پارس ناز پورتال

فال ازدواج و عشق، تقلب یا واقعیت!

فال ازدواج و عشق، تقلب یا واقعیت!

فال ازدواج و عشق تقلب یا واقعیت

نگاهی هر چند گذرا به جست و جوی­های اینترنتی نشان می­دهد که کلمه­ی “فال” یکی از بیشترین گزینه­های سرچ محسوب می­شود. سایت­های مختلف، فال­های متعددی مانند فال قهوه، چوب، چای، ابجد، ماه تولد و … را در اختیار مخاطبین قرار می­دهند.

 

تعداد زیاد این سایت­ها و آمار بازدید بالای آن­ها نشان دهنده­ی این است که مردم جامعه تمایل شدیدی به آگاهی از آینده­ی خود دارند تا این حد که حتی حاضرند برای آن پول­­های هنگفتی پرداخت کنند. اما سوال اینجاست که چرا انسان­ها تا این حد تمایل به استفاده از فال در زندگی روزانه­ی خود دارند؟

 

چرا برخی مردم تمایل زیادی به فال گرفتن دارند

 

فرهنگ

یکی از دلایلی که افراد تمایل زیادی به استفاده از فال و طالع­بینی دارند، فرهنگی است که درون آن زندگی می­کنند. برخی جوامع، مانند فرهنگ­های شرقی (به­خصوص چین و هند)، بیشتر به سمت آینده­بینی گرایش دارند، به طوری که حتی در برخی از این جوامع فال­بین­ها، در اکثر مراسم رسمی آن­ها حضور دارند و خوش­یمن یا بدیمن بودن آن واقعه را مشخص می­کنند.

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تحت تاثیر فرهنگی که در آن زندگی می­کنید، برای تصمیم­گیری در مورد مسائل مهم زندگیتان متوسل به این روش­ها شده­ باشید. کمی تامل کنید و ببینید چند درصد از مواقعی که فال گرفتید، اتفاقات همانطوری از آب درآمد که به شما گفته شده بود؟

 

زمانی که در پژوهشی این سوال از مردم پرسیده شد، اکثر جواب­ها این بود: خیلی کم. اما چرا باز هم سراغ فال گرفتن می­روند؟ در ادامه­ی این بخش، به تشریح دلایل دیگری که سبب می­شود استفاده از فال تا این حد گسترده باشد، می­پردازیم.

 

شاید اینبار بشود

آیا با سیستم قمار آشنا هستید؟ فکر می­کنید چرا یک قمار باز با وجود شکست­هایی که می­خورد باز هم تمایل به ادامه دارد؟ اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال پاسخ بدهیم، جواب این است که انگار در ذهن فرد قمارباز یک جمله مدام تکرار گردد، “شاید اینبار بشود”. فرض کنید پشت دستگاهی نشسته­اید و خیلی ساده، تنها با فشار دادن یک دکمه، میلیون­ها پول برنده شدید؛

 

قطعا طعم شیرین این لحظه، مدت­های طولانی در خاطرتان باقی خواهد ماند و همین باعث می­شود که با وجود شکست­های متعددی که می­خورید، هنوز احساس کنید که باز هم می­توانید دوباره آن شیرینی را بدست بیاورید. مشابه همین مساله در مورد فال گرفتن وجود دارد.

 

شما یکبار به سراغ فالگیری می­روید که ممکن است از هر صد حرفی که می­زند (بر اساس قانون احتمالات و روش­های فریب دیگری که بلد هستند)، یکی از حرف­ها درست از آب دربیاید لذت شیرین دانستن آینده­ای نامعلوم، باعث می­شود شما باز هم بخواهید دوباره این کار را امتحان کنید تا دوباره همان شیرینی را تجربه کنید. اما آیا همیشه اینطور است؟ شما بارها و بارها پیش آن فرد می­روید تا یکبار دیگر، یک پیش­بینی درست از او بشنوید.

