پارس ناز پورتال

فریت بار: خلاصی از هزینه زیاد اضافه بار

فریت بار: خلاصی از هزینه زیاد اضافه بار

این روزها بسیاری از افراد طبقه متوسط و طبقه مرفه ایرانی برای انجام خریدهای سالانه خود به کشورهای همسایه مانند ترکیه و یا دبی مراجعه می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید احتمالاً بزرگترین دغدغه و درگیری شما خلاصی از هزینه اضافه بار زیاد است.

 

خصوصاً اگر در هنگام خرید بلیت لحظه آخری مجبور شده باشید بلیطی با اجازه حمل بار کمتری خریداری کنید.این موضوع خصوصاً زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که هزینه سفر مجدد و خرید دوباره بلیت، بالا باشد و شما نتوانید خریدهای سالانه خود را طی چند بار سفر انجام دهید.

 

در این موارد گزینه اقتصادی، به‌صرفه و مناسبی که به کمکتان می‌آید فریت بار است. در این مطلب با فریت بار، هزینه آن، چگونگی رهگیری مرسوله و مواردی از این دست آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.

 

فریت بار چیست؟

فریت بار به حمل بار به هر یک از روش‌های دریایی، هوایی و زمینی گفته می‌شود. این بار به مقاصد شخصی ارسال می‌شود. در واقع روش فریت بار، یک روش تجاری برای ارسال کالا نیست. در این روش، مسافر اندکی پیش از انجام سفر بار خود را ارسال می‌کند تا بتواند مدتی بعد در مقصد آن را دریافت کند.

 

این روش را می‌توان بهترین روش ارسال بارهای شخصی دانست و بیشتر در مواردی کاربرد دارد که بار همراه مسافر بیشتر از مقدار مجاز است و ممکن است مشمول اضافه بار شود.

 

فریت هوایی بار پرطرفدارترین و بهترین روش در میان روش‌های فریت بار به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که این روش نسبت به دیگر روش‌های ارسال بار روش سریع‌تری است. این نکته را همان نباید فراموش کرد که برای ارسال کالاهای بزرگ فریت دریایی بار بهترین روش است.

 

تفاوت فریت و کارگو

احتمالاً نام کارگوی بار تا به حال به گوش شما خورده است. این روش درست مانند فریت بار روشی است که بر اساس آن افراد می‌توانند بار خود را بدون این که مشمول هزینه اضافه بار شود ارسال کنند. با این حال شاید برایتان این پرسش به وجود آماده باشد که تفاوت فریت بار و کارگوی بار چیست؟

 

کوتاه‌ترین پاسخ ممکن به این پرسش این است که بار فریت، یک بار شخصی محسوب می‌شود اما بار کارگو، باری است که به مقاصد تجاری جابه‌جا می‌شود. یعنی اگر مسافری هستید که برای خودتان خرید می‌کنید می‌توانید از روش فریت بار برای ارسال بار خود استفاده کنید اما اگر قصد دارید کالاهای خریداری شده را به فروش برسانید، کارگوی بار بهترین روش برای شما است.

 

بازرگانان معمولاً بار خود را از طریق روش کارگو و به کمک هواپیماهای غول‌پیکری مانند بلوگا و آنتونف 225 ارسال می‌کنند. تفاوت‌های دو روش کارگو و فریت بار را می‌توان در ۴ بخش مختلف طبقه‌بندی کرد:

فریت بار: خلاصی از هزینه زیاد اضافه بار

قیمت اولین مولفه‌ای است که تفاوت میان فریت و کارگو بار را به وجود می‌آورد. برای حمل بارهای سنگین و حجیم فریت بار گزینه مناسب‌تر و اقتصادی‌تری است. در واقع هزینه‌ای که برای فریت بار می‌پردازید به تعداد و نوع کانتینر بستگی دارد اما هزینه لازم برای کارگوی بار به وزن و حجم کالا وابسته است.

 

سرعت مؤلفه دیگری است که تمایز مشخصی میان این دو روش ارسال بار به وجود می‌آورد. کارگوی هوایی بار سرعت بسیار بیشتری نسبت به فریت بار دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که برای کالاهای FMCG و مواد فاسد شدنی، ارسال به کمک کارگوی هوایی انتخاب بسیار بهتری است.

