پارس ناز پورتال

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان 

برخی از اختلالات روانی میباشند که نادر می باشند اما افراد مبتلا به آن رفتارهایی کاملا عجیب و وحشتناک از خود بروز میدهند. همه ي ما درباره مشهورترین اختلالات روانی ازجمله اسکیزوفرنی, اختلال وسواس فکری_ عملی و نمونه انها چیزهایی شنیده‌ایم. با این وجود, لیستی از عجیب ترین اختلالات روانی وجود دارد که اکثر افراد درباره انها چیزی نمی دانند.

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

۱۰. سندروم لاندوکلفنر

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

سندروم لاندوکلفنر نوعی اختلال عجیب‌وغریب هست. بطور معمول کودکان 5 تا 7 سال از این نوع اختلال رنج می برند. این کودکان اغلب توانایی خود در بیان و درک درست زبان را از دست میدهند. برخی افراد مبتلا به این سندروم از تشنج نیز رنج می‌برند و خاطر بروز این سندروم هنوز برای دانشمندان شناخته نشده هست.

 

این حقیقت که کودکان معمولاً مهارتهای زبانی خود را بخوبی رشد داده و آن را ارتقا میبخشند و حتی انها را بندرت و به سختی از دست میدهند موجب سخت تر شدن شناخت خاطر بروز این سندروم شده هست. برخی جلسات گفتاردرمانی می تواند در مدیریت این شرایط کارساز باشد اما درمان آن نسبتا سخت خواهد بود.

 

۹. آبولومانیا

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

آبولومانیا اختلالی شناخته شده نیست. این اختلال اساسا بطور نادر و نادر در نقطه شروع دودلی و ناامیدیهای فلج‌کننده بروز پیدا می کند.افراد مبتلا به آبولومانیا در تمامی فعالیتهای فیزیکی و ذهنی خود نرمال و عادی میباشند. انها هرزمان که با انتخابهایی مشخص و مهم روبه‌رو می شوند گرفتار مشکلاتی جدی شده تاجایی که برای مجدد به‌دست آوردن عملکرد نرمال خود با بحران رو به‌ رو می‌شوند.

 

برخی از افراد مبتلا به آبولومانیا در زندگی روزمره خود با مشکلاتی غیر قابل یقین روبه‌رو شده و انجام کارهای ساده برای انها غیرممکن می‌شود بطوریکه حتی تردید و دودلی در گزینه برای این که باید به پیاده روی بروند یا خیر می تواند عملکرد انها را فلج کند. طبق گفته‌هاي شمار زیادی از بیمارانی که از این اختلال رنج می برند,

 

انها علی رغم اطلاع از سلامت جسمانی خود در انجام کارهای مورد علاقه خودشان ناتوان میباشند و باین ترتیب آن گونه به نظر می رسد که ناتوانی در انجام خواسته‌ها و آرزوهایشان انها را گرفتار کرده هست.

 

۸. سندروم ماری هارت

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

اگر شما همۀ وقت} دنبال چیزهایی عجیب‌وغریب بوده‌اید پس احتمالا شما هم در آستانه ابتلا به این اختلال قرار دارید. مواردی گزارش شده هست که افراد با شنیدن صدای ماری هارت– یک شخصیت تلویزیونی_ دچار تشنج شده‌اند.

 

پزشکی که به مطالعه یکی از این ادعاها پرداخته بود می‌گوید: زن با شنیدن صدای بانو هارت به تشنج افتاد. وی همین طور می گوید که زن سرش را در بین دستهایش گرفته و کاملا مضطرب و آشفته به نظر می‌رسید. با این وجود, باید دقت داشته باشیم که این سندروم عجیب‌وغریب تنها افرادی را تحت تاثیر قرار می دهد که پیش از این به هر علتی تشنج را تجربه کرده‌اند.

 

۷. اختلال پریشانی ناشی از کافئین

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

کافئین می تواند اضطرابی جدی را به همراه داشته باشد و مصرف کافئین در اوقات گوناگون در بخشهای گوناگون جهان نسبتا بالا هست. این نشان می دهد که شمار زیادی از مردم جهان درحال‌آماده از چنین اختلالی رنج می‌برند.

 

محققان سالها پیش تصدیق کرده‌اند که کافئین احتمال ایجاد پریشانی را افزایش می‌دهد. آن ها هم‌چنین این حقیقت را کشف کرده‌اند که کسانی که از اختلال اضطرابی منظم و مادام العمر در رنج و عذاب میباشند اکثر در معرض تاثیرات روانی کافئین قرار می‌گیرند. بنابراین اگر شما هم مستعد ابتلا به حملات اضطرابی هستید باید بدانید که مصرف کافئین خطر این مریضی را در شما افزایش می‌دهد.

 

۶. خود گاو پنداری

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

خودگاوپنداری نوعی اختلال هذیانی عجیب‌وغریب هست که در آن فرد خودش را یک گاو می داند. برخی افراد تصور می کنند که این اختلال معمولاً بصورت یک خواب شروع می شود و تا جایی ادامه پیدا می‌کند که در ذهن بیدار شده از خواب هم نفوذ می‌کند و درنهایت یک توهم کامل خواهد شد. درصورتی که فرد مورد نظر قابل پیش‌بینی باشد این امکان نیز وجود دارد که چنین شرایطی در نتیجه هیپنوتیزم به‌وجود بیاید.

