پارس ناز پورتال

فرش مراکشی چیست؟ ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی

فرش مراکشی چیست؟ ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی

خرید فرش مراکشی

فرش مراکشی را می ‌توان یکی از جدیدترین سبک‌ های فرش ماشینی در نظر گرفت. لازم است بدانید طرفداران و افراد علاقمند به این نوع از فرش معمولاً جوان‌تر ها هستند. سبک این فرش مدرن است و با قاطعیت می ‌توان گفت فرش‌ های مراکشی در انواع دکور ها قابل استفاده می ‌باشد.

 

اگر به دنبال ایجاد جذابیت و جلوه‌ های زیبا در منزل خود هستید لازم است بدانید این فرش معمولاً با سبک‌ های مدرن هماهنگی بیشتری دارد. قطعاً با استفاده از این نوع فرش، متوجه تغییرات ایجاد شده در ظاهر منزل خود خواهید شد. اگر تا به حال تجربه راه رفتن و یا نگاه کردن به این فرش‌ ها را داشته باشید متوجه می ‌شوید که حتی تماشای آن و لمس آن از نزدیک احساس خوبی را در فرد بیننده ایجاد می ‌کند.

 

ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی

در ادامه به ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی اشاره خواهیم کرد.

 

فرش مراکشی کاشان

همانطور که می ‌دانید کاشان به شهر فرش شهرت دارد. این شهر را می ‌توان پایتخت فرش‌ ماشینی در ایران نام نهاد. شاید برایتان جالب باشد بدانید فرش‌ هایی که در این شهر بافته می ‌شوند به اقسا نقاط جهان صادر می ‌شوند و یکی از قطب‌ های مهم در کشور در خصوص تولید فرش به حساب می ‌آید.

 

فرش مراکشی نیز یکی از تولیدات فرش‌ های ماشینی در شهر کاشان به حساب می ‌آید. تولید این فرش طی سال‌ های اخیر با پیشرفت‌ های چشمگیری همراه بوده است. و به دلیل استقبال فوق العاده ای که از این نوع فرش شده است شاهد طراحی‌ های فوق العاده در بافت آن می ‌باشید. فرش‌ های مراکشی اغلب در رنگ‌ های طوسی و یا فیلی تولید می ‌شوند. چرا که این رنگ‌ ها دارای تناژ خنثی هستند و برای بیشتر دکوراسیون‌ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی

ده مدل از زیباترین فرش های مراکشی

فرش مراکشی تهران

تهران یکی از بزرگترین شهر های ایران و دارای تعداد بسیار زیادی شرکت‌ های تولیدی فرش‌ های مراکشی می ‌باشد. شاید شرکت‌ هایی که به تولید فرش‌ های مراکشی در تهران مشغول به کار هستند، به اندازه این شرکت‌ ها در کاشان و یا شهر های دیگر معروف نباشند. ولی قطعاً از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تولیدات درجه یکی را عرضه می ‌کنند.

 

فرش مدرن مراکشی

این فرش به دلیل آنکه از کشور مراکش الهام گرفته است، دارای سبک‌ های مدرن می ‌باشد. لازم به ذکر است فرش‌ های مراکشی معمولاً به صورت فانتزی نیز تولید می ‌شوند. تولید فرش مراکشی با سبک فرش مدرن دارای علاقمندان بسیاری می ‌باشد. ویژگی‌ های فوق العاده فرش مدرن مراکشی، طراحی ساده و زیبای آن است. چرا که این طرح هیچ وقت قدیمی نمی ‌شود و همیشه جذابیت خود را حفظ خواهد کرد.

فرش مدرن چیست؟

فرش مدرن چیست؟

فرش مراکشی امیرکبیر

مجموعه امیرکبیر یک سایت بازرگانی برای فروش فرش مراکشی می ‌باشد که محصولات متفاوتی را برای ارائه به مشتریان خود در نظر گرفته است. با مراجعه به وب سایت این مجموعه، می ‌توانید تنوع فوق العاده ای از انواع فرش‌ های مراکشی را مشاهده نمایید. این مجموعه نهایت تلاش خود را به کار برده است تا محصولاتی در خور و با کیفیت را برای مشتریان خود عرضه نماید.

