پارس ناز پورتال

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست

 

در اینبخش روشهای طبیعی برای زیبایی پوست را جمع آوری کرده ایم. التیام و زیباسازی پوست یکی از کارهایی اسـت کـه اینروزها هر شخصی میـــخواهد انجام دهد، پوست زیبا ظاهر صورت و بدن شـما نیز التیام می بخشد و باعث می شود شاداب تر و زنده تر بنظر بیایید، اما چگونه بدون طی کردن راهرو مطب ها اینکار را انجام دهیم؟ در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا این روشها را بررسی کنیم.

 

رفع خستگی برآمدگی و پف زیر چشم با چای کیسه ای سرد

 

دو شماره چای کیسه‌اي سیاه، سبز یا چای بابونه رابه مدت کمتر از دو  دقیقه در آب داغ بخیسانید. سپس آن‌ها را از آب داغ خارج کنید ودر کاسه کوچکی در یخچال قرار دهید تا سرد شوند.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

پس از سردشدن 1 کیسه را روی چشم بسته راست و دیگری را روی چشم بسته چپتان قرار دهید و بگذارید 5 تا 15 دقیقه دراین حالت بمانند تا اثر کنند. چای اثر معجزه‌ آسایی بر التیام التهاب پوست اطراف چشم دارد.

 

استفاده از تمشک و روغن نارگیل برای درخشان و خوش‌ رنگ کردن لب‌ ها

 

ظرف کوچکی را روی شعله کم قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در آن بریزید و اجازه دهید گرم و روان شود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و چهار شماره تمشک قرمز تازه یا تمشک یخ‌ زده بـه آن اضافه کنید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

تمشک و روغن را میکس کنید تا خمیر صاف و یک‌ دستی حاصل شود. خمیر بـه دست آمده را در ظرف شیشه‌ اي کوچکی بریزید ودر یخچال قرار دهید تا سرد شود. حالا خمیر سردشده رابا انگشت تمیز یا برس لب روی لب‌ها بمالید و برای رسیدن بـه نتیجه مطلوب، اینکار را هر چند روز یکبار تکرار کنید.

 

لیفت طبیعی صورت با چند تمرین ساده یوگا

 

انجام چند تمرین ساده یوگا پیش از ضبط برنامه‌ هاي ویدیویی گفت‌وگو و نشست‌ هاي کاری بسیار اثربخش اسـت. این حرکات گردش خون را تسریع می کنند، عضلات پوست را بالا میکشند و حالتی شاداب و سرزنده بـه صورتتان می دهند. بیایید یکی از این تمرین‌ها رابا هم مرور کنیم. برای اینکار باید در وضعیت – سگ سربه‌زیر downward dog – کـه یکی از نرمش‌هاي فوق‌العاده یوگا اسـت قرار بگیرید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

بـه سمت پایین خم شوید و کف دست‌ها رابه زمین برسانید. پاها رابه عقب ببرید و با فاصله بـه زمین فشار دهید «دست در امتداد شانه و پا در امتداد باسن باید بـه جلو کشیده شود». وقتی بـه تعادل و آرامش رسیدید، 1 تا 5 دقیقه دراین وضعیت بمانید. البته اگر کمردرد، پشت‌درد یا هرنوع آسیب‌ دیدگی دیگری دارید ابتدا دربارۀ این تمرین با پزشکتان مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

 

پوستی نرم و لطیف با محلول معجزه‌ آسای روغن انار عصاره تمشک و روغن بادام شیرین

 

با استفاده از این محلول آبرسانی طبیعی انجام می دهید، خشکی پوست را از بین می برید و با ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌هاي ارگانیک، نشاط و شادابی پوست را بازمی‌گردانید. بهتر اسـت این محلول را پس از شست و شوی پوست یا پاک کردن آرایش روی صورتتان بمالید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

روغن دانه انار روغن دانه تمشک و روغن بادام شیرین رابا نسبت‌هاي یکسان باهم مخلوط کنید. سه تا شش قطره از محلول ترکیبی را کف دستتان بریزید. دست‌ها رابه هم بمالید تا گرم شوند. بعد با نوک انگشت‌ها و بـه‌ آرامی روغن گرم‌ شده رابه نواحی خشک پوست، شیارهای پوستی و چروک‌ هاي صورت بمالید و کمی زمان بدهید تا جذب پوست شود.

