پارس ناز پورتال

عکس نوشته تبریک روز پدر 1402 + متن های زیبا و احساسی

عکس نوشته تبریک روز پدر 1402 + متن های زیبا و احساسی

عکس نوشته تبریک روز پدر ۱۴۰۲

در این پست، گالری عکس نوشته تبریک روز پدر 1402 را بـه اشتراک گذاشته ایم. روز 13 رجب، مصادف با میلاد حضرت علی «ع» و روز پدر می باشد. ما در ادامه مجموعه ای از عکس ها و متن هـای زیبا بـه مناسب روز پدر و روز مرد را جمع آوری کرده ایم. با استفاده از این عکس ها و متن هـای تبریک روز مرد می توانید پست ها و استوری هـای زیبایی را اشتراک گذاری کنید.

 

عکس های تبریک روز پدر 1402

عکس نوشته تبریک روز پدر ۱۴۰۲

گالری عکس نوشته تبریک روز پدر ۱۴۰۲

جدیدترین عکس نوشته تبریک روز پدر 1402

روز پدر چه روزی است؟

باید بگوییم که در ایران روز پدر در 13 رجب، زاد روز حضرت علی بن ابیطالب «ع» اولین امام شیعیان گرامی داشته میشود. همچنین، در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌ است. قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی، تاریخ روز تغییر یافت.

انواع عکس نوشته تبریک روز پدر 1402

عکس نوشته های تبریک روز پدر 1402

عکس نوشته روز پدر جدید

تاریخچه روز جهانی پدر

بزرگداشت روز جهانی پدر برای اولین بار در ایالات متحده کشور ایالات امریکا مطرح شد. در این کشور زنی بـه نام سونورا اسمارت با الهام از جشن‌هـای بزرگداشت روز مادر بـه فکر مشخص کردن روزی برای بزرگداشت پدران افتاد و سومین یکشنبه ماه ژوئن را برای روز جهانی پدر در نظر گرفتند.

 

بیشتر بخوانید: عکس پروفایل روز پدر ۱۴۰۲ + متن های تبریک روز پدر 1402 + عکس نوشته برای روز پدر

 

تاریخ روز جهانی مرد

باید بگوییم که تاریخ دقیق روز جهانی مرد در تقویم شمسی برابر با روز بیست و هشتم آبان هر سال است، در تقویم میلادی مصادف با روز ۱۹ نوامبر هر سال، و در تقویم قمری هم زمان با روز شنبه بیست و چهارم ربیع‌الثانی ۱۴۴۴ است.

عکس نوشته روز پدر مبارک

عکس پروفایل تبریک روز پدر 

عکس پروفایل روز پدر جدید

تاریخ روز جهانی پدر

روز جهانی پدر در بسیاری از کشورها هم زمان با سومین یکشنبه ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود و با توجه بـه این موضوع، تاریخ روز جهانی پدر در هر سال تغییر می‌کند. این روز در تقویم سال ۲۰۲۳ میلادی برابر با ۱۸ ژوئن است. باید بگوییم که تاریخ دقیق روز جهانی پدر در تقویم شمسی برابر با بیست و هشتم خرداد است.

 

بیشتر بخوانید: تبریک روز پدر انواع عکس پروفایل و متن و عکس نوشته روز پدر مبارک

 

هدف از نامگذاری روز مرد چیست؟

هدف‌هـای متعددی برای نامگذاری روز مرد وجود دارد که همه ی ي کشورها همه ی ساله تلاش می کنند با برگزاری سمینارها، برنامه‌هـای مختلف تلویزیونی و رادیویی، کنفرانس‌ها و… توجه مردم را بـه این اهداف جلب کنند. نقش مثبتی که هر مرد میتواند بـه نوبه خود در جامعه داشته باشد، دیدگاه نادرست بـه جنس مرد و… برای نامگذاری این روز با ارزش در نظر گرفته شده است.

عکس نوشته تبریک روز مرد

عکس پروفایل تبریک روز مرد

عکس روز پدر و روز مرد

سمبل روز مرد چیست؟

سیاره مریخ بـه عنوان سمبل مردانگی، حرکت، تلاشگر، قدرتمند، متمرکز، هدف گرا، پرخاشگر، مشتاق و با انرژی شناخته میشود بـه همین دلیل از سمبل مریخ دایره‌ای شکل که یک فلش بـه سمت بیرون، در گوشه سمت راست و بالای آن قرار دارد، بـه عنوان سمبل مردان استفاده میشود. این سمبل علاوه بر مشخص کردن جنس مذکر، برای نشان دادن سیاره مریخ و عنصر آهن در شیمی نیز استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: عکس تبریک پروفایل روز پدر و روز مرد |عکس نوشته روز پدر |عکس تبریک ولادت اما علی «ع»

 

متن تبریک روز پدر

روز پدر، روزی برای بوسیدن دستان پدرانی که خستگی‌هایشان را بـه یک لبخند فرزندشان می‌بخشند. پدرانی که همبازی کودکان خود و سایه‌ای امن برای همسرشان هستند. پدرانی که بـه دنبال روزی حلال در گرمای تابستان و سرمای زمستان هستند تا شادی و برکت را بـه کانون گرم خانواده برسانند. روز پدر مبارک تمام پدرانی باشد که اگر چه بهشت زیر پای آنان نیست اما قلب آن ها بهشتی ابدی فرزندانشان است.

عکس نوشته روز مرد عاشقانه

عکس نوشته روز پدر فوت شده

عکس پروفایل روز پدر فوت شده

پشتم بـه تو گرم است. نمی‌دانم اگر تو نبودی، زبانم چطور می‌چرخید، صدایت نزنم! راستش را بخواهی، گاهی، حتی وقتی با تو کاری ندارم، برای دل خودم صدایت می زنم؛ بابا! آن‌قدر با دست‌هایت انس گرفته‌ام که گاهی دلم لک می‌زند، دستانم را بگیری. هر بار دستانم را می گیري، خیالم راحت میشود؛ می‌دانم که هوایم را داری و من میان ازدحام غریبی، گم نمی شوم و تو هیچ وقت دستم را رها نمی کني…

عکس های تبریک روز پدر 

پروفایل روز مرد عاشقانه

باید بگویم پدر عزیزم:

اگه قرار باشه لیست مهربون‌ترین مردها رو بنویسن

از اول تا آخر لقب همشون پدره

و پدر مهربونم دستاتو می‌بوسم

مرسی بابت تموم خوبی‌هایی که در حقم کردی

تو بهترین تکیه گاهی

تاج سرم، تو ثابت کردی که فرشته‌ها می‌تونن مرد هم باشن

با تمام وجود بـه وسعت قلب مهربانت دوستت دارم

روزت مبارک قهرمان زندگیم