پارس ناز پورتال

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

فرق فیلر و بوتاکس چیست ؟ 

در این مطلب به شما خواهیم گفت که فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند. فیلرها و بوتاکس هر دو به عنوان روش‌های زیبایی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اکثر افراد نمی دانند که مکانیزم عملکرد آنها متفاوت است. در ادامه به تفصیل در مورد هر یک از این محصولات، کاربردهای آنها و مدت ماندگاری شان صحبت می‌کنیم.

 

1. فیلرها

فیلرها معمولاً از موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و پلی لاکتیک اسید تشکیل شده‌اند. هدف اصلی فیلرها، پر کردن چین و چروک‌های صورت، افزایش حجم لب‌ها و برجستگی بخش‌هایی از صورت مانند گونه، زاویه فک و یا بینی است. فیلرها در طول زمان توسط بدن جذب می‌شوند و نتایج آنها معمولاً تا 6 تا 18 ماه دوام دارد. در برخی موارد، فیلرها می‌توانند به عنوان جایگزینی برای جراحی زیبایی درمانی استفاده شوند.

 

2. بوتاکس

بوتاکس معمولاً از موادی مانند توکسین بوتولینوم تشکیل شده است. هدف اصلی بوتاکس، کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت و جلوگیری از تشدید آنها است. بوتاکس با تخلیص و تقویت توکسین بوتولینوم تهیه می‌شود. این محصول معمولاً در مناطقی از صورت مانند: میان ابروها، خطوط پیشانی و خطوط گوشه لب‌ها استفاده می‌شود و نتایج آن تا 3 تا 6 ماه دوام دارد.

 

تفاوت فیلر و بوتاکس چیست؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که در آن پزشکی زیبایی به اوج رواج خود رسیده است. بنابراین بیشتر خانم‌ها آرزو می‌کنند که چهره‌های بدون چین و چروک و جوانی داشته باشند. بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از زنان (و همچنین مردان) تحت برخی از درمان‌های کمتر تهاجمی جوان‌سازی پوست قرار می‌گیرند. بوتاکس و پرکننده های هیالورونیک از رایج ترین آنها هستند.

 

اگرچه در نگاه اول واضح است که این دو روش یکسان نیستند – ولی بسیاری از افراد هنوز تفاوتی بین این دوم محصول زیبایی نمی بینند. چین و چروک صورت و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست از سن 25 سالگی به بعد باعث نگرانی افراد، عمدتاً خانم‌ها می‌شود. سال‌هایی که بدن انسان به آرامی شروع به پیر شدن می‌کند – و نشانه‌های این پیری با گذشت زمان بیشتر نمایان می‌شوند.

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

با گذشت زمان، پوست صورت شروع به نیاز به مراقبت کامل تری خواهد داشت – و گاهی حتی اگر می خواهید خاصیت ارتجاعی و جوانی آن را بازیابی کنید، به اقدامات رادیکال تری نیاز دارد. در این رابطه، تزریق بوتاکس و پرکننده های هیالورونیک کاملاً مؤثر در نظر گرفته می شود. اما ما هنوز در مورد اینکه کدام گزینه بهتر است بحث داریم.

 

برخی از افراد حتی تفاوت زیادی بین این دو روش درمانی قائل نمی شوند، اما آنها را در یک دسته قرار می دهند. آنها زیاد به این واقعیت فکر نمی کنند که هر درمانی اثرات خود را دارد. زنان به خصوص در اینجا پیشتاز هستند و گاهی اوقات بدون فکر کردن درگیر چنین رویه هایی می شوند. با این حال، این سوال پیش می‌آید: چه انتخابی می‌کنیم – بوتاکس یا فیلر و چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

 

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

اگرچه هدف هر دو روش جوان‌سازی پوست ماست، ولی ما باید بین این درمان‌ها تفاوت قائل شویم و باید از خطرات احتمالی آن‌ها آگاه باشیم. تفاوت اصلی این است که آنها مکانیسم های صاف کننده چین و چروک متفاوتی دارند. البته، برخی از جنبه های مشترک دیگری در آنها هم وجود دارد – اما همچنین تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

آنچه در فیلرها و بوتاکس مشخص است این است که هر دو روش درمانی با موفقیت بر زیبایی شناسی صورت و همچنین جوانسازی اثر می گذارند. هر دو روش با یک کاربرد – تزریق به پوست توسط پزشک انجام می شود. تزریق آنها بسیار سریع است، تقریبا بدون درد هستند، و این روش ها فقط پانزده دقیقه طول می کشند.