 

پیش‌ گیری از چین‌ و‌ چروک پوست با تعویض روبالشی

 

بجای روبالشی زبر و خشن از انواع نرم و ابریشمی استفاده کنید تا اصطکاک و فشردگی روبالشی بـه پوست را کاهش دهید و صبح‌ ها با رد خطوط بالش روی پوست از خواب بیدار نشوید. اگر بـه پهلو میخوابید، سعی کنید هر چند وقت ‌یکبار این‌ پهلو بـه آن پهلو بشوید یا تاقباز بخوابید کـه پوست صورتتان بـه‌ ‌مرور و بر اثر فشار بالش چروک نشود. لازم نیست دراین مورد نگرانی بـه خودتان راه دهید.

 

آب‌ رسانی به پوست خشک با آب نارگیل

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

صبح تان رابا یک لیوان آب نارگیل تازه و بدون قند شروع کنید و درطول روز هم آب آشامیدنیِ تصفیه‌شده بنوشید. برای آب‌رسانی طبیعی بـه پوست می توانید از خوراکی‌هایي مثل ماهی سالمون وحشی، آووکادو، زیتون و نارگیل استفاده کنید.

 

پیش‌ گیری از آفتاب ‌سوختگی با مصرف سالمون وحشی

 

آستازانتین نوعی آنتی‌ اکسیدان قوی اسـت کـه از پوست در برابر آثار زیان‌ بار UVA محافظت می کند و تقریبا عملکردی مثل ضدآفتاب دارد. این ماده در ماهی‌هاي دریایی مثل سالمون، کریل، میگو، خرچنگ دریایی، شاه‌خرچنگ و خرچنگ آب‌شیرین یافت می شود و البته می توانید آن رابا مصرف مکمل‌ هاي غذایی نیز دریافت کنید. بـه‌ هر حال استفاده از کرم‌ ضدآفتاب بعنوان الزام مراقبتی پوست را هرگز فراموش نکنید.

 

حذف سلول‌ های مرده و احیای پوست صورت با ماسک طبیعی پاپایا

 

خیلی از لایه‌ بردارها حاوی مواد تخریب‌ کننده و ساینده‌ هستند. این مواد شیمیایی میتوانند پوست را از بین ببرند و پیری و فرسودگی بافت پوست را تسریع کنند. بجای اینکار بهتر اسـت از لایه‌ بردارهای آنزیمی استفاده کنیم. پاپایا متشکل از آنزیم طبیعی پاپاین و آناناس حاوی آنزیم بروملین اسـت کـه هردو نقش مهمی در لایه‌ برداری پوست دارند و سبب میشوند پوست صاف و درخشان داشته باشید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

پاپایای سبز و نارس پاپاین بیشتری دارد. پس میتواند انتخاب بهتری باشد و نتیجه بهتری حاصل کند. اگر پوست حساسی دارید استفاده از پاپایای نارس رابه شـما توصیه نمی کنیم. احتمال واکنش التهابی پوست بـه پاپایای رسیده طبق معمولً خیلی ضعیف اسـت. برای تهیه ماسک پاپایا باید 1/4 فنجان گوشت پاپایای خام رابا 1 قاشق غذاخوری آناناس تازه میکس کنید تا خمیر یک دستی بـه دست آید.

