پارس ناز پورتال

عادت های روزانه به ظاهر خوب که مضر هستند

عادت های روزانه به ظاهر خوب که مضر هستند

عادت های روزانه به ظاهر خوب که مضر هستند 

به شما 7 عادت روزانه متعارف را معرفی می‌کنیم که شاید به ظاهر لذت بحش و مفید به نظر برسند اما برای سلامت زیان آور میباشند. اینکه فکر میکنید چیزی مفید هست به معنی مفید بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذا هاي مورد علاقه ما بعنوان مشابه دقت کنید. مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک هاي شکلاتی و کوکی ها؛

 

تمام این خوراکی ها خوشمزه میباشند اما برای سلامتی ضرر دارند. تعداد زیادی از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن هست به طور موقت رضایت بخش باشند اما در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

 

به تعویق انداختن ساعت بیداری
ممکن هست ۱۰ دقیقه خواب اکثر بی نظیر به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی اکثر می‌شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه میشود.

 

اعتیاد به تماشای تلویزیون
تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی اخیر هست. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه تان بی نظیر به نظر میرسد زیرا از قسمت هاي پشت سر هم آن لذت میبرید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز میشود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی ها میشود و سالم ماندن سخت می‌شود.

 

رژیم خوراکی سنگین یا آب درمانی
کاهش وزن اتفاق بی نظیر خوبی هست. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده هست؟ اگر از رژیم خوراکی سنگین بهره گیری کرده باشید اکثر به بدن خود آسیب وارد میکنید. رژیم خوراکی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می‌شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون میشود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن نمی‌گذارد.

 

یک صبحانه چرب
اگر میخواهید روز پس از مصرف الکل بهبود بیابید این روش مناسب نیست. چربی مقداری از الکل را دفع می‌کند اما باعث افزایش حالت تهوع میشود. همین طور باعث افزایش کالری و افزایش وزن می‌شود. کالری ناشی از الکل نیز به این کالری افزوده می‌شود و سوختن چربی ها و کاهش وزن غیر ممکن می‌شود.

 

بهره گیری از گوش پاک کن
گوش پاک کن ها برای بهره گیری مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می‌دهد بلکه باکتریها و جرم هاي بیشتری وارد گوش میکند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با بهره گیری از گوش پاک کن میباشند.

 

خواب هرروز
خواب هرروز به شما کمک کند از تعداد زیادی از بی خوابی هاي شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می‌آید. شما بدن را آموزش میدهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب هرروز این نظم را به هم میزند. بهتر هست ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما اثبات باشد تا بدن به برنامه اي منظم عادت کند.

 

مسواک زدن دندانها:
خمیر دندان میتواند لایه هاي جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند. با دندانهایتان مهربان باشید.