 

فرش مراکشی مشهد

مشهد را می ‌توان یکی از قطب‌ های صنعتی در ایران نام نهاد. این شهر یکی از رقبای اصلی فرش مراکشی کاشان می ‌باشد. فرش‌ هایی که در مشهد تولید می ‌شوند دارای کیفیت فوق العاده ای هستند و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی دارند. از جمله فرش‌ هایی که در این شهر تولید می ‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است، فرش مراکشی مشهد می ‌باشد.

 

گلیم فرش طرح مراکش

طی سال‌ های اخیر استقبال زیادی از فرش‌ های مراکشی شد و به همین دلیل تولید کنندگان دست به تولید گلیم فرش‌ هایی با طرح‌ های مراکشی زدند. این نوع از گلیم‌ ها برای اتاق خواب‌ ها و آشپزخانه‌ ها بسیار مناسب می ‌باشد.

 

طرح مراکشی به دلیل وزن بسیار کمی که در مقایسه با فرش‌ های همین طرح دارد، به راحتی امکان جابجایی کردن در آن ها وجود دارد. یکی از مزیت‌ های گلیم فرش‌ های مراکشی را وزن کم آن می ‌دانند.

 

لازم است بدانید این وزن کم باعث نمی ‌شود تا فرش لغزنده باشد. چرا که در زمان بافت و آهار فرش، از ماده ای به نام لاتکس در پشت فرش استفاده می ‌شود. این مورد باعث می ‌شده است، فرش بر روی سطح‌ های صاف و صیقلی سر نخورد و باقی بماند.

فرش مراکشی

فرش مراکشی

فرش مراکشی سبک آزیلال

فرش‌ های مراکشی این سبک، معمولا در کوه‌ های مرتفع در استان‌ های مرکزی بافته می ‌شوند. در این سبک از فرش اسطوره‌ ها با استفاده از نماد های باستانی و یا تصاویر در سطح فرش گنجانده شده اند. همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم، معمولاً فرش‌ های مراکشی دارای رنگ‌ های کرم و نود هستند و به همین دلیل به این فرش ها، فرش مراکشی کرم نیز گفته می شود.

 

سبک بوژاد

رنگ‌ های به کار رفته در این سبک از فرش، معمولاً بنفش، نارنجی، صورتی و قرمز می ‌باشد. فرش بوژاد معمولاً با گره‌ های محکم‌تری ایجاد شده و به همین دلیل نیاز به پشم کمتری دارد. یکی از ویژگی‌ های فوق العاده فرش سبک بوژاد، استفاده از رنگ‌ های طبیعی گل، رنگ‌ های توت، حنا و غیره در بافت فرش می ‌باشد. این فرش‌ ها ظاهری بسیار رنگارنگ و مد روز دارند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد به این نوع سبک فرش علاقمند می ‌باشند.

 

فرش مراکشی سبک بنی اورین

رنگ‌ های به کار رفته در این فرش سنتی، معمولاً رنگ‌ های کرم خاموش و یا خاکستری می باشد. این سبک از فرش به فرش‌ های کوه‌ های اطلس میانه نیز شهرت دارد. معمولاً این فرش‌ ها تک رنگ بافته می ‌شوند و به راحتی احساس مینیمال را در دکوراسیون شما ایجاد می ‌کند.

 

اگر جایی فرش‌ هایی با الگو های هندسی و یا خطوط به هم ریخته سیاه و یا قهوه ای دیدید، مطمئن باشید با فرش‌ های سبک بنی اورین مواجه شده اید. معمولا طراحی در این نوع فرش، نامتقارن و ناسازگار است و همین مورد، باعث جذابیت دوچندان آن می ‌شود.

 

در نظر داشته باشید فرش بنی اورین را می ‌توانید در رنگ‌ های مات و یا فیروزه ای نیز مشاهده کنید. با قاطعیت می ‌توان عنوان کرد این فرش بهترین گزینه برای افراد مینیمال پسند می باشد.

 

فرش مراکشی سبک بنی مگولد

در بافت این فرش، معمولاً از رنگ‌ های سرد استفاده شده و معمولاً بافت آن بسیار ضخیم‌تر از فرش‌ های دیگر می ‌باشد. این نوع فرش معمولاً با استفاده از رنگ‌ های آبی، قرمز، بنفش و یا قهوه ای، بر روی یک سطح عمودی بافته می ‌شود.