 

خمیر حاصله رابه مدت 5 تا 15 دقیقه روی پوست خشک قرار دهید تا کاملاً جذب شود و پس ازآن پوستتان رابا آب سرد بشویید. اگر پوست بسیار حساسی دارید بهتر اسـت پیش از قرار دادن ماسک روی صورت، یک تکه از خمیر را روی پوست بازو تست کنید. آنزیم‌ ها و اسیدهای آلفاهیدروکسی موجود دراین نسخه طبیعی، بهترین درمان برای خشکی پوست و از بین بردن سلول‌ هاي مرده‌‌ اند.

 

استفاده از ضدآفتاب طبیعی به جای انواع شیمیایی و فاندیشن‌ های آرایشی

 

بجای فاندیشن می توانید از ضد آفتاب‌ هاي روشن‌ کننده طبیعی استفاده کنید یا حتی می توانید این ضدآفتاب طبیعی رابا فاندیشنی کـه طبق معمولً استفاده می کنید ترکیب کنید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

نتیجه‌ اي کـه بـه دست می‌آورید پوستی صاف و درخشان اسـت کـه در برابر پرتوهای مضر خورشید هم محافظت میشود. کرم‌هاي ضد آفتاب طبق معمولً حاوی زینک اکساید هستند و گاهی قرمزی یا سفیدی گچ‌ مانند روی پوست بـه جا میگذارند. با استفاده از ضدآفتاب طبیعی این عارضه روی پوست ایجاد نخواهد شد و پوستی صاف و یکدست خواهید داشت.

 

تغذیه و آب ‎رسانی لب‌ ها با استفاده از کره شیا

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

بالم‌ هاي لب طبق معمولً حاوی وازلین روغن‌ هاي معدنی و اکسی‌ بنزن‌ اند کـه می توانند منجر بـه اختلال هورمونی شوند. می توانید از خیر استفاده از بالم لب بگذرید و از مواد مغذی طبیعی مثل کره شیا یا کره کاکائو و روغن نارگیل برای آب‌ رسانی و التیام بافت لب استفاده کنید.

 

استفاده از شکر برای لایه‌ برداری و درخشان کردن پوست

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

شکر بهترین لایه‌ بردار پوست اسـت ودر رفع آکنه، خشکی، خارش پوست و چین‌و‌چروک نقش مؤثری دارد. شکر را قاطعانه از رژیم غذایی‌تان حذف کنید اما نباید فراموش کرد کـه برای لایه‌ برداری پوست هیچ‌ ماده‌ اي مؤثرتر از شکر نیست.

 

کاهش چین‌ و‌ چروک و شیارهای پوستی با سوپ مرغ رقیق

کلاژن نقش مهمی در زیبایی پوست دارد و منجر بـه استحکام بافت و کاهش چین‌و‌چروک و شیارهای پوستی میشود. اما بـه‌تدریج و با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

لازم اسـت از مکمل‌ هاي غذایی و دارویی برای حفظ این ماده و تقویت بافت پوست استفاده کنیم. سوپ مرغ رقیق و ژلاتین کلاژن فراوانی دارند. فراموش نکنید کـه کلاژن همراه با ویتامین ث بـه تقویت و التیام پوست کمک میکند.

 

پاک کردن پوست با روغن بادام درختی

پاک‌کننده‌ هاي مایع اساساً مفیدتر از پاک‌ کننده‌ هاي جامدند. بجای اینکه پوستتان را فقط با پاک‌ کننده‌هاي کف‌ آلود و تخریب‌کننده بشویید، بهتر اسـت از پاک‌ کننده‌ هاي حاوی روغن طبیعی برای تغذیه پوست استفاده کنید. روغن‌ هایي مثل روغن آرگان و روغن بادام انتخاب مناسبی برای پاک کردن و تغذیه پوست محسوب می شوند.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

پوست آیینه تمام‌  نمای بدن اسـت و مراقبت از پوست با مواد طبیعی مزایای بسیاری دارد. خیلی وقت‌ها نیازی بـه صرف هزینه فراوان و تحمل عوارض جانبی محصولات شیمیایی نیست و میتوانیم خودمان دست بکار تهیه مواد مراقبتی شویم.