 

اعتماد به نفس و تحصیلات

پژوهش­ها نشان می­دهد افرادی که اعتماد به نفس کم و تحصیلات پایین­تری دارند، بیشتر تمایل دارند در مورد تصمیم­گیری­های زندگی خود با فالگیرها مشورت کنند. این افراد، به جای اینکه به توانایی­های خود به عنوان یک انسان تکیه کنند و خودشان را منشا رشد شخصی و بهبود زندگیشان بدانند، روی عواملی مانند قضا و قدر تاکید می­کنند.

 

انگار این افراد هیچ نقشی در زندگی خود بازی نمی­کنند و همه چیز وابسته به طبیعت است. اما برعکس، افرادی که اعتماد به نفس خوبی دارند و از تحصیلات و هوش بالاتری برخوردارند، سعی می­کنند آینده­ی خود را خودشان بسازند. این افراد آگاهند که در زندگی هر کس رویدادهای اتفاق می­افتد که از حوزه­ی اختیارات آن­ها خارج است، اما اول اینکه هرگز قابل پیش­بینی نیستند و دوم اینکه با تکیه بر همین توانایی­ها و دانش خود، می­توانند از عهده­ی حل آن­ها بربیایند.  

فال ازدواج و عشق، تقلب یا واقعیت!

ناامیدی

شاید یکی از مهم­ترین علل فراگیر بودن استفاده از فال، ناامیدی و احساس ناتوانی برای تغییر است. بیشتر افرادی که به طالع­بین­ها مراجعه می­کنند سعی دارند با آگاهی از آینده به شکلی سرنوشت خود را تغییر دهند. آن­ها احساس می­کنند هیچ راه دیگری برای تغییر وجود ندارد و تنها راه و آخرین راه نجات آن­ها از شرایط نابسامان زندگی، همین کار است.

 

به علاوه، ندانستن اینکه در آینده چه اتفاقی قرار است برای فرد بیافتد تا حدودی اضطراب طبیعی به دنبال دارد، اما افراد معمولا به دلایل مختلف این اضطراب طبیعی را بیش از حد برآورد می­کنند و به دنبال راه­های غیراصولی و نادرست برای تخفیف آن­ها هستند. به همین دلیل است که هذیان آگاهی از آینده، حتی به همین صورت مصنوعی و غلط، به فرد این احساس را می­دهد که کنترل زندگی خود را به دست گرفته و به همین جهت، اضطراب به صورت موقت کاهش پیدا می­کند.

 

آیا خوشبخت می شوم

یکی از بیشترین موارد مراجعه­ی افراد (اکثرا دختران) پیش فال­گیرها، بحث ازدواج است. ازدواج یکی از مهم­ترین اتفاقات زندگی محسوب می­شود که تقریبا اکثر جنبه­های زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار می­دهد؛ به همین دلیل همه دوست دارند، بهترین تصمیم را در این مورد بگیرند. از آن­جایی که گاهی افراد نمی­دانند در این مواقع چه کاری می­توانند انجام دهند، سراغ فال­گیرها می­روند.

 

اما مشکل اینجاست که فال­های ازدواج از هر نوعی که می­خواهد باشد، هیچ­وقت هیچ­وقت هیچ­وقت، اطلاعات درست و مناسبی به فرد نمی­دهد. تصمیم مهمی مثل ازدواج، نیاز به ارزیابی دقیق و زمان دارد. نکاتی که در طالع­بینی­های ماه تولد زوجین و یا فال­های قهوه و … به آن اشاره می­شود هیچ مبنای علمی نداشته و نه تنها کمک کننده نیست، آسیب­زا هم هست. مثل اینکه اختیار هواپیمایی که سرنشین آن هستید را به یک فرد نا وارد بدهید؛ با این کار نه تنها به مقصد نمی­رسید، بلکه به احتمال زیاد سقوط هم خواهید کرد.

 

چطور به جای فال گرفتن از روش­ های درست و منطقی همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟

 

یکی از دغدغه­هایی که ممکن است افراد داشته باشند، این است که چه روش­های دیگری غیر از فال گرفتن، از چه روش­هایی می­توان استفاده کرد که افراد بتوانند انتخاب درست و مناسبی داشته باشند. با وجود تمام پیچیدگی­ها و سختی­ها، راه­های بسیار زیادی است که می­توانید با استفاده از آن­ها تصمیم عاقلانه­تر و بهتری بگیرید.

