پارس ناز پورتال

طرز تهیه اسموتی خنک و خوشمزه برای تابستانی

طرز تهیه اسموتی خنک و خوشمزه برای تابستانی

اسموتی از نوشیدنی هایی است که گرمای تابستان را به سرمای زمستان در وجودتان تبدیل می کند. این نوشیدنی که از ترکیب میوه و  سبزیجات به همراه یخ و شیرین کننده های طبیعی تشکیل می شود، در کنار یک آب میوه طبیعی مانند آب هندوانه خانگی می تواند بسیار دلچسب باشد. در این مقاله قصد داریم برای شما آموزش تهیه چند اسموتی خوشمزه و خنک را بیان کنیم.

 

طرز تهیه اسموتی هندوانه گوارا

 

طرز تهیه اسموتی خنک و خوشمزه برای تابستانی

برای تهیه اسموتی هندوانه مواد اولیه زیر نیاز خواهد بود. توصیه می کنیم این مواد اولیه را از سرویس های مطمئن و انلاین مانند اسنپ اکسپرس تهیه کنید تا بتوانید در کنار کیفیت بالا، در سریعترین زمان ممکن این نوشیدنی گوارا را آماده نمایید.

 

* دو فنجان هندوانه

* 2 فنجان توت فرنگی

* 1قاشق غذاخوری شکر

* چهار قطعه یخ

* یک قاشق غذاخوری آب لیمو

* چند برگ نعنا

 

مراحل تهیه اسموتی هندوانه توت فرنگی

1- ابتدا نعنا را بشورید و به خوبی آن را خرد نمایید.

 

2- هندوانه ها را خرد کرده و دانه های آن را جدا کنید. سپس توت فرنگی را با قطعات کوچک تقسیم کنید.

 

3- حال هندوانه و توت فرنگی را در غذاساز بریزید و خوبی یک پوره یکدست از این میوه ها ایجاد کنید.

 

4- یخ را نیز مجددا داخل دستگاه بریزید تا با میوه ها ترکیب شود.

 

5- نعنا، شکر و آب لیمو را داخل دستگاه ریخته و مجددا مواد را مخلوط کنید.

 

6- این اسموتی خنک و گوارا را می توانید در لیوان های بزرگ سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه اسموتی خنک موز

 

طرز تهیه اسموتی خنک و خوشمزه برای تابستانی

برای تهیه اسموتی موز مواد زیر را نیاز دارید:

 

* 1 عدد موز

* 1 فنجان ماست پرچرب

* نصف فنجان شیر نارگیل

* 2 قاشق غذا خوری عسل

 

مراحل تهیه اسموتی موز

به دو روش می توانید این اسموتی را در منزل تهیه کنید. در روش اول باید تمامی مواد را در یک مخلوط کنید بریزید و به مدت 3 دقیقه یک ترکیب یکدست را ایجاد کنید تا اسموتی شما اماده شود.

 

در طرز تهیه اسموتی موز به روش دیگر باید موزه ها را خرد کنید و سپس با یک چنگال آن ها را له نمایید. شیر و ماست را با موز مخلوط کنید و با همزن دستی چند دقیقه به خوبی ترکیب خود را هم بزنید. در مرحله بعد عسل را به آن اضافه نمایید و مجدد مواد را هم بزنید. در این حالت نیز اسموتی خوشمزه و خانگی شما آماده می شود.

 

طرز تهیه اسموتی انبه کیوی

 

طرز تهیه اسموتی خنک و خوشمزه برای تابستانی

برای تهیه این اسموتی خوشمزه باید نصف پیمانه انبه یخ زده را به همراه نصف پیمانه ماست شیرین و کم چرب و یک چهارم پیمانه عسل را ترکیب کنید. همچنین در این اسموتی نصف قاشق غذاخوری لیمو ترش و سه عدد کیوی رسیده وجود دارد.

 

جهت اماده سازی باید ابتدا انبه های یخ زده را با نصف پیمانه ماست و عسل داخل مخلوط کن بریزید تا یک پوره یکدست ایجاد شود. سپس مایع را در لیوان های مجزا ریخته و مجدد در مخلوط کن ماست، لیموترش و عسل را به همراه کیوی ها میکس نمایید. مایع دوم را نیروی مایع اول در لیوان ها بریزید تا این اسموتی خوش طعم و جذاب آماده شود.

 

سخن پایانی

به طور کلی آماده سازی یک اسموتی خانگی و خنک کار سختی نیست و راز خوش طعم شدن آن این است که میوه هایی که می خواهید در اسموتی استفاده کنید، به صورت یخ زده مصرف شده باشد. همچنین استفاده از یخ رنده شده می تواند اسموتی شما را خاص تر و جذاب تر کند. در  پایان شما بگویید خوشمزه ترین اسموتی که تاکنون خورده اید  چه بوده است؟