 


 

در ادامه ترفندهای طبیعی بیشتر برای زیباسازی پوست

 

مـن پزشک تِرِوِر کِیتس، متخصص پوست، مو و زیبایی هستم و قصد دارم ترفندهای عالی برای التیام و زیباسازی پوست رابا شـما در بین بگذارم. این تکنیک‌ هاي طبیعی و سودمند ماحصل سال ها تحقیق و تجربه در حوزه مراقبت از پوست و – طبیعت‌ درمانی – هستند فوق‌العاده راحت و کاربردی هستند و با مواد طبیعی ودر معرض انجام می شوند.

 

انچه اهمیت دارد این اسـت کـه:

این راهکارها جایگزینی برای روشهای مراقبتی پرهزینه، تخریبی و شیمیایی‌اند و سلامت پوستتان را تضمین میکنند. در واقع خودتان آن‌ها را می‌سازید، بـه‌کار میگیرید ودر وقت و هزینه صرفه‌ جویی میکنید. انچه بـه دست می‌آورید حقیقتاً زیبا، مؤثر خوشایند اسـت. حس میکنید بخشی از جهان بزرگ‌ترید و از طبیعت و خواص نیرومند، شفا بخش و اعجازآورش در التیام و زیبایی پوست تان کمک گرفته‌اید.

 

استفاده از گیاه آرنیکا «همیشه بهار کوهی» برای رفع حلقه‌ های تیره زیر چشم

 

اگر حلقه تیره دور چشم دارید و این تیرگی حالتی مزمن پیدا کرده اسـت، امکان دارد مبتلا بـه آلرژی کبودی دور چشم شده باشید کـه حساسیت نسبت بـه مواد غذایی یا محیط پیرامون اسـت. باید هر نوع ماده آلرژن دراین ارتباط را شناسایی و بـه مدت 10 روز از تماس با آن‌ها اجتناب کنید تا التیام یابید.

 

اگر گاه و بی‌ گاه با کبودی و حلقه‌ هاي تیره زیر چشم از خواب بیدار میشوید، میتوانید از ژل آرنیکا یا محصولات مراقبت از پوست حاوی آرنیکا استفاده کنید. آرنیکا خواص ضدالتهابی قدرتمندی دارد کـه باعث کاهش تورم کبودی و حلقه‌هاي تیره دور چشم می شود.

 

آروماتراپی و توازن چربی پوست با روغن یلانگ یلانگ

 

بجای عطرهای مصنوعی کـه حاوی مواد مضری مثل فِتالات هستند، از عطرهای طبیعی در قالب روغن‌هاي خالص مثل روغن یلانگ یلانگ استفاده کنید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

این روغن ارگانیک رایحه فوق‌العاده‌ خوبی دارد ودر عین‌ حال بـه توازن چربی پوست کمک میکند. یلانگ یلانگ خاصیت تسکین و هموارسازی دارد. کافی اسـت چند قطره ازآن رابه ترکیب روغنی موردنظرتان اضافه کنید. این روغن حاوی چربی‌هاي ضروری برای مراقبت از پوست اسـت و رایحه مطبوع و دلپذیری دارد.

 

خلق خوش و پرهیز از استرس برای داشتن پوستی زیبا و درخشان

 

عوارض پوستی مثل پیری زودرس، آکنه، اگزما، روزاسه «آکنه دوران بزرگسالی» و ویتیلیگو «لک و پیس» با استرس و ناراحتی، مزمن می شوند. خواب کافی، مدیتیشن، تمرین ورشی و ماساژ، راهکارهای مهمی برای رهایی از استرس و تنش درونی هستند. با این راهکارها می توانید بـه‌ طور طبیعی از پوستی سالم و درخشان بهره‌مند شوید. خواب شبانۀ خوب و کافی بـه پوست مجال التیام و جوان‌سازی میدهد.

