پارس ناز پورتال

بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش + حواشی و عکس های جدید

بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش + حواشی و عکس های جدید

بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش 

دراین پست، بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش را مرور می کنیم. خانم الهام چرخنده یکی از بازیگران قدیمی و پرحاشیه سینما و تلویزیون ایران اسـت. وی بخاطر بازی در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی پربیننده بـه شهرت رسید و هواداران زیادی دارد. وی هم چنین یکی از پرحاشیه ترین ها بوده و همیشه اخبار زندگی و فعالیت هاي او در رسانه ها منتشر می شود.

 

الهام چرخنده کیست؟

الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون، در چهارم تیرماه سال ۱۳۵۷ در کاشان متولد شد. او کار هنری خودرا درسال ۷۵ و با بازی در تئاتر “شباشب” آغاز کرد. وی در گذشته بعنوان ترانه‌سرا و خواننده سابقه کار داشته ودر یک شبکه ماهواره‌اي نیز مجری بوده ودر حال حاضر بعنوان یک فعال فرهنگی مذهبی فعالیت می کند.

بیوگرافی الهام چرخنده و همسرش 

چرخنده در رشته معماری تحصیل کرد، اما تحصیلش را ناتمام گذاشت و بـه سراغ طراحی و نقاشی و کار تدریس دراین حوزه رفت. او با بازی دریک تله تئاتر بنام “شباشب”، خودرا در عرصه بازیگری مطرح کرد. سپس با بازی در فیلم “شب یلدا” و درخشندگی دراین فیلم بـه سرعت بـه شهرت رسید ودر سریال ماندگار “مـن یک مستاجرم” نیز ایفای نقش کرد.

 

بیشتر بخوانید: ماجرای مهاجرت الهام چرخنده و همسرش + عکس

 

همسران الهام چرخنده چه کسانی بودند؟

الهام چرخنده تا کنون ۳ بار ازدواج کرده اسـت. او از همسر اولش پسری بـه اسم شایان دارد. سپس با فرشید نوابی ازدواج می کند و از او یک پسر بنام ارسطو بدنیا می‌آورد. شایان شعبانی، پسر اول الهام چرخنده، تیرماه سال ۹۶ در اینستاگرام خود پستی را منتشر کرده ودر آن از ازدواج مجدد مادرش خبر می دهد. چرخنده در سن ۱۸ سالگی با فرشید نوابی ازدواج کرد.

 

آن ها زندگی عاشقانه‌اي باهم داشتند بـه‌طوری کـه دوستانشان آن‌ها رابه جولز و جولی تشبیه می‌کرده‌اند. خانم الهام چرخنده نیز بـه این موضوع اعتراف کرده بود کـه تفاهم زیادی در زندگی اش بوده اسـت. او اظهار کرده بود کـه فرشید گوش اسـت و مـن دهان هستم و شاید بهمین دلیل باشد کـه تفاهم بین مـا تا این حد زیاد اسـت ودر کنار هم احساس خوشبختی میکنیم. مـا شبیه تکه‌هاي پازل هم دیگر را کامل میکنیم.

 

طلاق الهام چرخنده و فرشید نوابی

متاسفانه پازل زندگی این زوج خوشبخت در پایان سال ۱۳۹۲ بـه هم ریخت. این دو قبل از نوروز سال ۱۳۹۳ خیلی بی سر و صدا و بدون جنجال رسانه‌اي از هم جدا شدند. البته با اظهار نظر فرشید نوابی مشخص شد کـه الهام چرخنده قبل از ازدواج با او یک‌بار دیگر ازدواج کرده بوده و پسر بزرگش شایان از همسر اولش اسـت.

الهام چرخنده و فرشید نوابی ،بیوگرافی الهام چرخنده

باید بگوییم کـه فرشید نوابی درباره طلاق از همسرش در آخرین پست اینستاگرامش آن گونه می‌‌نویسد: «هموطنان عزیزم. بـه عرض حقیر توجه بفرمایید کـه بیش از این ورود بـه زندگی خصوصی و پرسش‌ها و مخالفت‌ها و موافقت‌ها آسیب مستقیم اون بـه پسر مـن ارسطو و پسر خانم چرخنده خواهد بودو بس.