 

در مقاله «فال عشق و ازدواج دختر مجرد (پیش‌بینی واقعی آینده رابطه)» از سایت رادیو عشق روش درست پیش بینی آینده ازدواج و تصمیم گیری آمده است.  در زیر، چند راه مناسب دیگر برای انتخاب همسر و تصمیم­گیری در مورد ازدواج آورده شده است که می­تواند بسیار کمک کننده باشد:

 

برای ازدواج عجله نکنید

فشارهایی که از سمت جامعه به سمت دختران مجرد آورده می­شود، احساس تنهایی، حسادت و …، باعث می­شود که افراد بخواهند سریع­تر نتیجه بگیرند و رابطه خود را به سمت ازدواج پیش ببرند. این عوامل همگی مهم و قابل توجه هستند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده­اید که بعد از ازدواج چه خواهد شد؟

 

هر تغییری در زندگی می­تواند اثراتی روی زندگی انسان­ها ایجاد کند، حالا فرض کنید این تغییر، ازدواج کردن باشد که تقریبا همه­ی جنبه­های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می­دهد. شما بعد از ازدواج علاوه بر نقش­هایی که داشتید، نقش جدید همسری را هم باید قبول کنید؛ نقشی پر از مسئولیت­های جدید و زیاد. حالا فرض کنید با این همه مسئولیت، شما در کنار همسری باشید که مناسب شما نیست!

 

اشتباه نکنید، منظور این نیست که ازدواج نکنید، بلکه منظور این است که با چشمانی باز و در نظر گرفتن همه­ی جوانب اقدام به چنین کاری کنید چون آسیبی که ازدواج نامناسب می­تواند بزند، ده­ها برابر ناراحتی­هایی است که الان به عنوان دختر مجرد تحمل می­کنید.

فال ازدواج و عشق، تقلب یا واقعیت!

چشمانتان را باز و حواستان را جمع کنید

گاهی این سوال پیش می­آید که چطور می­توانم بفهمم که فرد مورد نظر من، آدم مناسبی برای ازدواج هست یا خیر. خیلی از نشانه­های نامناسب بودن فرد برای ازدواج به راحتی قابل شناسایی است، فقط کافی است کمی دقت داشته باشید و به نشانه­هایی که فرد مقابل از خود نشان می­دهد حساس شوید. در اینجا چند نشانه­ی اولیه­ و مهمی که به راحتی می­توان تشخیص داد، آورده شده است.

 

مردهایی که زود از کوره در می­ روند : معمولا در دوره­ی پیش از ازدواج هر دو طرف سعی می­کنند به بهترین وجه خودشان را نشان دهند؛ حالا خودتان ببینید فردی که در همین دوران هم توانایی کنترل خشم خود را ندارد، قابل اعتماد است؟

 

مردهایی که بی­ اعتمادند : یکی از آسیب زننده­ترین ویژگی­های یک مرد، بی­اعتمادی است. هیچ وقت آن را با عشق یا اهمیت قائل شدن، اشتباه نگیرید بی­اعتمادی یک نشانه­ی روان­شناختی است که در صورت شدید بودن، درمان بسیار سخت و طولانی­ای دارد.

 

مردهای بسیار وابسته به خانواده : علاقه و احترام به خانواده یک چیز است و وابسته بودن چیز دیگر. به عنوان مثال مردی که برای تصمیم­های دونفره­اش با شما هنوز به اجازه­ی پدر یا مادر خود نیاز دارد، هنوز به بلوغ کافی برای ازدواج نرسیده و این مساله بعدا بسیار برایتان آزاردهنده خواهد شد.

 

مردهای کنترل­ گر : باز هم گاهی به اشتباه، برخی از افراد، مخصوصا این کنترل­گری را به حساب علاقه و محبت می­گذارند. مثلا مردی که مدام به نامزدش می­گوید: «بدون اجازه­ی من مهمانی نرو»، شاید در ابتدای رابطه جذاب باشد و دختر احساس کند که مرد به او اهمیت می­دهد، اما کم­کم این رفتار باعث می­شود در طولانی استقلال دختر به عنوان یک انسان از بین برود.

