پارس ناز پورتال

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، شباهت ها و تفاوت ها

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، شباهت ها و تفاوت ها

بسیاری از افراد به دنبال آگاهی از شباهت ها و تفاوت های بین مراحل طراحی سایت در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکت های تولیدی و خدماتی یا سایر شرکت های خصوصی و دولتی هستند.

 

اغلب سایت هایی که برای استفاده توسط شرکت ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ، طراحی و راه اندازی می شوند دارای شباهت هایی هستند. برای مثال می توان به استفاده از زیرساخت های نرم افزاری مشابه (مانند وردپرس یا زبان های برنامه نویسی) برای توسعه همه آن ها اشاره کرد.

 

با این وجود تفاوت های موجود بین محتوا و قالب هر یک از این وبسایت ها بسیار زیاد است. این تفاوت ها در جای خود مهم هستند. به همین دلیل باید سایت های فروشگاهی یا شرکتی را با توجه به حوزه فعالیت شرکت یا فروشگاه خود طراحی کنید.

 

شرکت طراحی سایت نبض نت یکی از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات طراحی سایت است که در صورت نیاز صاحبان صنایع، فروشگاه ها و شرکت های تولیدی و خدماتی یا کلیه سازمان ها و موسسات می تواند ضمن ارائه مشاوره های لازم امکان راه اندازی یک وبسایت جدید را برای آن ها داشته باشد.

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، شباهت ها و تفاوت ها

شباهت روش های طراحی سایت

 

بسیاری از سایت های فروشگاهی و شرکتی ممکن است با استفاده از زیرساخت های مشهوری مانند وردپرس طراحی و راه اندازی شده باشند. یا این که با استفاده از روش های کدنویسی مانند asp و سایر زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت توسعه یافته باشند. این ویژگی یکی از مهم ترین شباهت های موجود بین روش های طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی است.

 

تفاوت های طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

 

اگر چه همه سایت های اینترنتی (که ممکن است برای عرضه محصولات آنلاین مورد استفاده قرار گیرند)، یا برای ارائه خدمات و معرفی شرکت های راه اندازی شده باشند، دارای زیرساخت نرم افزاری یکسان هستند، اما تفاوت های مهمی دارند که باید از ابتدای طراحی سایت به آن ها توجه شود.در ادامه مهم ترین تفاوتی های بین سایت های فروشگاهی یا شرکتی مورد اشاره قرار گرفته اند:

 

1. تفاوت در محتوای سایت

به طور حتم می دانید که محتوای متنی یا تصویری موجود در هر یک از سایت های فروشگاهی و شرکتی بسیار متفاوت است.برای همین یکی از مهم ترین تفاوت هایی که انواع وبسایت شرکتی و فروشگاهی با هم دارند در تفاوت محتوایی است که در هر یک از این سایت ها قرار گرفته است.

 

–  تفاوت سایت های فروشگاهی

برخی از سایت های فروشگاهی برای عرضه محصولات غذایی یا مصرفی راه اندازی شده اند، اما برخی دیگر از سایت های فروشگاهی برای عرضه لوازم خانگی یا محصولات الکترونیکی هستند. برای همین محتوا و تصاویر هر یک از این سایت ها به طور حتم با دیگری تفاوت دارد.

 

2. تفاوت سایت های شرکتی

سایت های شرکتی نیز با توجه به حوزه فعالیت شرکت خود محتوای کاملا متفاوتی دارند. برای مثال برخی از شرکت ها به ارائه خدمات مالی، بازرگانی و یا مهندسی می پردازند و برخی دیگر متعلق به شرکت های تولیدی هستند.برای همین از دید کاربر مهم ترین تفاوتی که همه سایت ها در نگاه اول دارند، محتوای درج شده در آن است.

 

– تفاوت در تعداد صفحات سایت

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت هایی که بین انواع سایت های فروشگاهی یا شرکتی وجود دارد در گستردگی سایت است. برخی از سایت ها محدود به چند صفحه اصلی و چند صفحه فرعی هستند.این در حالی است که برخی از سایت ها ممکن است صدها و حتی هزاران صفحه برای عرضه محصولات خود یا انتشار مقالات مختلف داشته باشند.

 

سایر تفاوت های سایت های فروشگاهی و شرکتی

 

سایت های مختلف در فضای مجازی ممکن است که تفاوت های بسیار زیاد دیگر هم داشته باشند. برای مثال برخی از سایت ها دارای سرعت بارگذاری بسیار بیشتری هستند. این در حالی است که برخی از سایت ها فاقد سرعت مطلوب می باشند.

 

علاوه بر این ریسپانسیو بودن سایت یا جذابیت تصاویر یا یونیک بودن محتوای آن نیز فاکتورهای مهمی هستند که باعث تفاوت سایت های مختلف از نظر اعتبار شده و در تغییر رتبه آن ها در اینترنت تاثیرگذار خواهند بود.

 

برای همین اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی  یا شرکتی را داشته باشید بهتر است در مورد دلایل تقاوت سرعت سایت ها یا تعداد صفحات و محتوایی که قصد انتشار آن ها را دارید تصمیم گیری لازم را کرده باشید.

 

آیا باید با به طور تخصصی با طراحی سایت آشنا شوم؟

 

یک متخصص طراحی سایت یا تیم های ارائه دهنده این خدمات باید به طور کامل با کلیه مباحث تخصصی مربوط به طراحی سایت آشنا باشند. اما به عنوان یک کارفرما یا شهروند عادی نیازی به آشنایی کامل با این مباحث نیست.

 

برای همین به طور کلی می توان گفت که لازم نیست به عنوان یک شرکت یا فروشگاه متقاضی طراحی و راه اندازی سایت با این تفاوت ها و شباهت ها به طور کامل آشنا شوید.اما به طور حتم باید آشنایی اولیه با نحوه، مراحل و مدت زمان مورد نیاز برای طراحی سایت و اهمیت سئو یا تولید محتوای یونیک داشته باشید.

 

آشنایی با این مباحث می تواند به کارفرما کمک کند تا بهتر در جریان روند طراحی سایت و بهبود رتبه آن در فضای مجازی قرار گیرد.

 

توصیه آخر

 

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، شباهت ها و تفاوت ها

با توجه به مطالبی که در مورد شباهت ها و تفاوت های روش های طراحی سایت های فروشگاهی و شرکتی ذکر شد، توصیه می کنیم سعی کنید آشنایی اولیه با مباحث طراحی سایت و نحوه راه اندازی و توسعه آن کسب کنید.

 

این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین شرکت های طراحی سایت را در تهران یا شهرستان ها برای دریافت خدمات مورد نیاز خود پیدا کنید.

 

شرکت طراحی سایت نبض نت یکی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات است که می تواند در صورت نیاز مدیران شرکت ها و واحدهای فروشگاهی اطلاعات بیشتری در مورد نحوه طراحی سایت و توسعه آن در اختیار شما قرار دهد.

 

برای همین در صورت نیاز به آگاهی از این مباحث و طراحی سایت می توانید با کارشناسان شرکت تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند.