پارس ناز پورتال

علت درگذشت آتیلا پسیانی + بیوگرافی و حواشی

مجموعه : اخبار سینما
علت درگذشت آتیلا پسیانی + بیوگرافی و حواشی

علت درگذشت آتیلا پسیانی 

دراین پست، درباره علت درگذشت آتیلا پسیانی بازیگر مشهور ایرانی صحبت میکنیم. آتیلا پسیانی دیروز در بيرون از کشور درگذشت. گویا این بازیگر پیشکسوت چندی وقتی بوده کـه با بیماری مبارزه می کرده اسـت. وی یکی از بهترین و باسابقه ترین بازیگران مرد سینمای کشور ایران بود. خبر درگذشت آتیلا پسیانی باعث بروز غم و اندوه در میان اهالی سینما و هواداران وی شده اسـت.

 

آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از تحمل یک دوره بیماری در ۶۶ سالگی در فرانسه درگذشت. پیکر این هنرمند قرار اسـت برای خاکسپاری بـه‌ زودی بـه ایران منتقل شود. انجمن بازیگران خانه سینما از درگذشت آتیلا پسیانی، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون خبر داد.

 

بیماری آتیلا پسیانی

بنابر اعلام این انجمن، این بازیگر پیشکسوت پس از تحمل یک دوره بیماری روز جمعه ۱۴ مهر «۶ اکتبر» در فرانسه در ۶۶ سالگی درگذشت. آقای پسیانی در چند هفته اخیر برای سفری شخصی بـه فرانسه رفته بودو در روزهای گذشته بخاطر عوارض بیماری سرطان در بیمارستانی دراین کشور بستری بود. با هماهنگی‌هاي انجام گرفته پیکر آقای پسیانی برای خاکسپاری بـه ایران منتقل خواهد شد.

علت درگذشت آتیلا پسیانی 

در اردیبهشت ماه سال جاری مراسمی برای نکوداشت او در خانه تئاتر برگزار شد کـه هنرمندان بنامی هم‌چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، محمد صالح‌علا، بهرام رادان، نیکی کریمی، تهمینه میلانی، محمدرضا متواضع، و ستاره اسکندری در آن حضور داشتند. آتیلا پسیانی دراین مراسم با چهره‌اي متفاوت حضور پیدا کرد و ازآن زمان نگرانی اهالی سینما از وضعیت سلامتی او آغاز شد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل آتیلا پسیانی

 

اطلاعیه خانه سینما پس از درگذشت آتیلا پسیانی

انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد:با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن بـه اطلاع می رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری ودر خارج از میهن از میان مـا رفت و بـه آرامش بیکران پیوست.

آتیلا پسیانی درگذشت

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ رابه خانواده ارجمند و هنرمند ایشان، فاطمه نقوی، ستاره پسیانی و خسرو پسیانی و هم چنین بـه حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می نماید. هم چنین با هماهنگی‌هاي انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند بـه ایران هستیم. پس ازآن متعاقبا زمان و مکان تشییع بـه اطلاع خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ستاره پسیانی و همسرش + عکس های ستاره پسیانی

 

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی، هنرپیشه مشهور ایرانی بود کـه اخیرا بـه سرطان مبتلا شده بود. پسیانی چهره‌اي پرآوازه‌ در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون شناخته می ‌شد کـه در زمان حدود نیم قرن فعالیت هنری خود آثار ماندگاری را در عرصه بازیگری و نیز کارگردانی بجای گذاشته اسـت.

آتیلا پسیانی و دخترش ستاره پسیانی

پسیانی فعالیت‌هاي تئاتری خودرا از دهه ۶۰ آغاز کرد و تا همین چهار سال پیش نمایش‌هاي زیادی را بازیگری یا کارگردانی کرده اسـت کـه در گزارش هاي مبسوط تر بـه آن می‌پردازیم. آقای پسیانی طی چند هفته اخیر برای سفر شخصی بـه فرانسه سفر کرده بود کـه بدلیل عوارض بیماری سرطان وادار شده بود در بیمارستانی در آنجا بستری شود و همان جا درگذشت.