 

جلبک‌ درمانی برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی و تغییر رنگ ناخواسته پوست

 

محافظت در برابر نور خورشید برای سلامت پوست و برخورداری از زیبایی طبیعی حائز اهمیت اسـت. قرارگرفتن در معرض نور خورشید می تواند بـه برنزه‌ شدن رنگ پوست بیانجامد. بـه خوبی می دانیم کـه نور خورشید آسیب‌هاي زیادی بـه پوست میرساند و پیری زودرس، تغییر رنگ ناخواسته و عوارض مزمن دیگری در پی دارد. اغلب ضدآفتاب‌ها حاوی زینک اکساید هستند.

 

ضدآفتاب‌هاي شیمیایی می توانند زیان‌هایي در پی داشته باشند و اختلال هورمونی ایجاد کنند. می توانید برای تغذیۀ پوست و محافظت در برابر پرتوهای مضر نور خورشید از محصولات حاوی مواد طبیعی مثل کِلُرِلا «جلبک سبز تک‌سلولی، غنی از پروتئین چربی و کربوهیدرات» و رزوِراترول «نوعی آنتی‌اکسیدان پرخاصیت» استفاده کنید.

 

جلبک سبز کلرلا از کلروفیل زیادی برخوردار اسـت و ازبدن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت میکند. رزوراترول نیز حاوی آنتی‌ اکسیدان اسـت و تأثیر قدرتمندی بر محافظت از پوست دارد. ازآن‌ جایی‌کـه بیشتر اختلالات پیری پوست، ریشه در آسیب سلولی دارند، محافظت از پوست در برابر فعالیت رادیکال‌ هاي آزاد، نقش پیشگیرانه قدرتمندی در سلامت پوست ایفا میکند.

 

درخشش طبیعی پوست به کمک ریزمغذی‌ ها و مکمل‌ های طبیعی

 

پوست شـما بـه برخی ریزمغذی‌ها «ویتامین‌ها و موادمعدنی» برای التیام، بازسازی و تسریع گردش خون نیازمند اسـت. زینک، ویتامین آ و ویتامین ث در زمره مهم ترین ریزمغذی‌هایي هستند کـه می توانید در قالب مکمل‌هاي طبیعی از مواد غذایی دریافت کنید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

این مواد ضروری سلامت پوست را تضمین می کنند و ازبدن در برابر آسیب‌هاي احتمالی محافظت میکنند. بـه‌ویژه اگر مبتلا بـه برخی مسائل پوستی مزمن مثل آکنه، اگزما و پیری زودرس پوست هستید، استفاده از این ریزمغذی‌ها و مکمل‌هاي غذایی می‌تواندحائز اهمیت و اثربخش باشد.

 

استفاده از آلوئه ورا برای بهبود قرمزی و التهاب و داشتن پوستی لطیف و سالم

 

اگر پوست تان قرمز و ملتهب اسـت با استفاده از آلوئه ورا بـه سرعت التیام خواهید یافت. التهاب طولانی پوست می تواند باعث تخریب کلاژن شود و اثرات زیان‌ باری داشته باشد. اگر می خواهید پوست صاف و درخشانی داشته باشید میتوانید از این گیاه مراقبتی فوق‌العاده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا خواص ضدمیکروبی ضدالتهابی و شفابخش دارد، بـه اسانی بـه پوست نفوذ میکند و سلول‌ها را تغذیه میکند.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

آلوئه ورا برای تسکین پوستی کـه در معرض آفتاب قرار گرفته و دچار قرمزی و التهاب شده، فوق‌العاده عمل میکند و برای درمان بریدگی‌ها و خراش‌هاي پوستی خفیف، اگزما و آکنه بسیار مؤثر اسـت. البته باید توجه کرد کـه در اکثر فروشگاه‌ها، آلوئه ورایی یافت می شود کـه حاوی مواد نگهدارنده و مشتقات شیمیایی و مصنوعی اسـت. شـما باید آلوئه ورای طبیعی و خالص خریداری کنید.

