ها

شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل ها 

نوعی ویروس بسیار خطرناک در ایران در حال انتشار هست که در آن فرد با کلیک روی لینک پیامک شده گوشی خود را آلوده می کند. جدیدا یک ویروس پیامکی خطرناک برای گوشی هاي تلفن همراه منتشر شده که با ارسال پیامک هایي با مضمون دریافت دو گیگ اینترنت مجانی در یک کانال, گوشی کاربران را آلوده کرده و بعد از نصب به تمام مخاطبان قربانی همین پیامک را ارسال میکند.

 

از ساعاتی پیش یک ویروس پیامکی خطرناک ایرانی در حال انتشار و آلوده کردن گوشی هاي کاربران هست. این ویروس که با وعده دریافت دو گیگ اینترنت رایگان کاربران را مجاب به کلیک بر روی یک لینک می کند, پس از نصب در گوشی کاربر به صورت اتوماتیک شروع به ارسال پیامک با گوشی قربانی کرده و به تمام مخاطبان وی, پیامکی با همین مضمون ارسال می کند.

 

نحوه عملکرد ویروس پیامکی ایرانی
همه ي چیز از یک پیامک « اس ام اس – SMS » شروع می شود؛ ابتدا یک پیامک از شخصی که عدد شما را در مخاطبان خود ذخیره کرده دریافت میکنید. دیدنی اینجاست که متن پیامک مورد نظر تکراری نبوده و جملات گوناگونی در ویروس قرار داده شده هست تا طبیعی جلوه دهد؛ اما محتوی تمام پیامک ها شبیه به هم بوده

 

و یک لینک در آن ها قرار دارد. محتوی مورد نظر طوری نوشته شده که اضافه بر صمیمی بودن, وعده 2 گیگابایت اینترنت رایگان را به کاربر داده و او را مجاب به کلیک بر روی لینک داخل آن نماید. اما قسمت بد ماجرا این هست که شما ممکن هست پیامک را از یکی از اطرافیان یا افراد مورد اعتماد خود دریافت کنید؛ اینجاست

 

که کاملا به لینک داخل پیامک اعتماد کرده و آن را باز می کنید. صاحب گوشی ارسال کننده پیامک هم از همۀ جا ناآگاه اصلا از این موضوع آگاهی ندارد و گوشی شما به راحتی به این ویروس آلوده خواهد شد. بد تر از همۀ, درست بعد از نصب ویروس بر روی گوشی شما, خودتان نیز به یکی از انتشار دهندگان این ویروس مبدل خواهید شد!

 

همان طور که اشاره شده, جملات متفاوتی در پیامک ارسالی توسط ویروس تعریف شده که جهت آشنایی شما با آن, در زیر به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم. «جهت جلوگیري از شیوع ویروس, قسمتی از لینک آلوده حذف شده هست»

 

برو تو این کانال www.sl.qbia… آزمون کردم دوگیگ اینترنت میدن
بیا تو این کانال www.sl.qbia… آزمون کردم دوگیگ اینترنت هدیه میدن
درود این جا 2گیگ اینترنت مجانی میدن من گرفتم برو بگیر www.sl.qbia…

شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل هااین ها برخی از جملاتی هست که این ویروس در قالب پیامک برای آلوده کردن گوشی کاربران ارسال میکند؛ به احتمال بسیار چندان, جملات متعدد و متفاوتی برای این ویروس تعریف شده و حتی ممکن هست آدرس لینک نیز تغییر کند, پس لازم هست بسیار هوشیار باشید.

 

درصورتی که پیامکی با این مضمون دریافت کردید, به هیچ وجه لینک داخل آن را باز نکرده و ارسال کننده پیامک رااز آلوده شدن گوشی وی به این ویروس آگاه سازید.

 

پس از باز کردن لینک چه می شود؟
شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل هالینک داخل پیامک شما را به یک سایت ارجاع می دهد «عکس بالا» که پس از 5 ثانیه آن وب سایت لینک عضویت یک کانال تلگرام را برای شما باز میکند «عکس زیر», اما عضویت در کانال تلگرامی تنها یک کلک برای گمراه کردن و انحراف ذهن کاربر هست تا گسترش دهنده ویروس بدین وسیله هدف شوم خود که همان نصب ویروس بر روی گوشی شماست را عملی سازد.

 

هم زمان با باز شدن لینک عضویت در کانال مورد نظر, فایل نصب ویروس هم بر روی گوشی شما دانلود شده و اگر آن را نصب کنید کار تمام هست.
شیوع ویروس پیامکی خطرناک برای موبایل هادیدنی هست بدانید, این ویروس پس از نصب «که در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود» هیچ گونه آیکونی در منوی گوشی شما ایجاد نخواهد کرد, به همین علت اکثر کاربران اصلا متوجه نصب آن نخواهند شد.

 

بعد از نصب ویروس چه میشود؟
پس از این که ویروس بر روی گوشی شما نصب شد, گوشی به حال سایلنت رفته و شروع به ارسال پیامک به تمام مخاطبان داخل تلفن همراه شما خواهد کرد. اینکار ضمن انتشار ویروس میان مخاطبان صاحب گوشی, خرج ارسال پیامک سنگینی نیز برای گوشی قربانی به دنبال خواهد داشت

 

چطور ویروس پیامکی را از گوشی خود حذف کنیم؟
طی بررسی هاي انجام شده متوجه شدیم که با این که آیکون برنامه «ویروس» نصب شده در منوی گوشی قربانی وجود ندارد, اما هم چنان می توانیم آن را در بخش برنامه هاي نصب شده «Apps» از منوی تنظیمات «Setting» سیستم عامل اندروید پیدا کرده و از همان منو برنامه را از گوشی حذف کنیم.

 

دقت داشته باشید که ویروس مورد نظر هیچ آیکونی در بخش برنامه هاي نصب شده ندارد و اگر شمار برنامه هاي شما چندان باشد, ممکن هست پیدا کردن آن در فهرست اپلیکیشن ها کمی دشوار باشد.راهکار بعدی, ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه اي گوشی هست که گرچه با دقت به این که از روش بالا امکان حذف ویروس وجود دارد, نیازی به بهره گیری از این طریق نیست. اما اگر به هر علتی از روش اول پیروز به حذف ویروس نشدید,

 

ریست فکتوری قطعا چاره حل دشوار شما خواهد بود.لازم به ذکر هست که تا به این لحظه, ویروس مورد نظر کاربران سیستم عامل اندروید رو مورد هدف قرار داده و گزارشی از انتشار آن برای سایر سیستم عامل هاي گوشی دریافت نشده هست.