 

در کتاب دانیال آمده هست که نبوکدنَصَر– سلطان امپراتوری بابل نو– از این مریضی رنج می‌برد و گفته می شود که وی از مردم فرار می‌کرد و مانند گاوهای وحشی علف می‌خورد.

 

۵. خودخواری

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

خودخواری یا اتوفاژی اختلالی هست که در آن مریض خودش یا بخشی از اعضای بدنش را گاز زده و با حرص و ولع تمام آن را می‌خورد. این اختلال در راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌هاي روانی «DSM_IV» رسمیت ندارد اما بطور کلی در گروه اختلالات بازرسی تکانه قرار می گیرد.

 

این اختلال در مردی با جویدن ناخنهایش شروع شد اما در نهایت بجایی رسید که او انگشتان خود را بشدت زخمی کرده و انها را خورده و ناقص کرده بود. شدت و ضعف این اختلال هم مانند اکثر اختلالها متغیر هست و در مواردی هم می‌تواند زندگی انسان را تهدید کند.

 

۴. سندروم دست اجنبی

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

در لیست عجیب ترین اختلالات روانی سندروم دست اجنبی اگرچه بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد اما تصور کردن آن هم سخت هست و فرد مبتلا به آن به شدت ناامید و مستاصل خواهد شد. اساسا این اختلال زمانی رخ می دهد که بنظر می رسد دست ذهنی جداگانه برای خودش دارد بطوریکه حرکت می‌کند, هرچیزی را بلند می‌کند و درصورتیکه توسط فرد دیگری لمس شود هم به آن جواب می‌دهد. با اینحال تمامی این کارها بدون بازرسی فردی که دست به او تعلق دارد انجام می شود.

 

همان طور که پیش‌بینی می‌کنید این سندروم کابوس گونه می تواند به اغتشاش و اختلال عظیمی در فرد منجر شود بطوریکه فرد ماهیتی مستقل و جداگانه را برای دست یاغی خود متصور می‌شود.

 

۳. تایجین کیوفوشو «Taijin Kyofusho»

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

پدیده Taijin Kyofusho بطور گسترده در ژاپن و مخصوصا در بین کسانی که برطبق رسوم و انتظارات اجتماعی فرهنگ ژاپنی پرورش یافته‌اند دیده می شود. یکی از ویژگیهای اصلی این اختلال عبارت هست از ترسی فلج‌کننده از تعاملات اجتماعی و اطلاع روشن و شفافی از این که همه ي چیز اشتباه رخ خواهد داد_

 

مثلاً بوی بد بدن یا انجام کاری که بگونه‌اي موجب اذیت دیگری خواهد شد. شدت یافتن این اختلال در کشور ژاپن مسئله شگفت‌انگیزی نیست زیرا فرهنگ ژاپنی به اهمیت دادن بر حفظ ظاهر و آداب رفت و آمد در موقعیتهای اجتماعی شهرت دارد.

 

۲. اروتومانیا

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

در لیست عجیب ترین اختلالات روانی اروتومانیا یا خودمعشوق پنداری نوعی اختلال عجیب‌وغریب هست. افراد مبتلا به این مریضی در این توهم به سر می‌برند که فردی دیگر به آن ها علاقمند هست. آن چه که این اختلال را عجیب‌وغریب می‌کند آن هست که فردی که مریض در توهم عشقی با او به سر می برد از موقعیت اجتماعی بسیار بالاتری نسبت به او برخوردار هست و اغلب یک چهره مشهور و شناخته شده یا احتمالاً یک بازیگر مشهور هست.

 

حتی اگر عاشق فرضی مستقیما هر نوع احساساتی نسبت به مریض را انکار کند اما شکستن این توهم و غلبه بر آن کار سختی هست. بدبختانه اطلاعات زیادی در ارتباط با این اختلال و بویژه شیوه‌هاي درمانی آن وجود ندارد.

 

۱.سندروم دیس اتونومی خانوادگی

عجیب ترین اختلالات روانی ترسناک در جهان

در لیست عجیب ترین اختلالات روانی سندروم دیس اتونومی خانوادگی اختلالی هست که وراثت و ژنتیک خانوادگی موجب انتقال آن می‌شود. بااین وجود, برای ظهور و بروز علائم این اختلال, ژن مربوطه باید از هر دو والد_ پدر و مادر_ منتقل شود.

 

اساسا این سندروم سیستم عصبی خودگردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه این اختلال علائم بشدت نامطلوبی دارد « ازجمله تهوع مداوم, دشوار در بلع» اما ویژگیهای قابل تامل و جالبی هم درخود دارد که مهم‌ترین آن ها این حقیقت هست که شمار زیادی از افراد مبتلا به این اختلال هیچ حساسیتی دربرابر درد نشان نمی‌دهند.

 

اگرچه تئوری یک زندگی بدون درد می تواند خوشگل باشد اما در عمل چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. درد در واقع دوست شما هست. درد سیگنالها را به مغز شما میفرستد تا به این ترتیب به شما اخطار دهد که چیزی نیازمند رسیدگی و تعمیر هست. بنابراین زندگی بدون درد لزوما تجربه خوشایندی نخواهد بود.