 

آب‌ رسانی طبیعی و فوق‌ العاده پوست با اسید هیالورونیک

 

وقتی بـه مسافرت می رویم، دچار تنش و استرس روحی می شویم و شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه میکنیم، پوستمان خشک، گرفته و رنگ‌پریده میشود. هرچه بیشتر پا بـه سن میگذاریم، مقاومت پوستمان کمتر میشود و احتمالاً سلامت و طراوتش را از دست میدهد. هیالورونات سدیم «اسید هیالورونیک» ماده‌اي هیدروفیل و بـه شدت آب‌رسان اسـت.

 

این ماده بـه اسانی بـه مولکول‌هاي آب متصل میشود و خواص مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌اي از خود نشان می دهد. اسید هیالورونیک در سراسر بدن یافت می شود، اما بـه‌طور ویژه در پوست متمرکز اسـت و بخاطر قابلیت بالای اتصال بـه مولکول‌هاي آب، در حکم عامل آب‌رسان اسـت و میتواند منافذ و فضاهای خالی را پر کند. این ماده با کلاژن و الاستین همراه میشود، آن‌ها را تغذیه و پرآب میکند.

 

بـه‌این‌ترتیب چین‌و‌چروک و خشکی پوست را کاهش می دهد. اسید هیالورونیک باعث میشود پوستی صاف، نرم و لطیف داشته باشید. این مادۀ ضروری را حتما بخاطر داشته باشید. شـما میتوانید اسید هیالورونیک را در برخی محصولات طبیعیِ مراقبت از پوست و موادی مثل دانۀ کدو، لوبیاقرمز، برنج قهوه‌اي و بادام‌زمینی بیابید و از خواص عالی آن در آب‌رسانی و جوان‌سازی پوست برخوردار شوید.

 

جوان‌سازی و لیفت سریع پوست با آنتی‌  اکسیدان‌های غنی از مواد طبیعی

 

اصلاً نیازی بـه بوتاکسِ نوروتوکسین و روش‌هاي تهاجمی دیگر نیست. می توانید از مواد طبیعی برای لیفت و جوان‌سازی پوست بهره بگیرید. مواد طبیعیِ آنتی‌اکسیدان و آب‌رسان، این قابلیت را دارند کـه با خشکی و چین‌و‌چروک پوست مقابله کنند. بعنوان مثال پولولان یکی از سرم‌هاي ارگانیک برای التیام کیفیت و مراقبت از پوست اسـت کـه بـه‌ طور طبیعی خاصیت لیفت فوری و مؤثر دارد.

 

پولولان، نوعی پلی‌ساکارید نشاسته اسـت کـه از کشت شبه‌ مخمری بنام بیوپلیمر پولولان بـه دست می آید. پولولان از خواص آنتی‌اکسیدانی و لیفت سلول‌هاي پوست برخوردار اسـت کـه بـه التیام کلی بافت و ظاهر پوست می‌انجامد. استفادۀ مداوم و بلندمدتِ پولولان بـه تقویت و انسجام بافت پوست منجر میشود.

 

روشن کردن رنگ پوست با چای سبز به‌ مثابه تونر طبیعی

 

استفاده موضعی از چای سفید و چای سبز بر روی پوست بسیار موثر اسـت، زیرا این مواد طبیعی خواص ضدالتهابی، روشن‌ سازی، تسکین‌ دهی، پاک‌کنندگی و آب‌رسانی دارند. چای ماده طبیعی ایده‌ آلی برای روشن کردن رنگ پوست اسـت.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

میتوانید از هردو یا یکی از این چای‌ها برای تهیه تونر طبیعی استفاده کنید. باید چای رابه مدت 5 دقیقه در آب داغ بخیسانید و سپس اجازه دهید خنک شود و بـه دمای اتاق برسد. بعد آن رابا پد پنبه بـه پوست تمیز بمالید یا روی پوستتان اسپری کنید تا اثر کند.