 

ظرفیت ارسال بار به کمک فریت و کارگو هم با یکدیگر متفاوت هستند. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم ارسال بار به روش فریت به کمک کانتینر انجام می‌شود به همین دلیل ظرفیت ارسال بار بیشتری در روش فریت وجود دارد.

 

در مقابل روش کارگو به ظرفیت باری هواپیما وابسته است. به همین دلیل اگر قصد وارد کردن کالاهای بسیار بزرگ مانند کالاهای لازم برای صنایع خودروسازی و ساختمان‌سازی را دارید بهتر است از روش فریت بار استفاده کنید.

 

امنیت مرسوله‌هایی که به روش کارگو ارسال می‌شوند از مرسوله‌های فریت بیشتر است. کالاهای حمل شده با کارگو به طور مستمر مورد نظارت قرار می‌گیرند و همین موضوع تضمین کننده امنیت بیشتر مرسوله‌ها است.

 

در برخی از مرسوله‌ها انتخاب یکی از دو روش به عنوان روش مؤثرتر و بهینه‌تر کار دشواری است. در این زمان می‌توانید از یک شرکت پست بین‌المللی معتبر مشاوره بگیرید و با کمک آن‌ها بهترین روش را انتخاب و مرسوله خود را ارسال کنید.

 

سامان اکسپرس با بیش از 15 سال تجربه و هزاران مشتری راضی، بهترین گزینه برای دریافت مشاوره و همین‌طور ارسال مرسوله‌های شخصی و تجاری شما است.

 

چگونه بار خود را فریت کنیم؟

 

برای فریت بار تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

 

  • تماس با شرکت فریت بار

اولین گام تماس با یک شرکت معتبر برای فریت بار است. سامان اکسپرس به‌عنوان بهترین گزینه برای فریت بار شما، در نزدیک‌ترین زمان ممکن هماهنگی لازم را برای مراجعه به محل شما جهت بررسی و بسته‌بندی بار انجام خواهد داد.

 

  • دریافت و بسته‌بندی دقیق و تخصصی بار در محل

در زمان مقرر، کارشناسان سامان اکسپرس به محل معین شده توسط شما مراجعه کرده و با توجه به قوانین دقیق فریت بار و ماهیت مرسوله شما، آن را به شکلی دقیق و تخصصی بسته‌بندی می‌کنند تا هم از وارد آمدن آسیب به بار جلوگیری شود و هم آن را بر طبق قوانین بسته‌بندی کنند.

 

  • انجام تشریفات اداری و فرودگاهی

فریت بار تشریفات گمرکی خاصی دارد. این بخش از پروسه به سریع‌ترین و بهترین شکل ممکن با حضور کارشناسان سامان اکسپرس در محل انجام می‌شود و بار شما ارسال خواهد شد.

 

  • پرداخت هزینه و ارسال بار

پس از انجام تشریفات گمرکی هزینه دقیق مرسوله پشتی شما محاسبه می‌شود و در این بخش باید این هزینه را بپردازید. هزینه فریت بار بر اساس مسافت تا مقصد و همین‌طور وزن مرسوله مشخص می‌شود.

 

  • رهگیری بار فریت

پس از این که بار شما ارسال شد، می‌توانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای وضعیت بار خود را بررسی کنید. پس از دریافت بار، به شما کد رهگیری تعلق می‌گیرد. به کمک این کد رهگیری می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به وبسایت سامان اکسپرس مراجعه کرده و از وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید.

 

اطلاعاتی مانند زمان ورود بار به گمرک، زمان خروج از گمرک، زمان تحویل مرسوله به گیرنده و جزئیاتی از این دست، مواردی هستند که در هنگام رهگیری بسته پستی از آن‌ها اطلاع پیدا می‌کنید.

 

مدت زمان فریت بار مسافری

مدت زمان لازم برای فریت بار به صورت هوایی معمولاً 5 الی 7 روز کاری است. عوامل متعددی در محاسبه این زمان دخیل هستند. به عنوان مثال بودن تعطیلات در این بازه می‌تواند فرایند را طولانی‌تر کند. از سوی دیگر برخی از فرایندهای گمرکی هم زمان‌برتر از میزان مورد انتظار هستند و ممکن است به بیشتر شدن زمان لازم برای فریت بار منجر شوند.