پارس ناز پورتال

طرز تهیه غذای رژیمی برنج گل کلم خوشمزه

طرز تهیه غذای رژیمی برنج گل کلم خوشمزه

طرز تهیه غذای رژیمی برنج گل کلم خوشمزه 

غذای رژیمی لذیذ با اسم برنج گل کلم که می‌توانید به عنوان یک شام سبک آن را میل نمایید و نگران افزایش وزنتان نیز نباشید. برنج یکی از اصلی ترین غذایی هاي ما ایرانیاست که تقریباً هر روز سر سفره هایمان هست اما گاهی ممکن هست رژیم لاغری داشته باشیم و به همین علت تصمیم گرفته باشیم برنج را حذف کنیم

 

برای چنین مواقعی یک فرمان ویژه برایتان دارم و آن هم برنج گل کلم هست که باعث می‌شود جای خالی برنج را کمتر حس کنید اضافه بر این، این جایگزین برای برنج هم کم کالری تر هست و هم خیلی خوب.

 

مواد لازم برای تهیه برنج گل کلم :
گل کلم خام ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه اي ۱/۴ از یک شماره
ریحان ۱ مشت
سینه مرغ ۱ شماره
پیاز داغ ۱ قاشق غذاخوری
لیموترش ۱ شماره
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

 

مراحل تهیه برنج گل کلم :
برای تهیه برنج گل کلم ابتدا باید مرغمان را بپزیم. ابتدا مرغ را به قطعات کوچکی خرد میکنیم. در صورتی که مرغ کمی یخ زده باشد خیلی آسان به هر شکل و اندازه اي که بخواهیم خرد می‌شود.

 

اکنون مرغ، پیاز داغ، فلفل، نمک، پودر پاپریکا و زردچوبه را داخل یک ماهیتابه می ریزیم.اکنون مرغ را با حرارت ملایم کمی تفت میدهیم تا تغییر رنگ بدهد.بعد آبلیمو را به آن اضافه کرده و در ماهیتابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا مرغ بپزد اگر تکه هاي مرغ کوچک باشند و حرارت هم ملایم باشد مرغ با آبی که خودش می اندازد می پزد و در نهایت هم خیلی نرم و خوش مزه میشود.

 

وقتی مرغ حاضر شد نوبت تهیه برنچ گل کلمه گل کلم را کمی خرد کرده و سپس می شوییم وقتی آب آن به اتمام رسید داخل غذا ساز می ریزیم و چند پالس می‌زنیم تا کاملا پودر و شبیه برنج شود.

 

همین طوری که می‌بینید گل کلم کاملا پودر شده هست. در واقع برنج گل کلم ما همین اکنون حاضر هست و می‌توانیم همینطور سرد با هر ادویه یا سبزیجاتی که دوست داریم آن را سرو کنیم اما اگر دوست دارید برنجتان گرم باشد مراحل را ادامه بدهید.

 

من چون دوست دارم برنج گل کلمم گرم باشد مرغ ها را از ماهیتابه دراوردم و برنج گل کلم را همراه فلفل دلمه اي خرد شده و کمی نمک داخل همان ماهیتابه ریختم و فقط در حد یکی دو دقیقه تفتشان دادم تا گل کلم گرم شود ولی نپزد.

 

در پایان هم ریحان خرد شده را روی آن ریختم و مخلوطشان کردم.
به همین راحتی برنج گل کلم ما حاضر هست و می‌توانیم آن را با مرغ سرو کنیم.

 

کالری موجود در برنج گل کلم
۵۰۰ گرم گل کلم ۱۲۵ کالری
فلفل دلمه اي و ریحون نهایتا ۲۰ کالری
۱ قاشق غذاخوری پیاز داغ به علاوه روغن آن ۱۲۰ کالری
۱ شماره سینه مرغ تقریباً ۲۰۰ گرم ۴۰۰ کالری

 

مجموعا ۶۶۵ کالری …. این مقدار برنج گل کلم برای دو نفر کافی هست پس کالری برای هر نفر تقریباً ۳۳۰ هست.