پارس ناز پورتال

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید 

برخی از شبکه های اجتماعی میباشند که شرایط خاص و عجیب برای عضویت دارند یا محیط داخلی آنها بسیار عجیب‌وغریب هست. شبکه‌هاي اجتماعی عجیب و متفاوت در جهان کم نیستند و حتی ممکن هست هر روزه شبکه‌اي که جامعه هدف مشخصی دارد, متولد شود! در این گزارش با برخی از این ایده‌ها آشنا میشوید.

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

با این که هرروز درمورد ضررها گوناگون شبکه‌هاي اجتماعی و تاثیراتی که ممکن هست روی کاربران داشته باشد, می شنویم؛ اما واقعیت این هست که جذابیت رابطه گرفتن و تجربه کردن به قدری در این فضاها بالاست که کمتر کسی میتواند به شبکه های مجازی بی‌توجهی کند. در همین میان هرروز شبکه‌هاي گوناگونی

 

برای گروه‌هاي متفاوت در اینتررنت به وجود می آید که هرکدام هدف خاصی را برای خودشان تعیین می کنند و جالبتر این که همه ي وقت کاربرانی هم میباشند که عضو آن‌ها شوند و حتی برای بهره گیری از امکانات آن‌ها دست به جیب ببرند.

 

برای شمار زیادی از ما شبکه‌هاي اجتماعی فیس‌بوک, اینستاگرام, توئیتر, لینکداین, گوگل‌پلاس و پینترست خلاصه شود, اما همه ي جهان در همین چند برنامه خلاصه نمی شوند و گرچه گاهی از دل آن‌ها برنامه‌هایي بیرون می آید که عجیب و متفاوت هست! در این گزارش نگاهی داریم به برخی از این شبکه‌هاي اجتماعی عجیبی که شاید شما هم از وجود آن‌ها شگفت زده می شوید

 

فقط لاکچری‌ها وارد شوند!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

مدتی گذشته گزارشی با عنوان “اگر لاکچری هستید, کلیک کنید” در خبرگزاری مهر منتشر شد که درمورد شبکه اجتماعی ایرانی بود که کاربران برای حضور در آن باید مبلغ یک میلیون تومان واریز میکردند تا لاکچری بودن‌شان تایید شود! شبکه‌ اجتماعی “لاکسا” برای ایرانی‌هایي هست که میخواهند دارایی‌هاي میلیاردی خودشان را رخ دیگرانی که شبیه خودشان میباشند, بکشند.

 

قرار عاشقانه جانور خانگی

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

یکی از شبکه‌هاي اجتماعی که اتفاقا علاقه‌مندان کمی هم ندارد, «DateMyPet» هست. جاییکه شما برای جانور خانگی خودتان یک صفحه شخصی می‌سازید و این امکان را به دیگران میدهید که برای حیوانتان خواهش رفاقت بدهند و اگر خوشتان آمد, با آن‌ها سر قرار بروید تا جانور‌هاي خانگی‌تان حضور در یک قرار عاشقانه را تجربه کنند.

 

رویاها را دریابید

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

دو شبکه اجتماعی با نام‌هاي متفاوت اما کاربرد یکسان وجود داد که کاربران در آن عضو می شوند تا خواب‌هاي خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند! گرچه در «Match a Dream» آن‌ها میتوانند با بهره گیری از برخی کلیدواژه‌ها بقیه کسانی راکه درمورد همان موضوعات خواب دیده‌اند, پیدا کنند.

 

اما در «Rem Cloud» کاربران تنها درمورد خواب‌هایي که دیده‌اند حرف می زنند و چیزی راکه دیده‌اند برای همۀ تعریف می کنند و دیگران میتوانند درمورد خوابشان نظر بدهند. گرچه در هر دو برنامه بخشی برای دسته‌بندی انواع خواب‌ها وجود دارد و گذشته از نوشتن میتوانید خیالی, مهیج و وحشتناک بودن خواب را مشخص کنید.

 

بافتنی آنلاین!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

احتمالاً شما هم فکر می کنید که هنرهایی مثل بافتن, قلاب‌دوزی, دو میل و از این دست را نمی توان از طریق شبکه های مجازی و اینترنت یاد گرفت. اما شبکه اجتماعی «Ravelry» که از سال 2007 راه افتاد, محلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایده‌هاي این هنرهای دستی بوده و با همین تصویر‌ و فیلم‌ها توانسته بیش از سه میلیون عضو داشته باشد!