 

حرمت زندگی گذشته کـه بـه شکل یادگاری مشترک و زنده حاصل آن اسـت. حرمت هر عملکرد کـه فقط خداوند قاضی عادل آن بوده و خواهد بود. نگاه منصفانه و نه داورانه بـه هر شکل ایجاب میکنه بحث‌ها و قضاوت‌ها رو موکول بـه صاحب اصلی یعنی خداوند کنیم. بگذاریم بیش از این حریم و حرمت‌ها آسیب نبینه. مرد ایرانی زن ایرانی تفاوتش با تمام تمدن‌ها وجود همین غیرت متمدنانه بوده و سایه حق بالای سرتان.

 

بیشتر بخوانید: ازدواج مجدد الهام چرخنده و ماجرای ازدواجش + عکس

 

ازدواج الهام چرخنده با سید محمد درویشی

الهام چرخنده درسال ۱۳۹۹ بـه همراه همسر خود کـه یک روحانی بنام حجت الاسلام سید محمد درویشی اسـت در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت حضور یافت. او همان زمان در گفت‌وگو اي گفت چند سالی اسـت بـه همراه همسر خود در کربلا زندگی می کند. بـه گفته ي چرخنده، اقامت وی در کربلا بـه واسطه ي شغل همسرش بوده و آن گونه نیست کـه بـه عراق مهاجرت کرده باشد.

الهام چرخنده و سید محمد درویشی ،بیوگرافی الهام چرخنده

او گفت دراین مدت بارها بـه ایران آمده و بازهم خواهد آمد. چرخنده ضمن ابراز رضایت از زندگی در عراق گفت در شهر کربلا بـه انجام فعالیت هاي فرهنگی مشغول اسـت. همانطور کـه در بالا توضیح دادیم، الهام چرخنده تا کنون ۳ بار ازدواج کرده اسـت. وی از ازدواج ناموفق اول خود کـه تاریخ آن اعلام نشده صاحب یک فرزند پسر بنام شایان اسـت.

 

اجرای الهام چرخنده در برنامه یار دوازدهم

الهام چرخنده کـه بعنوان مجری طرح پروژه یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. عده اي از هنرمندان نسبت بـه حضور الهام چرخنده بعنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد، مـا دراین پروژه حضور نخواهیم یافت.

بعد ازآن هم، الهام چرخنده، در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت. این کمیسیون از وی بخاطر انچه کـه آنرا فعالیت‌هاي چرخنده در زمینه دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و حجاب در میان جوانان میخواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دراین جلسه بیان کرد: “جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.”

 

پس ازآن هم، الهام چرخنده در یکی از دانشگاه‌ها حضور یافته بودو در مورد وضعیت آنجلینا جولی در افغانستان صحبت میکرد. دراین بین یکی از دانشجویان از او پرسید کـه: شـما نیز در آنجا بودید؟ در همین لحظه چرخنده پاسخ داد: نه، مامانتان بوده! وی در ادامه گفت: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. وی پاسخ خودرا این‌گونه توجیه کرد: کـه کسیکه این‌طور می گوید باید این‌طور پاسخ بشنود.

 

بیشتر بخوانید: تقدیر زیبای الهام چرخنده از پسرش در اینستا

 

حواشی زندگی الهام چرخنده

الهام چرخنده قبل از طلاقش از فرشید نوابی، پکیجی از اشعارش با آهنگسازی همسرش منتشر کرده کـه خودش خوانندگی و دکلمه‌اش را انجام داده اسـت. او بجز بازیگری در زمینه فیلمنامه‌نویسی و مجری‌گری هم فعالیت داشته اسـت. هم چنین، الهام چرخنده ۲۰ هزار دقیقه برنامه در شبکه ماهواره‌اي MITV «مهاجر» اجرا ودر مدت اجرای این برنامه ۸ سال در بيرون از کشور زندگی کرده اسـت.

