پارس ناز پورتال

عکس تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا (س) 1402

عکس تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا (س) 1402

عکس تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا «س» 1402

دراین پست، گالری عکس تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا «س» 1402 را مرور می‌کنیم. روز میلاد حضرت فاطمه زهرا «س» در تقویم ایرانیان بنام روز مادر نامگذاری شده اسـت. حضرت زهرا «س» مادر شیعیان جهان بوده و بـه احترام ایشان، این روز در تقویم پارسی بنام روز گرامی داشت مقام مادر تعیین شده اسـت. شـما می‌توانید با ارسال پست هاي زیبا، این روز را تبریک بگویید.

 

عکس تبریک روز مادر 1402

عکس تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا «س» 1402

جدیدترین عکس تبریک روز مادر 1402

بهترین عکس تبریک روز مادر

روز مادر چه روزی است؟

روز مادر روزی اسـت کـه بـه یادبود و افتخار مادران در کشور هـای مختلف گرامی داشته می شود. بعد از این کـه تعطیلات در ایالات متحده از سوی سایر فرهنگ‌ها و ملت‌ها پذیرفته شد، تاریخ این روز نیز عوض شد تا با روزی کـه از قدیم مربوط بـه مادران بود یا سایر جشن‌هاي ملی، یکی شود. مانند یکشنبه مادر در انگلستان یا در یونان، جشن ظهور مسیح برای مسیحیان اورتودوکس.

گالری عکس تبریک روز مادر جدید

عکس پروفایل روز مادر

عکس نوشته روز مادر

در بعضی کشورها، این روز بـه روزی کـه برای بیشتر مذهب‌ها مهم بود تغییر یافت، مانند روز مریم مقدس در کشور هـای کاتولیک؛ یا روز تولد دختر پیامبر اسلام در ایران. برخی کشورها، آن رابه روزهای تاریخی خود تغییر دادند، مانند بولیوی کـه روز جنگ ویژه‌اي راکه زن‌ها نیز در آن شرکت داشتند، انتخاب کرد.

 

بیشتر بخوانید: زیباترین دلنوشته ها درباره روز مادر |متن های زیبای روز مادر «سری جدید»

 

روز مادر در ایران

روز مادر کـه در تقویم‌هاي ایرانی ثبت شده برابر با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا «س» و برابر با روز بیستم جمادی الثانی سال قمری اسـت. دراین روز خانواده‌هاي ایرانی دور هم جمع شده و هدایای مناسبی رابه مادر خانواده اهدا کرده و زحمات وی را ارج می‌نهند. البته یک روز مادر جهانی هم وجوددارد کـه برابر با هشتم مارس سال میلادی میباشد و این روز نیز در ایران جشن گرفته می شود.

عکس تبریک روز مادر

عکس نوشته درمورد روز مادر

عکس نوشته برای روز مادر

چرا روز مادر در تقویم ایرانی، تاریخ ثابتی ندارد؟

اما چرا روز مادر در تقویم ایرانی روز ثابتی ندارد. همه ی ساله روز مادر حدود یازده روز قبل‌تر از سال قبل میباشد. همان طور کـه گفتیم روز مادر برابر بیستم جمادی الثانی سال قمری اسـت. تقویم ایرانی خورشیدی اسـت و سال قمری در طول یک سال حدود یازده روز از سال خورشیدی کمتر اسـت. بهمین دلیل روز مادر هرساله حدودا یازده روز قبل‌تر از سال قبل می آید.

 

بیشتر بخوانید: عکس و متن تبریک روز مادر | بهترین عکس ها و جملات درباره مادر

 

تاریخ ولادت حضرت زهرا «س»

حضرت فاطمه زهرا، دختر نبی‏ مكرّم اسلام درسال پنجم بعثت، هشت سال قبل از هجرت، در مكه بدنیا آمد. «در بين علماى اماميه معروف اسـت كه آن حضرت در روز جمعه بيستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت تولد يافته اسـت». ام ابیها،ام الحَسَنین، اُمُّ السِّبطَین وامُّ الائمَه از كُنیه‏ هاي آن بانو و صدیقه، كبری، بتول‏، مطهّره، راضیه، مرضیه، طاهره و محدثه و… از القاب آن حضرت اسـت.

عکس پروفایل روز مادر خاص

عکس روز مادر متن دار

تبریک روز مادر جدید

مادر حضرت فاطمه «س»، خدیجه بنت خویلد می‏باشد. فاطمه‏ زهرا، فرزند رسول اللَّه، و همسر ولی اللَّه اسـت كه خداوند در آیه تطهیر، بـه پاكی او شهادت می‏دهد. او بهترین زنان از گذشتگان و آیندگان تا روز قیامت می‏باشد و سیده همه ی زنان عالم اسـت. صدیقه طاهره، در مقام تقوا و عصمت و طهارت بـه جایی رسید كه رسول خدا «ص» غضب و خشنودی آن بانو را غضب و خشنودی خداوند معرفی می‏ كند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین شعرهای روز مادر + عکس تبریک روز مادر + اشعار زیبا برای روز مادران سرزمین ایران

 

متن‌ های زیبا برای روز مادر

وقتی چشم بـه جهان گشودم قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت راکه پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی راکه با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست. دنیایت سبز شد و با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم کـه تنها درکنار این نگاه پرمهر و محبت اسـت کـه احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد، مادر عزیزم روزت مبارک.

عکس روز مادر مبارک

عکس روز مادر فوت شده

عکس فانتزی روز مادر

مادر تـو تمام شادی هایت رابه مـن بخشیدی و غم هایت را در خود فرو ریختی. تا نفس دارم و بعد از مرگ نیز روحم فراموشت نخواهد کرد. اي خدای بزرگ! بـه مـن توانائی بده هرگز از پله هاي غرور بالا نروم و لحظات شادم را در کنارش باشم. کمک کن قلب رئوف و قشنگ این فرشته زمینی ات را هرگز نلرزانم و آسمان آرزوهایش را خراب نکنم، مادرم روزت مبارک.

کارت پستال روز مادر

عکس طنز روز مادر

عکس استوری روز مادر

با نگاهی بـه چهره زیبایت، منزل منزلِ عمرم راکه بخاطر می آورم، تـو را میبینم کـه کردارت همه ی مزین بـه مضامین هستی بخش اسـت. اي فرشته امید و آرزو! در امتداد نگاه پر فروغت، عطوفت و مهربانی معنا می شود کـه در حقیقت از مهربانی خدا رنگ و بو گرفته اسـت. تمام گل هاي سپید باغستان رابه پایت می ریزم تا بر چشم هایم قد بگذاری…