پارس ناز پورتال

طراحی باکس دیواری در دکوراسیون داخلی و کاربرد آن

طراحی باکس دیواری در دکوراسیون داخلی و کاربرد آن

توجه به هنر دیوار نقش اساسی در تکمیل زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. فضایی را با مبلمان مجلل، لوستر و آباژور های چشم‌نواز، کف‌پوش زیبا و وسایل شیک تصور کنید که دیوارهای آن عاری از هرگونه دیوارکوب، تابلو، شلف دیواری و… باشند.

 

با همین مکث کوتاه می توانید به اهمیت المان‌ های دیواری در  دکوراسیون داخلی پی ببرید. در چینش های مدرن و اداری باکس‌ های دیواری از مهم‌ ترین و شکیل ‌ترین انتخاب ‌ها برای تکمیل هنر دیوار در دکوراسیون داخلی هستند. باکس‌ های دیواری علاوه ‌بر جنبه دکوراتیو و زیبایی، کاربرد های متنوعی دارند.

 

این باکس ‌ها در انواع طرح ‌ها، مدل ها، اندازه ‌ها و رنگ ‌های مختلفی قابل سفارش و نصب هستند. تنوع بی‌نظیر آن‌ ها نیاز های هر سلیقه ‌ای را برای تکمیل دکوراسیون خانگی فراهم می کند. باکس ‌های دیواری در قسمت ‌های مختلف یک فضا مانند اتاق ‌خواب، اتاق کار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… قابل نصب هستند.

 

و هر جا که باشند علاوه بر ساماندهی و نظم دادن به فضا و نگهداری اشیا، زیبایی خاصی به فضا می بخشند. اگر شما هم تمایل دارید از باکس ها و شلف های دیواری برای نظم دهی و تزیین فضای منزل یا محیط کارتان استفاده کنید، با همراه باشید تا شما را با کاربرد های متنوع باکس ها و شلف های دیواری آشنا کنیم.

طراحی باکس دیواری در دکوراسیون داخلی و کاربرد آن

کاربرد های شلف دیواری

شلف های دیواری گزینه هایی پر طرفدار برای تکمیل دکوراسیون دیوار ها در منزل و فضای کاری هستند. این وسایل با تنوع بالا در طرح، رنگ و متریال قابلیت ست پذیری بالایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی دارند. مهم ترین کاربرد های انواع شلف دیواری به شرح زیر هستند.

 

* نگهداری اشیا

یکی از اصلی ترین کاربرد های شلف دیواری نگهداری اشیا و وسایل است. از این شلف ها می توان در فضای آشپزخانه برای نگهداری وسایل آشپزخانه استفاده کرد، این شلف ها در اتاق کار به عنوان کتابخانه هم کاربرد دارند.

 

امروزه استفاده از شلف دیواری برای نگهداری تلویزیون به جای میز تلویزیون زمینی به ویژه در سبک دکوراسیون مدرن هم مرسوم است. علاوه بر فضای منزل، از شلف های دیوار در محیط های اداری، بوتیک ها و فروشگاه ها هم برای نگهداری اشیا و نظم بخشی به فضا استفاده می شود.

 

* جنبه دکوراتیو

استفاده از یک شلف دیواری زیبا در اتاق نشیمن یا پذیرایی برای نگهداری فانوس، شمع، گلدان و… از گزینه های دکوراتیو پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل است. شلف دیواری چوبی از محبوب ترین گزینه های تزیینی در سبک های چیدمان مدرن، کلاسیک، صنعتی و… است. البته ناگفته نماند که تنوع متریال و مدل های مختلف شلف دیواری امکان ست پذیری آن را با انواع سبک های چیدمان فراهم آورده است.

 

به عنوان مثال در سبک  چیدمان روستیک  می توان از باکس های چوبی با طرح های طبیعی و برش های نا منظم استفاده کرد. استفاده از انواع سبک های مدرن شلف و باکس دیواری با رنگ های مینیمال برای تکمیل سبک چیدمان مدرن یا مینمالیسم هم از محبوب ترین انتخاب هاست.

