پارس ناز پورتال

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید 

بعضی از فوبیاها هستند که واقعا عجیب بنظر میرسند، ترس از چیزهای مختلف در زندگی هر فردی وجوددارد که به آن فوبیا می‌گویند. همه ی ما از حداقل از یک یا دو فوبیای خفیف رنج می بریم، اما زندگی بعضی افراد به خاطر ترس هایشان تقریباً فلج شده است. دراین پست چند مورد از عجیب‌ترین فوبیاهایی که امروزه افراد با آن دست به گریبان هستند را مشاهده میکنید.

 

آگیروفوبیا، ترس از عبور از خیابان

کسانی که این فوبیا را دارند از عبور از خیابان، بزرگراه و سایر خیابان‌ها میترسند. هم چنین این فوبیا زندگی در شهر را بسیار دشوار میکند. این فوبیا چند دسته دارد، کسانی که از جاده‌هاي عریض به مخصوصاً جاده یک طرفه برون شهری میترسند، کسانی که از راه رفتن و عبور از هر نقطه خیابان حتی از تقاطع و خطوط عابریاده می ترسند. این فوبیا مستقل از ترس از ماشین است.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید

فوبیای آشپزی

ترس عجیب از آشپزی ماگروکوفوبیا نامیده می شود. این اختلال می تواند ناتوان کننده باشد و اگر فرد تنها زندگی کند باعث خودن غذا هاي ناسالم شود. کسانی که از این فوبیا رنج می برند میتوانند از افراد ماهر در آشپزی بترسند و این ترس و احساس بی کفایتی احتمالا ریشه اختلال در تعداد زیادی از افراد است.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید پدیوفوبیا، ترس از عروسک
پدیوفوبیا ترس غیرمنطقی از عروسک هاست. نه فقط عروسک‌هاي ترسناک بلکه همه ی عکروسکها. این ترس وحشت از یک بازنمایی غلط از موجودات تخیلی است بنابر این طبق معمول حاوی ربات‌ها و مانکن‌ها هم می شود و خرید کردن را برای فرد دشوار می کند. این فوبیا نباید با پدوفوبیا یا پدیافوبیا که ترس

 

از کودکان است اشتباه گرفته شود. زیگموند فروید معتقد بود که این اختلال ممکن است از ترس زنده شدن عروسک‌ها نشات بگیرد و ماساهیرو موری این نظریه را بسط داده و معتقد است هرچه جنبه‌هاي شبه انسانی چیزی بیشتر شود، جنبه‌هاي غیرانسانی آن ترسناک‌تر می شوند

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید

دیپنوفوبیا، ترس از مکالمه سر شام
گفتگوی سر میز شام برای خیلی افراد ممکن است زشت بنظر برسد، اما بعضی افراد آن قدر از این موضوع میترسند که ترجیح میدهند سر میز شام حاضر نشوند. قبلا که قوانین سفت و سختی در منزل‌ها حاکم بود به چنین اشخاصی کمک می کرد که راحتتر شام بخورند، اما متاسفانه این آداب و رسوم فراموش شده است.

 

در جوامع امروزی که قوانین و عرف و رسوم تقریباً کنار گذاشته شده، ممکن است نظارت بیشتر مهمانی‌هاي شام ریشه دراین ترس و وحشت داشته باشد.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید آیسوپتروفوبیا، ترس از آینه
آیستروفوبیا، بطور عام آینه هراسی و بطور ناب ترس از تماس با دنیای ارواح از طریق آینه است. کسانی که از این فوبیا رنج میبرند، اضطراب بی موردی را تجربه میکنند حتی اگر بدانند ترسشان غیرمنطقی است. از آنجا که ترس آن‌ها غالباً ریشه در خرافات دارد، ممکن است نگران شکسته شدن آینه و بدشانسی یا نگاه کردن به آینه و تماس با دنیای ماورایی درون شیشه باشند.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید دمونوفوبیا، ترس از شیاطین
دمونوفوبیا یک ترس غیرعادی و مداوم از موجودات شیطانی ماورایی در کسانی است که فکر می کنند چنین موجوداتی وجود دارند و آزادانه پرسه میزنند تا به آن‌ها آسیب بزنند. کسانی که از این فوبیا رنج می برند متوجه می شوند که ترسشان بیش از حد یا غیرمنطقی است. با این وجود وقتی در مورد اجنه و شیاطین، پرسه زدن در جنگ یا منزل تاریک و … بحث می شود، اضطراب شدید و ناخواسته‌اي وجودشان را می گیرد.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید پنترافوبیا، ترس از مادر همسر
از بین همه ی فوبیاهایی که ذکر کردیم، این یکی از همه ی رایج‌تر است. مطمئنا بیشتر افراد متاهل، زمانی از این ترس ترسناک رنج برده اند. این ترس آن قدر در بیشتر کشور‌ها رایج است که در فیلم‌ها هم به چشم می خورد. بنظر میرسد بیشتر افراد طلاق را برای درمان این ترس ذهنیشان انتخاب می کنند. یک ترس مرتبط نوورکا فوبیا یا ترس از نامادری است که مشهور ترین کسیکه ازآن رنج می‌برده سیندرلا بوده است.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شویداراکی بیوتیروفوبیا، ترس از چسبیدن کره بادام زمینی به سقف دهان
باید بگوییم که پیدا کردن اطلاعات درمورد این اختلال بسیار سخت است و باعث میشود شک کنیم که شاید ساخته یک تخیل بیش فعال باشد، اما این اختلال واقعا عجیب و نسبتا شناخته شده است. بنظر میرسد این اختلال ترسی باشد که به سهولت میتوان جلوی آنرا گرفت کافیست کره بادام زمینی نخریم.

 

اما کودکی که وادار است هرروز کره بادام زمینی بخورد، میتوانید تصور کنید که چطور باعث آسیب روحی شدید در زندگی آینده اش می شود. بعضی از مبتلایان وقتی کره بادام زمینی می بینند به شدت عرق می کنند و بدنشان آغاز به لرزیدن می کند. سقف دهانشان زبر میشود و خارش می گیرد و زندگی برایشان بسیار سخت میشود.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید کتیسوفوبیا، ترس از نشستن
کتیسوفوبیا به ترس از نشستن اطلاق می شود. این اختلال میتواند در نتیجه هموروئید باشد، اما در بعضی موارد شدیدتر می تواند به خاطر آزارهای فیزیکی مربوط به نشستن روی اشیای تیز و دردآور باشد. گاهی ترس نشستن به دلیل تنبیه‌هاي روزهای مدرسه ایجاد می شود یا نشانه فوبیاهای دیگر مانند نشستن درکنار افراد نخبه و بانفوذ باشد. کتیسوفوبیا با عرق کردن، نفس‌هاي کوتاه یا سنگین و اضطراب شناخته می شود.

با عجیب ترین فوبیاهای مردم دنیا آشنا شوید

با عجیب ترین فوبیاهای مردم جهان آشنا شوید ،عجیب ترین فوبیاهای جهان،عجیب ترین ترس هاي مردم در جهان،عجیب ترین فوبیا یا ترس ها،فوبیا چیست،درمورد فوبیا