پارس ناز پورتال

عطر مو چیست؟

عطر مو چیست؟

عطر مو چیست؟

از گذشته تا به امروز مطابق با شواهد و مستنداتی که در تاریخ نقل شده است، بانوان مرفه درباری و پادشاهان از محلول های گران قیمت، روغنی شکلی که در دسترس عموم هم نبوده برای فرم دادن و خوش بو کردن موهای خود استفاده می کرده اند.

 

در برخی نقاط دیگر این کار را با استفاده از دود کردن گیاهان معطر یا مواد خوش بو انجام می داده اند. که نشان می دهد از دیرباز علاقه به داشتن رایحه خوش در بدن و مو مورد توجه بوده است. به خصوص در پادشاهان و ملکه های ایرانی، که بسیار استفاده می شده است.

 

جایگاه عطر مو در صنعت عطر سازی

هر ساله انواع محصولات خوش بو کننده بدن مانند پرفیوم، ادوپرفیوم، اسپری و ادکلن با برندهای متفاوت مانند ادکلن تستر اماراتی وارد بازار می شوند و طرفدارن خاص خود را دارند. عطرهای مو که البته خیلی هم شناخته شده نیستند، یکی از محصولات جدید در صنعت عطر سازی هستند.

 

کمپانی های عطر سازی با اطلاعات گسترده ای که از رایحه ها دارند، عطرهای متفاوتی با ترکیباتی خاص، به شکل اسپری و ادکلن تولید می کنند که صرفا برای خوش بو کردن مو کاربرد دارند.با توجه به اینکه استفاده صدرصدی از اسانس های طبیعی امکان پذیر نیست. محصولات خوش بو کننده با ترکیبات مصنوعی و البته با تنوع بالایی تهیه و فرآوری می شوند.

عطر مو چیست؟

هدف از تهیه و تولید عطر موها

همگی تجربه بوی خوش از موی کودکان یا موهای خود بعد از استحمام را داشته ایم. عطر گلی شامپو که تا ساعاتی بعد از خشک شدن مو هم استشمام می شود، حسی لطیف و دوست داشتنی را تداعی می کند.عطرهای مو با تکیه بر خلق مجدد این حس ناب پا به عرصه حضور گذاشتند. به این معنا که نه فقط پوست بدن بلکه موها هم با رایحه ای شگفت انگیز می توانند جذابیت را چندین برابر کنند، مخصوصا برای خانم ها!

عطر مو چیست؟

مزایا و فواید استفاده از عطر مو

از آنجا که پوست سر دارای دمای بالاتری است، نقش موثری در بیشتر و بهتر شدن رایحه مو دارد. اگر از این عطرها در مهمانی و مراسم های خاص استفاده کنید با هر حرکت مو عطر و رایحه ای خوش بو از موهایتان به مشام خواهد رسید.

 

کاربرد اصلی عطر مو خوش بو کردن است. اما تنها برای این هدف ساخته نشده اند. فرمول عطر مو به شکلی است که بوی نامطبوع موی سر را از بین می برد، به ساقه مو آب رسانی می کند، موهایی که کدر و شکننده شده اند، را براق و شفاف می کند.

عطر مو چیست؟

عطر موها از چه ترکیباتی ساخته شده اند؟

این عطرها رایحه ای مشابه با عطرهای موجود در بازار دارند با این تفاوت که میزان الکل استفاده شده در آن ها کمتر بوده و به همین دلیل برای روی مو و پوست سر مناسب هستند.اغلب تولیدکنندگان عطر مو، برای بالا بردن کیفیت محصول و وارد نشدن آسیب به موها پس از استفاده، محلول هایی با روغن های مختلف و مفید برای مو تولید می کنند. این روغن ها نقش حفاظتی برای مو دارند و مانع آسیب دیدگی آن می شوند.

 

آیا عطر موها آسیب زننده هستند؟

به طور کلی در تهیه عطرها از الکل استفاده می شود و به نوعی یکی از مواد پایه ای محصولات خوش بو کننده است. چنانچه الکل به کار رفته در عطر مو بالا باشد باعث صدمه به مو می شود و آن را خشک و شکننده می کند. در نتیجه برای خرید این چنین محصولات بایستی سراغ برندهای خوش نام بروید و نمایندگی های معتبر عطر فروشی را انتخاب کنید.

عطر مو چیست؟

نحوه استفاده صحیح از عطر مو

قبل استفاده از عطر موها به این نکته توجه داشته باشید که رایحه عطر مو با رایحه عطری که بر روی پوست یا لباس استفاده می کنید مشابه باشد و هم خوانی داشته باشند. زیرا ممکن است در اثر ترکیب این دو عطر رایحه ناخوشایندی بوجود بیاید.

 

برای مثال اگر عطر موی که انتخاب کرده اید رایحه گل ها را دارد بهتر است ادکلنی یا پرفیومی هم که استفاده می کنید از همان نت بویی باشد. در ادامه به معرفی دو محصول بی نظیر که رایحه آن ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است می پردازیم:

 

ادکلن ساکریفایس یکی از بهترین و پرطرفدارترین محصولات زنانه است که نت اولیه آن با رایحه گل یاس آغاز می شود. پخش بو و ماندگاری این ادکلن خاص شما را شگفت زده خواهد کرد. برای انتخاب رایحه مناسب عطر مو ترکیبات مشابه ادکلن ساکریفایس گزینه خوبی است، نت های گرم شیرین این محصول تمرکز و انرژی مثبت را به شما هدیه می دهد.

 

گود گرل مشکی یک عطر زنانه خاص با طراحی متفاوت از برند کارولینا هررا بوده که رایحه ای شیرین و جذاب دارد. این ادکلن برای خانم های شیک پوش و مدرن که علاقه دارند در مجالس و مهمانی ها متفاوت باشند طراحی شده است. استفاده از نت های تلخ با طبع گرم در این ادکلن آن را برای فصل های سرد سال مناسب تر کرده است.

 

گود گرل مشکی یکی از بی رقیب ترین ادکلن های زنانه از سال 2016 تا به امروز بوده است. برای انتخاب رایحه مشابه در عطر مو گود گرل مشکی انتخاب بسیار خوبی است.برای اینکه پس از استفاده عطر مو رایحه ای دلنشین را تجربه کنید، بهتر است موها تمیز باشند. بهترین زمان برای استفاده عطر بعد از شستشو و خشک شدن موها است.

 

عطر مو آخرین چیزی است که بر روی موهای خود می زنید. پس از اینکه موهای خود را آرایش کرده و به حالت دلخواه در آوردید بطری عطر مو را تکان دهید و در هوا اسپری کنید. موهای خود را زیر ذرات ریز اسپری شده عطر مو قرار دهید و چند ثاینه صبر کنید تا کامل خشک شود. این محصول به شکل مستقیم بر روی مو استفاد می شود. مقدار مناسب برای استفاده ارتباط مستقیم با حجم موها دارد.

عطر مو چیست؟