 

همسر و دختر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی با فاطمه نقوی بازیگر ازدواج کرده و یک بنام ستاره دارد کـه از بازیگران تئاتر و تلویزیون بوده و پسرش خسرو نیز از بازیگران تئاتر می‌باشد. فاطمه نقوی بازیگر ایرانی درسال ۱۳۳۳ در تهران بدنیا آمده اسـت. لیسانس روان‌ شناسی کودک دارد و از سال ۱۳۵۶ وارد عرصه بازیگری شده و نخستین فیلمی کـه بازی کرد ،فیلم کوتاه سکوت و درود بود.

 

بیشتر بخوانید: عکس های جدید بازیگران در کنار پدر و مادرهایشان

 

فعالیت های آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی چهار دوره عضو هیأت مدیره خانه تئاتر و چند دوره هم عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه سینما بوده اسـت. سخنوری لایق و رویایی بود، چشم انداز شخصیتش از موفقیت و پیشرفتش مهم‌ترین محرک او در كارهایش بود. از آنجا كه فردی بی قرار بود، تغییرات اساسی در كار و زندگی شخصی او پی درپی بـه وجود می آمد.

آتیلا پسیانی و رضا کیانیان

آتیلا پسیانی هنرپیشه مشهور و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می‌باشد. این هنرمند توانا فعالیت حرفه اي خودرا از سال ۱۳۵۶ در سن ۲۰ سالگی با سریال « لحظه» با کارگردانی و نویسندگی محمد صالح اعلا آغاز نمود. او در طی ۴۳ سال فعالیت در تلویزیون ۷۵ فیلم سینمایی و ۵۸ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری اش بـه نمایش گذاشته اسـت.

 

از آثار شاخص و ارزشمند وی میتوان بـه مجموعه تلویزونی «خدانگهدار بچه»، « مادرانه»، « رستگاران»، « مرضیه»، « بوم و بانو»، « بیداری» و … اشاره نمود. پسیانی بدلیل بزرگ شدن درخانواده هنری و سینمایی با حمایت پدر و مادرش از دوران مدرسه در نمایش هاي دوستانه در دبستان و دبیرستان بازی می کرد.

 

بیشتر بخوانید: عجیب ترین گریم های بازیگران مشهور در یک نمایش

 

نکات جالب درمورد آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی نزد استادان تئاتر بطور حرفه اي بازیگری را آموخته و بـه استخدام رسمی اداره تئاتر قبل از انقلاب در زمان پهلوی درآمد. مجموعه تلویزیونی محله برو بیا درکنار مرحوم رضا ژیان نخستین نقش آفرینی وی بود کـه بازیگران شاخصی چون اکبر عبدی نیز درسال 1362 در آن حضور داشتند. ذوق هنری بالایی دارد و کمی مغرور و خودبین اسـت.

بیوگرافی آتیلا پسیانی

او یکی از بازیگران شاخص و بزرگ و پرکار سینمای کشور ایران اسـت کـه آثار هنری غنی و ماندگار زیادی دارد. هنرمند باسابقه علاوه بر بازیگری ،تجربه کارگردانی، دستیاری کارگردان، برنامه ریز، بازیگردان، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس نیز دارد. روی پرده سینما نیز با فیلم مرگ سفید برای نخستین بار دیده شد. از یکنواختی بیزار اسـت و از هیجان و کارهای غیر منتظره استقبال می‌کند.

 

بازیگر قدیمی علاوه بر هنرپیشگی ، طراحی داخلی انجام می‌دهد و از این طریق ، بخشی از نیاز‌هاي مادی‌ و مالی خانواده را تأمین می‌کند. ایشان هم چنین چهار دوره عضو هیأت‌ مدیره خانه تئاتر بوده و همین طور در شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه سینما نیز فعالیت داشته اسـت. او بسیار سخنور قهاری اسـت و آمال و آرزوهایی با چشم انداز دور داشته و اعتماد بنفس بالایی دارد.

اینستاگرام آتیلا پسیانی

پیج اینستاگرام آتیلا پسیانی

attilapessyani@