 

رفع جوش و پاک‌ سازی پوست با روغن درخت چای

 

روغن درخت چای بخاطر خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی‌اش شناخته شده اسـت و طبق تحقیقات انجام‌شده ماده بسیار موثری برای کاهش التهاب پوست و اثر آکنه محسوب میشود. حتما از روغن رقیق استفاده کنید زیرا روغن غلیظ درخت چای در استفاده موضعی می تواند منجر بـه سوختگی و تحریک پوست شود.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

استفاده از این روغن اصلاً دشوار نیست. کافی اسـت یک تا دو قطره از این روغن رابا اپلیکاتور بـه پاک‌کننده، سرم پوست یا مرطوب‌ کننده معمولی‌تان بیفزایید. پوست شـما برای رفع آکنه و التهاب بـه روغن درخت چای با غلظت 5 درصد نیاز دارد. یعنی باید بـه ازای یک قاشق چای‌خوری روغن یا کرم معمولی 5 قطره روغن درخت چای اضافه کنید. می توانید 2 تا 3 بار در روز از این روش عالی برای درمان آکنه استفاده کنید.

 

استفاده از قالب یخ چای بابونه برای شادابی و طراوت پوست و رفع خستگی

 

یک قوری کوچک چای بابونه غلیظ «یک شماره چای بابونه کیسه‌ اي دریک و نیم فنجان آب» دم کنید. بـه چای دم‌کشیده 10 تا 15 دقیقه زمان بدهید تا خنک شود. بعد چای را در قالب یخ ریخته، در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. پس از منجمد شدن قالب یخ مکعبی را در پارچه نخی تمیزی قرار داده روی آکنه، پف و تیرگی زیر چشم آفتاب‌ سوختگی یا محل التهاب قرار دهید. اجازه دهید قدری بماند تا جذب پوست شود.

 

پاک کردن منافذ صورت و طراوت و شادابی پوست با مخلوط عسل زردچوبه و ماست

 

این ماسک مراقبتی از ترکیب عسل «با خواص شفابخش، درخشان‌کننده، ضدالتهابی و ضدمیکروبی»، زردچوبه «با خواص پاک‌ سازی منافذ و کمک بـه توازن چربی پوست» و ماست «با خواص پاک‌ کنندگی در نتیجه افزایش pH و تاثیر اسیدلاکتیک» بـه دست می آید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

برای تهیه این ماسک مفید باید یک قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری عسل خالص و یک قاشق چای‌ خوری زردچوبه را خوب میکس کنید و بـه مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید تا جذب شود. پس ازآن پوستتان رابا آب سرد بشویید و خشک کنید و از سرم و مرطوب‌ کننده معمولی استفاده کنید.

 

ماسک طبیعی برای زیباسازی و مرطوب کردن پوست خشک و خسته

 

جو دو سر خواص آب‌رسانی، ضدالتهابی و شفابخش دارد. آووکادو نیز از ویتامین‌هاي آ و اي برخوردار اسـت و آب‌رسان و مغذی اسـت و بلاخره ماست حاوی مواد مغذی، آنزیم‌ها و بافت فعالی اسـت کـه منجر بـه کاهش التهاب، تنظیم pH و تعدیل میکروب‌هاي پوست می شود. برای تهیه این ماسک مراقبتی باید 1/4 فنجان بلغور جوی خام دو قاشق غذاخوری ماست ترش و 1/4 آووکادو را در کاسه‌اي باهم میکس کنید.

روش های طبیعی برای زیبایی پوست | بهبود و زیباسازی پوست (پاک سازی پوست صورت)

مقدار مناسب از خمیر بـه دست آمده رابه مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست خشک و تمیز صورت قرار دهید. سپس با دستمال گرم و مرطوب، خمیر را از سطح پوست پاک کنید صورتتان رابا آب بشویید و با ملایمت خشک کنید. می توانید یک بار در روز بـه میزان مورد نیاز از این ماسک استفاده کنید تا اثر خارق‌العاده آن رابه چشم ببینید.