 

مردهای بهانه­گیر و انتقاد کننده : در اکثر موارد، قبل از ازدواج، وقتی افراد از لحاظ احساسی به فرد مقابل وابستگی پیدا کرده باشد، کمتر متوجه ایرادات و مشکلات طرف مقابل خود می­شوند. بهانه­گرفتن و انتقاد کننده بودن شاید برای مدتی قابل تحمل باشد، اما آیا می­توانید برای همیشه این اخلاق را تحمل کنید.

 

نکتۀ طلایی : همیشه به خاطر داشته باشید تغییر بسیار سخت است.به همین دلیل هیچ­وقت به امید تغییر با کسی ازدواج نکنید. شما باید فرد مقابل را همان‌­طور که هست بپذیرید (پذیرش با تایید فرق دارد).

 

از اطرافیان کمک بگیرید

درست است که تصمیم نهایی در مورد ازدواج با شماست، اما کمک گرفتن از دیگران هیچ ایرادی ندارد. خانواده یا دوستان صمیمی­ می­توانند در این زمینه راهنماهای خوبی باشند، به خصوص کسانی که در این زمینه تجربه دارند. مثلا از نامزدتان دعوت کنید که در یک دورهمی دوستانه با شما همراه شود. سپس نظر دوست خود را در این زمینه جویا شوید. البته، به­خاطر داشته باشید، تمام این نظرات بسیار با ارزش هستند اما هیچ کدام جای نظر تخصصی یک روان­شناس را نمی­گیرد.

 

حتما از یک روانشناس متخصص مشاوره بگیرید

روان­شناس متخصص، به خوبی با چالش­های پیش رو آشناست و می­تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. با وجود راه­های متعددی که در بالا گفته شد، باز هم کمبود نظر یک متخصص احساس می­شود. روانشناس دوره­ دیده، با کمک ابزارهایی مانند مصاحبه، تست­های روان­شناختی و گفت­گوهایی که در جلسات درمان انجام می­شود، به صورت تخصصی می­تواند شما را در گرفتن تصمیم بهتر یاری دهد.

 

شما در طول جلسات درمان می­توانید علاوه بر آگاهی از ویژگی­های شخصیتی خود و شناخت هر چه بیشتر تمایلات و نیازهای خود در ازدواج، با ویژگی­های شخصیتی فرد مورد نظر خود هم آشنا شوید. به علاوه،مهار­ت های لازم برای شروع یک زندگی مشترک به شما به طور کامل آموزش داده می­شود تا با دیدی بازتر و مهارت­های بیشتر و بهتر، برای آینده­ی خود سرمایه­گذاری کنید.

 

امروزه یکی از کلمات پرمصرف در جست­و­جوی اینترنتی کلمه­ی “فال” و “طالع­بینی” است. اما چرا مردم تمایلی زیادی به این کار دارند؟ شاید بتوان علل اصلی آن را در فرهنگ، اعتماد به نفس و تحصیلات پایین، نا امیدی، علاقه به دانستن آینده­ی نامعلوم دانست.

 

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از فال به خصوص در میان دختران مجرد فال ازدواج است و معمولا از آن برای شناخت همسر آینده­ و پیش­بینی خوشبختی­شان استفاده می­کنند. اما متاسفانه، هیچ کدام از این روش­ها راه درست و قابل اعتمادی برای تصمیم در خصوص این اتفاق مهم نیستند و به جای آن­ بهتر است بر عقل و توانمندی خود برای شناخت تکیه زد.

 

برای شناخت درست نسبت به همسر آینده پیشنهاد می­شود که بدون هیچ عجله­ای برای تصمیم­گیری، چشمانتان را باز کنید و با حواس جمع، به ارزیابی شرایط نامزدتان بپردازید. حواستان باشد مردهایی که زود از کوره در می­روند، مردهای بی­اعتماد، وابسته به خانواده، کنترل گر و آقایان بهانه­گیر و انتقاد کننده، اصلا برای ازدواج مناسب نیستند. علاوه بر شناخت شخصی، شما می­توانید از کمک اطرافیان و دوستان و به خصوص روانشناس متخصص در این امر استفاده کنید.