پارس ناز پورتال

فصل دوم سریال آوای باران کی ساخته می شود؟

مجموعه : اخبار سینما
فصل دوم سریال آوای باران کی ساخته می شود؟

زمان پخش فصل دوم سریال آوای باران 

دراین پست، درمورد فصل دوم سریال آوای باران و اخبار و حواشی آن صحبت خواهیم کرد. سریال آوای باران یکی از پربیننده ترین سریالهای تلویزیونی دهه 90 بود. این سریال بارها از تلویزیون بازپخش شده و هر بار هم بینندگان بسیار زیادی داشته اسـت. آوای باران بهترین شخصیت پردازی را در میان سریالهای ایرانی داشته و تاثیرگذاری بسیار زیادی در میان مردم در تمام سنین داشته اسـت.

 

این سریال تلویزیونی کـه درسال 1392 و هم‌زمان با ریاست عزت‌الله ضرغامی در سازمان صداوسیما تولید شد، در امتداد آثار دیگر حسین سهیلی‌زاده از جمله «دلنوازان» و «فاصله‌ها» قرار میگیرد. هر دوی این سریال‌ها حول محور ماجراهای عاشقانه سعی کردند بـه معضلات اجتماعی بپردازند؛ ناگفته نماند بیننده‌هاي زیادی را هم توانستند با خود همراه کنند.

 

سهیلی‌زاده در سریال تلویزیونی «آوای باران» -با همکاری سید محمد هاشمی‌اصل بـه‌عنوان تهیه‌کننده و نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی- مجدداً خط محتوایی مشابه دو سریال مذکور را دنبال کرد، طبیعتا مانند آن دو نیز توانست با ایجاد تعلیق در جای‌جای سریال و کشاکش‌هاي داستانی مخاطب را پای تماشای خود نگه دارد.

 

درباره سریال آوای باران

داستان «آوای باران» داستان جدایی یک پدر و دختر اسـت؛ پدری ثروتمند بنام طه ریاحی «با بازیگری حمیدرضا پگاه» کـه با جاسازی مواد مخدر در وسایلش، در کشور دیگر برایش پاپوش دوخته میشود و بـه زندان می‌افتد و دخترش باران «آزاده زارعی» کـه بـه دست نادر «سام درخشانی» سپرده می شود کـه از قضا قصد بالا کشیدن اموال پدر و دختر را دارد.

زمان پخش فصل دوم سریال آوای باران 

در کشاکش نادر و همسرش «الهام چرخنده در نقش زیور» با باران، این دختر بـه دست یک باند تکدی‌گر می‌افتد و همان‌جا بزرگ می شود تا آنکه در بزرگسالی‌اش، پدر بازمی‌گردد و وی را پیدا می کند. این جستجو البته بـه‌سادگی اتفاق نمی‌افتد چراکه نادر سعی می کند دختر خودش، بیتا «نیلوفر پارسا» رابه‌جای باران جا بزند تا طه متوجه خیانت نادر و خانواده‌اش نشود.

 

بیشتر بخوانید: عکس و اسامی بازیگران سریال آوای باران + حواشی و داستان

 

از طرفی پسر نادر «بـه‌نام فرید با بازی سیاوش خیرابی» کـه فرد مثبتی اسـت، عاشق باران اسـت ودر یافتن باران بـه طه کمک می کند. سریال تلویزیونی آوای باران بـه کارگردانی حسین سهیلی‌زاده برای نخستین بار درسال ۱۳۹۲ در ۴۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌اي از شبکه سه سیما پخش شد. پس از پخش این سریال قرار بود کـه فصل دوم آوای باران ساخته شود، اما این اتفاق نیفتاد.

 

بازیگران سریال آوای باران

نقش‌هاي اصلی این سریال را ثریا قاسمی «مادربزرگ»، حمیدرضا پگاه «طا‌ها پدر باران»، سام درخشانی «نادر، خواهرزاده طاها»، الهام چرخنده «زیور»، مهران احمدی «شکیب»، نیلوفر پارسا «بیتا»، سپیده خداوردی «مرضیه خواهر مرتضی»، امیر دژاکام «مرتضی»، سیاوش خیرابی «فرید»، مبینا سادات آتشی «کودکی باران» و مهران رنجبر «کیانوش» و علی یعقوبی «وکیل امیر حسین خرسند» بازی می کنند.

فصل دوم سریال آوای باران 

آوای باران، داستان زندگی مردی بنام پزشک طا‌ها ریاحی کـه داروساز و مالک یک شرکت دارویی اسـت را روایت میکند کـه با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم میخورد. او پس از بیست سال بـه ناحق زندانی بودن، آزاد می شود و بـه سراغ دختر خود میرود. اما اوضاع آن طور کـه باید پیش نمی رود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آزاده زارعی و همسرش + عکس های آزاده زارعی + مصاحبه و اینستاگرام

 

سریال آوای باران 2 کی پخش می شود؟

ظاهراً پس از پخش مجدد این سریال و استقبال مردم ازآن دوباره زمزمه ساخت فصل دوم آن بـه گوش می‌رسد، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. محمد هاشمی‌اصل، تهیه کننده‌ي این سریال درباره دلایل ساخته نشدن فصل دوم سریال آوای باران صحبت کرده و حتی نقش عده اي از بازیگران از جمله الهام چرخنده را دراین مجموعه تلویزیونی لو داد.

