پارس ناز پورتال

در طول هفته باید چقدر گوشت مصرف کنیم؟

مجموعه : رژیم و تغذیه
در طول هفته باید چقدر گوشت مصرف کنیم؟

در طول هفته باید چقدر گوشت مصرف کنیم؟ 

پزشکان وتخصصین تغذیه همه وقت} بر بهرهگیری کمتر از گوشت قرمز تاکید دارند. اما باید بدانیم کـه بدن مـا حداقل بـه چـه میزان گوشت قرمز احتیاج دارد. مصرف گوشت هر انسان در هفته چقدر باید باشد؟ این سوالی هست کـه تمام انسان هـای کره زمین فارغ از این کـه در کدام قاره زندگی کنند دارند. میزان مصرف گوشت در کشور هـای گوناگون جهان با یک دیگر متفاوت هست.

 

مصرف گوشت در اروپا و کشور آمریکا در حال کاهش هست، اما در آسیا آشکارا افزایش یافته هست. بـه عقیده کارشناسان، مصرف سرانه گوشت بسیار بالاست.یکی از بزرگترین پژوهش‌ها در جهان کـه در آن بیش از نیم میلیون نفر از ۱۰ کشور اروپایی شرکت دارند از ۱۸ سال پیش تا کنون در حال بررسی رابطه میان تغذیه و مریضی‌هـای قلبی و دستگاه گردش خون، سرطان و دیابت «مرض قند» هست.

 

از نتایجی کـه تا کنون در جریان این پژوهش بـه دست آمده این بوده کـه افزایش مصرف گوشت باعث بالا رفتن احتمال مرگ زودرس می‌شود. و برعکس، کاهش مصرف گوشت می تواند بر طول عمر بیفزاید.

 

 بـه گزارش پارس ناز پژوهشگران همینطور دریافته‌اند کـه نه گیاهخواران، بلکه کسانی کـه کمی گوشت می‌خورند طولانی‌ترین مدت عمر را دارند. برای پژوهشگران این یافته عجیب نیست، چون گوشت دارای شماری از مواد هست کـه برای سلامتی خوب میباشند. بدن انسان از این مواد حیوانی بهتر از گیاهان بهره ‌می‌برد.

 

“انجمن تغذیه کشور کشور آلمان” و “صندوق جهانی تحقیقات سرطان” پیشنهاد میکنند کـه مصرف گوشت یک نفر در هفته حدود ۵۰۰ گرم باشد.گوشتی کـه برای مشابه در فرآیند ساخت سوسیس و کالباس تغییر یافته و از جمله با ترکیبی از نمک غذایی، پتاسیم نیتریت و سدیم نیتریت کنسرو شده ناسالم دانسته می‌شود.