 

* صرفه جویی در فضا

یکی از مواردی که در سامان دهی و نظم بخشی فضا های کو چک اهمیت بسیاری دارد، صرفه جویی در فضای مفید است. شما می توانید به جای استفاده از کمد های بزرگ، میز های جا گیر و… از باکس دیواری برای نگهداری وسایل استفاده کنید.

 

به طور مثال به جای استفاده از میز تحریر یا میز تلویزیون زمینی می توانید از باکس دیواری برای نگهداری تلویزیون و شلف دیواری با قابلیت باز و بسته شدن به عنوان میز تحریر استفاده کنید. هم چنین در محیط های اداری کوچک که نیاز به بایگانی پوشه ها و مدارک کاری و یمان دهی آن ها وجود دارد، استفاده از باکس دیواری از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از اشغال فضای مفید و بی نظمی است.

 

* پوشش عیوب دیوار

اگر تمایل داشته باشید که فضای قدیمی منزل یا محل کارتان را با تغییرات کوچک به سبک مدرن و جدید نزدیک کنید، شلف دیواری از بهترین گزینه ها برای پوشش دادن برخی از عیوب دیوار است. شما می توانید برای پوشش دادن طاقچه ها، لوله های گاز رو کار یا هر المان دیواری نا هماهنگ دیگر، از شلف دیواری کمک بگیرید. استفاده از شلف های دیواری برای تغییر دکوراسیون کاری آسان و کم هزینه و بسیار مثمر ثمر است.

طراحی باکس دیواری در دکوراسیون داخلی و کاربرد آن

مزایای طراحی باکس داخلی در دکوراسیون داخلی

 

زمانی که یک صنعت در جهان فراگیر می شود یا استفاده از یک ابزار ویژه با استقبال زیادی روبه رو می شود، اولین سوالی که در ذهن افراد شکل می گیرد این است که چرا استفاده از برخی از ابزار به سرعت فراگیر می شود. بدیهی است که مفید و کاربردی بودن از اصلی ترین دلایل ماندگاری و محبوبیت یک ابزار است. برخی از مهم ترین مزایای باکس و شلف دیواری به شرح زیر هستند.

 

* تنوع بالا

انواع مختلف شلف دیواری با قابلیت نصب در شرایط و فضا های مختلف، اندازه ها و طرح های متنوع، رنگ های مختلف، طیف قیمتی متنوع و… امکان استفاده از شلف ها و باکس های دیواری را برای سلیقه های مختلف فراهم آورده است. ست پذیری بی نظیر این وسایل از اصلی ترین دلایل کاربرد گسترده آن ها در دکوراسیون داخلی است.

 

* مقرون به صرفه بودن

کاربرد های متنوع شلف دیواری در کنار جنبه دکوراتیو، نصب راحت و قابلیت طراحی و سفارش آن در طرح ها، مدل های  مختلف آن را به یک گزینه مقرون به صرفه برای تکمیل دکوراسیون تبدیل کرده است. شما می توانید با در نظر گرفتن هر هزینه ای طیف گسترده ای از مدل های شلف و باکس دیواری را برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل یا محل کارتان انتخاب کنید.

 

* جایگزینی آسان

یکی از مزایای شلف های دیواری قابلیت نصب و جایگزینی راحت آن هاست. این بدان معنی است که اگر قصد ایجاد  تغییر اساسی  در دکوراسیون داخلی را داشته باشید شلف ها از انعطاف ترین المان ها در برابر تصمیم شما هستند.

طراحی باکس دیواری در دکوراسیون داخلی و کاربرد آن

سخن پایانی

در این گفتار به برخی از کاربرد ها و مزایای طراحی شلف دیواری در دکوراسیون داخلی اشاره شد. شلف ها و انواع باکس و میز تلویزیون های دیواری  المان هایی کاربردی، ست پذیر و بسیار مقرون به صرفه برای ایجاد تنوع در دکوراسیون هستند.

 

این وسایل می توانند با سلیقه شخصی افراد در مدل ها و رنگ های متنوع طراحی شوند و در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی از جمله آشپزخانه، اتاق نشیمن، پذیرایی، سرویس بهداشتی و… مورد استفاده قرار بگیرند.