پارس ناز پورتال

طرز تهیه کیک براونی برای عصرانه عالی

طرز تهیه کیک براونی برای عصرانه عالی

طرز تهیه کیک براونی برای عصرانه عالی 

آموزش درست کردن کیک براونی برای خوردن یک عصرانه عالی را به شما آموزش می دهیم که می توانید با چای میل نمایید و لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه بلک فارست براونی را به شما آموزش می دهیم. همانطور که از اسمش پیداست، کیکی کاکائویی و به رنگ تیره خواهیم داشت. این براونی خوشمزه و باکلاس را درست کنید و با چای یا قهوه، از بعد از ظهر سرد زمستانی لذت ببرید.

 

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه
مدت زمان پخت: 20 دقیقه
میزان سرو: 4 تا 6 نفر

 

مواد لازم:
پودر کاکائو: 50 گرم
آرد: 130 گرم
کره یا مارگارین: 100 گرم
شکر: 200 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
گردو (خردشده): 40 گرم
کمپوت گیلاس: یک قوطی
نمک: کمی (یک پنسه)

 

مواد لازم:
پنیر ماسکارپونه: 125گرم
پودر قند: 50 گرم
شکلات شیری: 80 گرم

طرز تهیه کیک براونی برای عصرانه عالیطرز تهیه:
1. کره و شکر را در کاسه ای با دور کند همزن برقی حدود 2 دقیقه بزنید. در حدی که فط مخلوط شوند و از هم زدن بیش از اندازه اجتناب کنید. پودر کاکائو را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن، به هم زدن ادامه دهید.

 

2. در آخر، آرد، نمک و گردو خرد شده را اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید. کمپوت گیلاس را داخل آبکش ریخته و هسته آن را بگیرید. سپس داخل براونی ریخته و مخلوط کنید.

 

3. مواد را داخل قالب مربع 23 سانتیمتری ای که کاغذ انداخته اید ریخته و در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت حدود 20 دقیقه قرار دهید.

 

4. پس از پخت و خنک شدن، از قالب خارج کرده و با کاتر گرد حدود 4 سانتیمتری برش زده و کرم آماده را با ماسوره M1 داخل لایه های براونی ریخته و روی آن را با گیلاس و شکلات تزیین کنید.

 

طرز تهیه کرم:

پنیر ماسکارپونه و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست و کمی سبک شود. سپس شکلات شیری را روی بخار آب یا داخل ماکروویو ذوب کرده و پس از خنک شدن به پنیر زده شده اضافه کرده و مخلوط کنید تا کرم یکنواختی حاصل شود.

 

نکات مهم در پخت براونی:

1- در پخت براونیز، توصیه می شود از شکر دانه ریز استفاده کنید تا سریعا در مخلوط حل شود.

 

2- در دستوراتی که شامل کره و شکلات می باشند، بهتر است مخلوط این دو را با هم ذوب کنید و توجه کنید که این مرحله فقط در حد ذوب شدن گرما داده شود و از حرارت دادن بیش از اندازه و جوشاندن مخلوط جدا خودداری کنید.

 

3- در صورتی که از روش بن ماری (بخار آب) برای ذوب کردن شکلات استفاده می کنید، مراقب باشد که قطرات آب داخل مخلوط شکلات وارد نشود.

 

4- در کلیه مراحل، از هم زدن بیش از اندازه اجتناب کنید زیرا باعث ایجاد بافت کیکی در براونیز می شود.

 

5- در کلیه مراحل تهیه براونیز، از دور کند همزن استفاده نمایید تا بافت مناسبی بدست آید.

 

6- قالب مورد استفاده، حتما باید به گونه ای انتخاب شود که پس از پخت، براونیز ارتفاع مناسبی داشته باشد.

 

7- قالب را پیش از استفاده به خوبی چرب و آردپاشی نمایید و یا از کاغذ روغنی استفاده کنید و توجه داشته باشید که کاغذ روغنی، دیواره های قالب را نیز بپوشاند.

 

8- براونیز، پس از پخت نیز بافت نرم و کمی خیس داشته و حتی ممکن است به چوب تست پخت نیز بچسبد. این امر در براونیز عادی بوده و از پخت بیش از اندازه آن، خودداری نمایید.

 

9- ترک خوردن رویه براونیز، می توانید در اثر دمای بالای فر و یا کاراملی شدن شکر ریه که در اثر خوب حل نشدن آن بوجود می آ ید، باشد.

 

10- برای نگهداری براونیز، بجز مواردی که در دستور آن اشاره شده است، از ظرف دردار استفاده شود و در دمای محیط نگهداری کنید و یا برای نگهداری در مدت بیشتر، آن را فریز نمایید.