پارس ناز پورتال

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون 

اگر می خواهید گوشی آیفون خود را سایلنت کنید دو راه برای شما وجود خواهد داشت. یکی Mute و دیگری Do Not Disturb که کابران را با سوال مواجه می کند. زمانی که در حال کار کردن با گوشی آیفون خود هستید به احتمال زیاد بارها به این فکر کرده اید که برای قطع صدا یا سایلنت کردن و موارد اینچنینی از دکمه mute استفاده کنید یا از do not disturb ؟

 

این دو قابلیت مفهوم یکسانی برای کاربران دارند اما کارایی متفاوتی دارند که اگر از آن اطلاع پیدا کنید، هنگام استفاده تردید نخواهید داشت.به طور مختصر باید بگوییم که، اگر از دکمه mute استفاده کنید، تمامی صداها مثل نوتیفی ها، پیامک، زنگ، و موارد اینچنینی رتا خاموش می کنید.

 

روش فعال سازی هم این است که باید دکمه را به سمت پایین بکشید تا این قابلیت فعال شود. اگر بخواهید بعد از مدتی این هشدار ها را دریافت کنید می بایست، دکمه را به بالا هدایت کنید که به دلیل حواسپرتی خیلی از افراد این کار را فراموش می کنند.

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون

اما حالت Do Not Disturb کاملا قابلیت شخصی سازی را داراست. شما می توانید مشخص کنید که در زمان فعال بودن این حالت، چه نوتیفی هایی برای تان همچنان فعال باشند. می توانید برای سایلنت کردن گوشی خود مدت زمان نیز در نظر بگیرید. بدین طریق می توانید به راحتی به هدف سایلنت بودن و چک کردن نوتیفی ها کمک کنید.

 

چگونه Do Not Disturb را فعال کنیم؟

برای این کار دو حالت پیش روی شما قرار می گیرد:

 

روش اول:

در این روش باید وارد Control Center شوید. برای این کار از پایین صفحه نمایش، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. در این حالت یک آیکون مشاهده می کنید که یک ماه در آن قرار دارد. روی آن ضربه بزنید تا قابلیت مورد نظر فعال شود.  برای اطمینان از فعال شدن باید در بخش Status Bar خود ک آیکون ماه کوچک مشاهده کنید. این یعنی Do Not Disturb شما فعال شده است.

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون

روش دوم:

برای تنظیمات کامل این بخش، باید به بخش تنظیمات بروید. بدین منظور مسیر زیر را طی کنید:

Settings > Do Not Disturb

 

قابلیت های این بخش به صورت تصویری که در زیر ارائه شده در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید تنظیمات لازم را به تناسب قابلیت های در دسترس، انجام دهید.

فرق بین Mute و Do Not Disturb برای سایلنت آیفون

برای تنظیمات شخصی باید از حالت manual استفاده کنید و ابتدا Scheduled را مد نظر قرار داده و محدوده فعال بودن این ویژگی را مشخص کنید.

 

اما دیگر ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

در بخش Allow Calls From شما می توانید محدودیت دریافت تماس برای یک عده خاص را مشخص کنید. در واقع هر کس که در این بخش معرفی نشود، در حالت مورد نظر، امکان تماس گرفتن با شما ندارد

 

Everyone: این یعنی هر کسی که شما شماره وی را دارید و در کانتکت ها ذخیره کرده اید و هر کسی که شما از وی اطلاعی ندارید می تواند با شما تماس بگیرد.

 

No One: در این نوع از تنظیمات، هیچ کسی نمی تواند با شما تماس بگیرد. دستگاه در چنین حالتی با ارسال پیام صوتی    “دستگاه مورد نظر خاموش است” یا “برقراری تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نیست” فرد را از تماس مجدد باز می دارد.

 

Favorites:  اپلیکیشن فون در آیفون شما امکان تنظیم برخی کاربران به عنوان علاقمندی ها را به شما داده است. اگر این بخش را تنظیم کرده باشید، در این حالت تنها این افراد می توانند با شما تماس بگیرند.

 

All Contacts:  در این حالت نیز تنها تمام مخاطبین شما ولا غیر، می توانند با شما تماس بگیرند. این حالت با حالت اولیه یک تفاوت دارد. در حالت اولیه هر کسی که حتی شما شماره وی را در مخاطبین نداشته باشید می تواند با شما تماس بگیرد.

 

Repeated Calls

در این بخش، با تکرار زنگ روبرو خواهید بود. در صورتی که مخاطبی زنگ بزند و شما پاسخی ندهید در محدوده ۳ دقیقه، زنگ بعدی از طرف وی صادر شده و این بار گوشی تان سایلنت نخواهد بود.

 

به طور مختصر اگر بخواهیم حالت mute را تعریف کنیم باید بگوییم که گاهی حالاتی پیش می آید که لازم است گوشی خود را تحت هر شرایطی روی بی صدا قرار دهید. فرض کنید در جلسه ای هستید و ناگهان متوجه می شوید که گوشی روی بی صدا نیست و چنان جلسه مهم است

 

که نباید صدایی از گوشی بیرون بیاید. اما گاهی برای ساعات خاصی در روز، باید گوشی شما شامل تنظیمات خاصی باشد. برخی ها تماس بگیرند و برخی نتوانند تماس بگیرند. در چنین شرایطی بهتر است از حالت مدیریت شده Do Not Disturb استفاده کنید.