پارس ناز پورتال

عرضه آناناس به رنگ صورتی در جهان

عرضه آناناس به رنگ صورتی در جهان

عرضه آناناس به رنگ صورتی در جهان 

کشور آمریکا دستوری صادر کرده است مبنی بر مجاز بودن مصرف آناناس های صورتی رنگ جدید در تمام دنیا که طرفداران زیادی هم دارد. سازمان غذا و دارو آمریکا اجازه فروش آناناس هایی که تغییر ژنتیکی یافته و به رنگ صورتی هستند را صادر کرده است.

 

 دانشمندان برای حفظ محصولات کشاورزی از شر ویروس و حشرات، به طور ژنتیکی تغییراتی در آنها ایجاد می کنند. ذرت ها و دانه های سویایی که تغییر ژنتیکی یافته اند، بسیار مشهور هستند. اما این بار سازمان غذا و دارو اجازه فروش یک محصول تغییر ژنتیکی یافته جدید یعنی آناناس های صورتی را صادر کرده

 

که در کاستاریکا تولید می شوند. دلیل این تغییر ژنتیکی حفاظت از محصول در برابر بیماری یا آفت نبوده، بلکه صرفا شرکت «دل مونته» که تولید کننده محصولات کشاورزی است، تصمیم گرفته میوه ای به رنگ صورتی به بازار عرضه کند.این محصول چنان محبوب شده که از چراغ های ال ای دی گرفته تا زیورآلات مختلف با توجه به شکل و رنگ آن ساخته شده است.

 

آناناس صورتی یا Ananas comosus از نظرژنتیکی دستکاری شده تا سطح لیکوپن آن(نوعی رنگدانه مفدید) افزایش یافت. رنگ قرمز گوجه فرنگی و هندوانه نیز به دلیل وجود همین رنگدانه است.شرکت دل مونته از سال ۲۰۰۵ میلادی مشغول کار روی تولید آناناس صورتی بوده است اما سازمان غذا و دارو آمریکا به تازگی اجازه ورود این محصول به بازار را صادر کرده است.