برای رستگار شدن عضو شوید!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

بهره گیری از دین و مذهب برای جمع کردن مردم دور یکدیگر و حتی در مورادی سو بهره گیری از آن‌ها از دور همی‌هاي گروهی به شبکه های مجازی و شبکه‌هاي اجتماعی هم کشیده شده هست. اگر در برنامه «Line for Heaven» عضو شوید, در تجمع اعضای شبکه در روزهای یکشنبه شرکت می کنید

 

که همه ي برای رستگاری و بخشیده شدن گناهان نیایش میکنند. همین طور در بدو ورود به این شبکه روح مجازی با شما گفتگو می کند و درمورد گناه‌هاي‌تان اعتراف می گیرد که روح‌تان پاک شود.

 

سایت طرفداری که شبکه اجتماعی شد

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

طرفداران یک گروه موسیقی برای خودشان سایتی را راه‌اندازی می کنند که امکان هماهنگی برنامه‌ها را داشته باشند, اما با بزرگ‌تر شدن سایت, خودش تبدیل به شبکه اجتماعی زیرزمینی مواد مخدر و خشونت می شود که به جز در چند مورد شباهت زیادی با برنامه فیس‌ بوک دارد. در این برنامه وقتی چیزی را دوست داشته باشید از عبارت “ووپ هوپ” بهره گیری می شود و به جای شناسه‌هاي زن و مرد از عبارت‌هاي “جوگالو” و “جوگالته” نام برده میشود.

 

تجمع گربه‌ها

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

در شبکه اجتماعی «CatMoji» عضو شوید تا تصویر‌هایي از گربه‌هاي گوناگون را در آن مشاهده نمایید! در حقیقت این شبکه اجتماعی ویژه گربه‌هاست و صاحبان آن‌ها با ساختن اکانتی برای‌شان از حال و هوای هرروز تا تصویر‌ها و وسیله‌هاي جدیدشان را در صفحه به اشتراک می گذراند, در این شبکه شما با صاحبان آن‌ها روبرو نیستید, بلکه همۀ‌چیز از زبان خود گربه‌ها نوشته شده هست.

 

جهانی کوچک از سلبریتی‌ها

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

شبکه اجتماعی «A Small World» شبکه‌اي ویژه هنرمندان و میلیونرهاست که برای تایید کردن هویت راه‌هاي گوناگونی دارد, به همین علت اگر شخصیت مشهور یا خیلی پولدار نباشید, اصلا نمیتوانید در این شبکه نام نویسی کنید.

 

زندانیان در بند شبکه اجتماعی

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

در امریکا شبکه‌ اجتماعی «Jail Inmates» ویژه زندانیان راه افتاده که افراد زندانی می توانند از طریق آن با یکدیگر در رابطه باشند. گرچه این شبکه خارج از حبس و برای مردم دیگر هم قابل دسترسی هست و می توانند تصویر‌ها را ببینند یا کامنت‌هایي را برای زندانیان بنویسند.

 

نابغه‌ها گرد یکدیگر جمع می شوند

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسیدبه نظر می‌رسد نابغه‌ها در کنار دیگر مردم احساس راحتی ندارند و به همین علت شبکه اجتماعی خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند! شبکه‌اي که برای نام نویسی در آن باید در یک امتحان ورودی شرکت کرد, آزمونی که هرکسی آن را درست پاسخ دهد, نابغه حساب میشود و می تواند وارد شبکه شود! «Intellect Connect» نام این شبکه اجتماعی هست.

 

بیایید از هم متنفر باشیم!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسیدهمان‌قدر که فیس‌بوک بر زمینه دوست داشتن‌ها و تصویر‌ها و داستاهای مفید و شاد کننده ساخته شده, شبکه اجتماعی«HateBook»برای کینه ساخته شده هست! در این‌جا باید هرچه اکثر احساس کینه را به اشتراک گذاشت.

 

زشت‌ها وارد شوند!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

اکثر شبکه‌هاي اجتماعی بر زمینه زیبایی‌ها ساخته شده‌اند و کاربران هم در صدد انتشار برترین تصویر هاي و لحظه‌هاي خودشان با دیگران میباشند. اما در «The Ugly Bug Ball» لازم نیست همۀ‌چیز خوشگل باشد! بلکه برعکس این شبکه برای کسانی هست که معتقدند زشت میباشند اما هم چنان می خواهند با جهان هم چنان در رابطه باشند.

 

دنیای خودتان را بسازید!

عجیب ترین شبکه های اجتماعی دنیا را بشناسید

چند سالی هست که بازار بازی‌هاي انلاین در جهان خیلی گرم شده و بسیاری با عضویت در بازی‌ها با دیگرانی که مشغول بازی میباشند, رابطه می گیرند. در همین فضا بازی‌هاي جدیدی وارد شده که به کاربران این نوید را می دهد که می توانند زندگی مورد نظر خودشان را بسازند!

 

دنیای تازه‌اي که حتی ممکن هست فکر کنند از رسیدن به آن باز باقیمانده‌اند «Second Life» یکی از این بازی‌هاست که میتواند به رویاهای کاربرانش در یک فضای سه بعدی رنگ واقعیت ببخشد.