سریال آوای باران 2 کی پخش می شود

قرار بود فصل دوم این مجموعه نیز در ۸۰ قسمت ودر قالب ۲ فاز ۴۰ قسمتی ساخته شود کـه سیناپس فصل دوم توسط علیرضا کاظمی‌پور بـه نگارش درآمده اسـت. این پرسش تعداد زیادی از بینندگان و حتی اهالی رسانه بود کـه چرا این سریال کـه محمد هاشمی‌اصل پیش‌تر بـه آماده بودن فیلمنامه و حتی بـه سرنوشت عده اي از کاراکتر‌هاي اصلی‌اش، اشاره کرده بود، بـه فصل دوم نرسید؟

 

ماجرا از این قرار اسـت کـه فیلمنامه فصل دوم را علیرضا کاظمی‌پور نوشته، در دوران مدیریت حسین کرمی در سیمافیلم ارائه شده و آن‌ها این فیلمنامه رابه شبکه یک واگذار کردند. محمد هاشمی‌اصل در جریان گفت و گو با خبرنگار تسنیم توضیح داد: فیلمنامه مورد اقبال مسئولان شبکه یک قرار گرفت. اما بحثی پیش آمد مبنی بر این کـه این سریال برای شبکه سه بوده و نمیتواند در شبکه یک ادامه پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: آخر و عاقبت زیور در سریال آوای باران چه می شود؟

 

چرا فصل دوم آوای باران ساخته نشد؟

محمد هاشمی‌اصل ادامه میدهد: بهمین دلیل، مـا دوباره طرح رابه شبکه سه ارائه کردیم کـه آن‌ها موافق قصه نبودند. سراغ نویسندگان دیگری رفتیم و طرح‌هاي دیگری ارائه دادیم، بازهم آن طرح‌ها اجرایی نشد. او تأکید کرد: شبکه سه طرح فصل دوم سریال آوای باران را قبول نکرد، چون مشکل مـن بودم نه فیلمنامه.

فصل دوم سریال آوای باران کی ساخته می شود

چرا کـه فصل دوم این سریال با توجه بـه قصه‌اي کـه دارد، نسبت بـه فاز اول قوی تر خواهد بود. با خودم می گویم اگر قصه ناراحت‌کننده و تلخ اسـت چرا تلویزیون چندین بار تا کنون، این سریال را تکرار کرده اسـت. این روز‌ها هم شبکه آی‌فیلم این سریال را پخش میکند. مردم هنوز هم شخصیت‌ها و روند داستانی این سریال را دوست دارند؛ چرا کـه چارچوب و قصه درستی داشت.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش + حواشی و عکس های جدید

 

قرار بود الهام چرخنده رئیس گدا‌ها باشد

وی بـه دلایلِ غیراصولی برای ساخته نشدن این سریال تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت آقای سرافراز بـه مـا گفتند نه معتاد و نه معضل اجتماعی نمی خواهیم. این سریال تلخ اسـت و جامعه را گرفتار سیاه‌نمایی می کند. اما اگر دغدغه فیلمنامه معضلات و آسیب‌شناسی اجتماعی نباشد درام شکل نمی گیرد.

زمان پخش سریال آوای باران 2

اگر واقعاً این سریال، جامعه را دچار سیاه‌نمایی می کند، پس چرا چندین بار تا هم اکنون بازپخش آن روی آنتن می رود؟ هاشمی‌اصل در خصوص این کـه قرار بود الهام چرخنده رئیس گدا‌ها باشد، تصریح کرد: فیلمنامه سریال را آماده کردیم. حتی سرنوشتِ عده اي از کاراکتر‌هاي اصلی مشخص شد. بطور مثال زیورِ داستان «الهام چرخنده» با رئیس گداها، ظاهر می ‌شد.

 

خیلی از اتفاقات دیگر کـه بـه مراتب جذاب‌تر بودند هم وارد سریال شدند. وی در انتها گفت: این جا بیشتر لجبازی اتفاق افتاد کـه این سریال، بِرند شبکه سه اسـت و نباید بـه شبکه دیگری برود. آن‌قدر ایراد گرفتند کـه چندین بار از نویسندگان مختلفی بهره بردیم، اما سرانجام هیچ‌کدام مورد قبول شان نشد. بـه این جا رسید کـه با خودم گفتم مشکل مـن بودم، فیلمنامه مشکلی نداشت.