او درسال ۱۳۸۸ با ممنوع شدن فعالیت شبکه‌هاي ماهواره‌اي بـه ایران بازگشت ودر سال ۱۳۹۲ در نقش زیور با سریال “آوای باران”، مجدداً طعم شهرت را چشید. چرخنده در یکی از صحبت‌هاي جنجالی خود گفته اسـت: مدت‌ها قبل، از شبکه‌هاي ماهواره‌اي پارسی زبان مختلفی سراغ مـن آمدند و پیشنهاد حضور بعنوان نقش اول سریالی کـه مضمونش مربوط بـه یک خانم مانکن بود را دادند.

 

انها گفتند ۵–۶ میلیارد بـه تـو میدهیم. موقعیتی کـه مـن داشتم و می‌توانستم در بهترین سالن‌هاي بيرون از کشور کنسرت بگذارم و بروم جای کسانی، چون گوگوش بنشینم را نپذیرفتم. بعد ازآن هم، الهام چرخنده با انتخاب پوشش چادر و محجبه شدن حواشی زیادی را برای خود ایجاد کرد. وی چادر را نشانه حضرت زهرا«س» دانسته و گفته مـن پوشش خانم فاطمه را برای خودم انتخاب کردم.

 

وی در همین زمینه و چادری کردن دختران و زنان در مجامع و مجالس فرهنگی زیادی شرکت کرده و حتی در تجمع برای حجاب نیز بـه دختران چادر هدیه کرده بود. خانم الهام چرخنده با حضور دریک برنامه استانی بنام شهر یاکریم، بـه صورت عمومی اعلام کرد کـه پوشش چادر را انتخاب کرده اسـت. سپس انگشتر، تسبیح و ساعتش را برای حراج بـه نفع امور خیریه اهدا کرد.

 

بیشتر بخوانید: جزئیات کلیپ جنجالی الهام چرخنده و رشید پور + عکس

 

صحبت های خبرساز الهام چرخنده در تلویزیون

الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون، چندی پیش در برنامه ي «بـه افق فلسطین» شبکه افق سیما حضور یافت. او دراین برنامه از دلتنگی اش برای سینما گفت و بـه مهاجرت هنرمندان بـه بيرون از کشور کنایه انداخت. چرخنده در شبکه افق گفت: می دانستم راهی کـه انتخاب کرده‌ام هزینه دارد. مـن یک «درود بـه فرمانده» گفتم و این‌ها هزینه دارد و هزینه‌هایش رابه جان می خرم.

 

خدا می داند کـه با التماس همراه حضرت زینب«س» ماندم. این مسیر خار مغیلان هم دارد. همکارانم در سینما ۱۰ سال اسـت بلاکم کرده اند. سینما خانواده مـن اسـت، دل آدم برای خانواده‌اش تنگ میشود. ۱۰ سال گذشته و می خواستم زنگ بزنم ازدواج و بچه‌دار شدنشان را تبریک بگویم، ولی بلاک بودم. دراین ۱۰ سال، آن وری‌ها شوکه بودند و این وری‌ها بـه مـن شک داشتند.

آمده‌ام بگویم الهام چرخنده بعدی را دریابید؛ چرخش «چرخنده» یک شبه نبود. هنرمندانی کـه رفتند، ایمیل می‌زدند تا بقیه را هم ببرند. برخی مجریان و هنرمندان روح هنرشان را فروختند. بـه شبکه‌هاي خارجی پیوستند، ایمیل‌هاي زیادی برای کسانی کـه مانده بودند فرستادند. این فرصت برای هنرمندان داخل کشور فراهم بود کـه بروند ودر بهترین رسانه‌ ها و سینماها کار کنند ولی ماندند.

 

حرف مـن این اسـت کـه چرا عده اي از کسانی کـه ماندند، دیده نشدند و گوشه‌نشینی را برگزیدند؟ سازمان‌هاي هنری، فرهنگی و رسانه‌اي زیادی داریم کـه بودجه میلیاردی دارند و وظیفه‌شان، صیانت از هنر و جذب حداکثری هنرمندان و اهالی فرهنگ اسـت. ممکن اسـت هنرمندی تحت تاثیر جریانی، کلمه‌اي اشتباه نوشته باشد، چـه کسی مسئول اسـت با مهربانی و با ادبیات هنری و فرهنگی، وی را جذب کند؟

اینستاگرام الهام چرخنده

پیج اینستاگرام الهام چرخنده

این بازیگر هیچ صفحه اي در شبکه هاي اجتماعی ندارد.