 

اصل عمل بوتاکس ساده است. به ماهیچه های صورت تزریق می شود و آنها را از تنش رها می کند – که پس از مدتی چین و چروک ها را صاف می کند. محل اصلی تزریق قسمت بالایی صورت است و محبوب ترین محل برای تزریق بوتاکس پیشانی، ناحیه بین ابروها و اطراف چشم است. بوتاکس به ندرت در قسمت پایین صورت استفاده می شود.

 

ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس برای شل کردن ماهیچه های صورت ما استفاده می شود. ولی پرکننده های اسید هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست ما یافت می شود. همانطور که از نام آن پیداست برای پرکردن چین و چروک ها یا اصلاح عیوب صورت مانند تراز بینی بدون جراحی، بزرگ کردن لب ها یا برجسته کردن خطوط صورت استفاده می شود.

 

بوتاکس – شماره 1 درمان ضد پیری در جهان

امروزه درمان بوتاکس محبوب ترین درمان ضد پیری در جهان است. این یک پروتئین طبیعی و تصفیه شده از نوعی باکتری است که به طور موثر چین و چروک های پیشانی یا اطراف چشم ما را از بین می برد. با استفاده از بوتاکس چین و چروک ها را از بین می برید و کل صورت را کانتور می کنید. این دارو در دوزهای کوچک به صورت تزریقی تجویز می شود.

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

باید بدانید که فقط بر روی عضلاتی که به آنها تزریق می شود عمل می کند – در حالی که بقیه عضلات در عملکرد طبیعی خود باقی می مانند. همچنین، بوتاکس نفوذ به ماهیچه‌ها سیگنال‌های عصبی را مسدود می‌کند و ماهیچه‌ها شل می‌شوند و چین و چروک‌ها صاف می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که این درمان روی اعصاب حسی تأثیر نمی گذارد.

 

استفاده از بوتاکس باید توسط متخصصان انجام شود. زیرا فقط یک متخصص می تواند دوز مورد نیاز بیمار را به بهترین وجه ارزیابی کند و به صورت حرفه ای آن را بدون عوارض جانبی اعمال کند. 3-5 روز پس از درمان شروع به اثر می کند و اثر آن 3-6 ماه باقی می ماند. درمان را می توان تکرار کرد و تکرارهای مکرر ظاهری جوان را حفظ می کند و نتایج ماندگارتر است.

 

فیلرها یا پرکننده های پوستی – جلوگیری از چین و چروک و جوانسازی

پرکننده های پوستی هیالورونیک یا همان فیلرها را می توان بدون در نظر گرفتن سن برای مردان و زنان استفاده کرد. در جوان ترها برای جلوگیری از اولین چین و چروک – و در افراد مسن تر برای جوان سازی و اصلاح علائم پیری در صورت و گردن استفاده می شود. تجدید منظم درمان ها از عمیق شدن آنها جلوگیری می کند و روند پیری را به تاخیر می اندازد.

 

انواع مختلفی از پرکننده های هیالورونیک وجود دارد و از نظر چگالی و اتصال عرضی اسید هیالورونیک با هم تفاوت دارند. استفاده از پرکننده های هیالورونیک یک روش سریع، کاملا ایمن و بسیار ساده است. فیلرها زیست سازگار و زیست تخریب پذیر در پوست هستند و بنابراین واکنش آلرژیک ایجاد نمی کنند. پرکننده های پوستی می توانند خاصیت ارتجاعی و پری پوست را بازگردانند.

فرق فیلر و بوتاکس چیست و کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

باید بگوییم که فیلرها 6 تا 18 ماه دوام داشته و مدت زمان ماندگاری شان بیشتر از بوتاکس است. ما اغلب با ترکیب فیلرهای پوستی هیالورونیک و بوتاکس به بهترین نتایج می رسیم. اگر می خواهید چین و چروک های پیشانی را کاهش دهید و حجم از دست رفته را به لب ها یا گونه ها اضافه کنید، ترکیبی از بوتاکس و پرکننده های هیالورونیک می تواند بهترین اثر را داشته باشد.

 

اگر کنید و فقط یکی از این روش‌ها را می‌خواهید، اما مطمئن نیستید که کدام یک – بهتر است تصمیم‌گیری را به متخصصی بسپارید که از طریق یک رویکرد فردی به شما توضیح دهد و به شما توصیه کند. به این ترتیب، یک متخصص می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند. برای برخی بوتاکس بهتر است و برای برخی هم فیلر بهتر جواب می دهد.